Radovan Čerevka (1980)

1999 – Fakulta umení, Tu, Košice, Ateliér slobodnej kreativity, prof. J. Bartusz

Radovan Čerevka bude na výstave finalistov Ceny Oskára Čepana 2005 prezentovať 2 nové práce, ktoré plynulo nadvazujú na tie staršie. Sú nimi videoinštalácia “Hmatateľný dôkaz” a pilotný objekt z cyklu”Reutersdrama”. Okrem toho premietne niekoľko videí /cc.4ks/, ktoré priamo každý svojím spôsobom odkazujú k Čečensko-ruskému konfliktu, prezentuje digitálnu tlač “POPSHAMIL” (variant bilbordu v rámci projektu Billboart Gallery Europe v roku 2005), „Hromadný útok na molotov kokteil 2001-2005 a ukážky pohľadníc z cyklu KAUKAZSKE NARODENINY (séria pohľadníc doplnená videom s rovnomerným názvom, ktorá vznikla v rámci workshopu Istroart, Bratislava 2004). “Hlavnymi dielami prezentácie sú 2 nové práce. V “Hmatateľnom dôkaze som do vojenského stanu, kde je tma, umiestnil plastickú mapu Čečenska s osvetlenými hranicami. Mapa na spôsob školských či turistických máp je obohatená o zväčšené figúry partizánov a je určená k ohmataniu. Reutersdrama je modelom 1:10, ktorý vychádza z plániku agentúry Reuters pojednávajúcom o útoku na irackú faludju. Moja verzia modelu je posunutím sa v čase pôvodnej prevzatej situácie tak, že som po svojom kreoval vývoj udalostí.

V ustrédnom videu Kaukazske narodeniny spolu s pohľadnicami som sa nechal inšpirovať televiznými gratulačnými slideshow, kde sa v rytme ruského superhitu od TATU “nasnenogonat” striedajú fotografie čečenských bojovníkov s menami a vekom.

Popri téme jazykových kurzov a rôznych interpretácií kafkových diel ma odjakživa zaujímali vojnové konflikty a spolu so záľubou v modelárstve sa to v rôznych formách prejavuje na mojej politicky ladenej časti tvorby. Snažím si zachovať nestranný pohľad a výtvarnú stránku veci považujem za rovnako dôležitú ako samotný odkaz.

Nové články 1x za mesiac na váš eMail.

Nerozosielame spam! Prečítajte si naše podmienky použitia.

Súvisiace články

O cene Oskára Čepana

Nadácia – Centrum súčasného umenia má za sebou desať rokov profesionálneho pôsobenia na pôde slovenského súčasného umenia a kultúry. Garantuje profesionalitu organizačného tímu ako i odbornej komisie, ktorá posudzuje prijaté žiadosti. Okrem toho využíva znalosť daného prostredia a dobré kontakty v rámci umeleckej scény. V rámci svojich aktivít v roku 2005 pokračuje v administrovaní jubilejného 10.ročníka ceny mladým slovenským výtvarníkom – Cena Oskára Čepana 2005.

Radim Labuda (1976)

1995 – 2000 Fakulta architektúry STU, Bratislava
2003 – Akadémia umení, Praha, Ateliér nových médií, prof. M. Bielický

Na výstave finalistov Ceny Oskára Čepana sa prezentuje videoinštaláciou, jedným samostatným videom a zbierkou krátkych videi.
“V mojej práci som sa od konceptuálnej tvorby prepracoval k médiu videa, na ktoré sa zameriavam posledné tri roky takmer výlučne. Spôsob mojej práce by som charakterizoval ako voyeristické skúmanie obrazu zachyteného mojou videokamerou, často výjavov z bežného života.

Batika

Na výstave sa verejnosti predstavia tri textilné výtvarníčky, z ktorých každá prezentuje svojou tvorbou inú podobu techniky batikovania.

Ján Vasilko (1979)

1999 – 2005 Fakulta umení, TU, Košice, Ateliér súčasného obrazu, prof. R. Sikora

Prezentoval sa sériou malieb, ktoré sú ako sám hovorí „melancholické a zároveň humorné či absurdné.

Cena Oskára Čepana 2004

Cena Oskára Čepana – ocenenie pre mladého výtvarníka roka.
Finalistami 9. ročníka súťaže Cena Oskára Čepana, ktorú vyhlasuje Nadácia-Centrum súčasného umenia, sa na základe rozhodnutia odbornej poroty stali: Tomáš Agat Blonski, Jaroslav Kyša, Michal Moravčík, Peter Maukš Voda.