Vývoj slovenskej typografie mapujú v Banskej Bystrici

22. februára 2005 (SITA) – Vývoj slovenskej typografie 20. storočia mapuje výstava, ktorú otvoria v stredu o 16:00 v Štátnej galérii v Banskej Bystrici. Výstava je prvou časťou rozsiahlejšieho projektu a zameriava sa najmä na výtvarnú typografiu od 20. až po 60. roky minulého storočia. Prezentované sú diela viac než 40 autorov, vrátane klasikov slovenskej moderny Martina Benku, Ľudovíta Fullu a Mikuláša Galandu. Slovenská typografická tvorba a jej začiatky sú zmapované prostredníctvom kníh, ilustrácií, ex libris, knižných prebalov, plagátov, príležitostných tlačí a pod. Jej význam stúpol až v poslednom desaťročí, keď sme zaznamenali veľký rozmach grafického dizajnu na Slovensku.

Gestorom výstavy je Slovenské centrum dizajnu v Bratislave, diela zapožičali Slovenská národná galéria, Slovenské národné múzeum, Slovenská národná knižnica, Matica slovenská a iné zbierkotvorné inštitúcie. Autorom koncepcie výstavy je grafický dizajnér a výtvarný pedagóg Ľubomír Longauer, zakladateľ samostatnej Katedry grafického dizajnu na VŠVU v Bratislave.

© 2005, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Nové články 1x za mesiac na váš eMail.

Nerozosielame spam! Prečítajte si naše podmienky použitia.

Súvisiace články

VÝROČNÁ SPRÁVA SNK za rok 2000

4 ČINNOSTI (PRODUKTY) ORGANIZÁCIE A ICH NÁKLADY 4.1 Ústav knižničných fondov 4.1.1 Stále činnosti: Akvizícia všetkých typov dokumentov, budovanie fondu študovní a príručných knižníc, budovanie databázy dodávateľov, deziderát a nahlásených kníh, Nákupná a oceňovacia komisia, Akvizičná komisia, budovanie vzájomných výmenných vzťahov v rámci MVD, získavanie dokumentov podľa požiadaviek zahraničných partnerov, tvorba ponukových zoznamov multiplikátnych a neprofilových dokumentov, správa fondu MVD, správa majetkovoprávnej evidencie…

Renesančné trulice III

1.1.2. INTARZIA S RASTLINNYMI MOTIVMI
Z obdobia renesancie sa na Slovensku zachovala počtom pomerne rozsiahla skupina intarzovaných truhlíc jednotnej výtvarnej koncepcie pravdepodobne domáceho pôvodu. Jednotlivé práce spája veľa spoločných znakov týkajúcich sa okrem uplatnenia rovnakej techniky výzdoby i dekoratívnych elementov, aj ich celkového usporiadania v architektonickom členení podobnom vo všetkých truhlicach tejto skupiny.