Po dvoch rokoch sa koná Národná cena za dizajn

Obrázok k článku

Dizajnéri profesionáli aj študenti majú do konca februára príležitosť prihlásiť sa do súťaže Národná cena za dizajn 2011. Desiaty ročník celoštátnej súťaže dizajnu vypísalo po dvojročnej prestávke Slovenské centrum dizajnu v spolupráci s ministerstvom kultúry a za spoluúčasti ministerstiev hospodárstva a školstva. Ako ďalej informovalo Ministerstvo kultúry SR, v Národnej cene za dizajn môžu súťažiť práce z oblasti produktového a komunikačného dizajnu, vytvorené tak profesionálmi ako aj študentmi.

"Zúčastniť sa môžu domáci alebo zahraniční dizajnéri, ktorí spolupracujú so slovenským výrobcom, domáci alebo zahraniční výrobcovia spolupracujúci so slovenským dizajnérom, študenti dizajnu, dizajnérske štúdiá a klienti s prácami, ktoré nie sú staršie ako dva roky od vypísania súťaže," uviedlo ministerstvo kultúry. Možnosť uchádzať sa o účasť v súťaži dostali aj produkty s novým súčasným dizajnom vyrobené remeselným spôsobom v malej sérii. Súťaž sa nevzťahuje na autorské originály z oblasti úžitkového umenia. Záujemcovia musia poslať prihlášky a potrebnú dokumentáciu do 28. februára.

Prihlásené dizajnérske diela posúdi 11-členná porota s medzinárodným zastúpením. Jury udelí dve Národné ceny za produktový a komunikačný dizajn. Okrem toho udelia dve Ceny ministra školstva za študentské práce v oblasti produktového a komunikačného dizajnu. Zvláštna cena ministra hospodárstva je zas určená výrobcovi, ktorý uplatňuje dizajn vo svojej stratégii a Zvláštna cena ministra kultúry poputuje do rúk osobnosti za mimoriadne aktivity v oblasti dizajnu. V súťaži taktiež odovzdajú desať uznaní. Cenu Audi za dizajn pre mladého dizajnéra udelí generálny partner súťaže spoločnosť Audi. Výsledky súťaže zverejnia a ceny slávnostne odovzdajú v máji. Víťazné produkty predstaví Slovenské centrum dizajnu na samostatnej výstave v Dome umenia na Námestí SNP v Bratislave. Prehliadka zároveň pripomenie 20. výročie založenia Slovenského centra dizajnu. K súťaži vydajú podrobný katalóg. 

Generálnym partnerom súťaže je Audi, odborným garantom pre oblasť podnikania NADSME. Podujatie sa v tomto roku koná pod záštitou medzinárodnej organizácie Beda (The Bureau of European Design Associations).

Úplné znenie súťažných podmienok poskytne záujemcom Slovenské centrum dizajnu Bratislava a sú dostupné aj na jeho webstránke http://www.sdc.sk.

Nové články 1x za mesiac na váš eMail.

Nerozosielame spam! Prečítajte si naše podmienky použitia.

Súvisiace články

Na Trienále plagátu v Trnave bude vystavovať 221 dizajnérov

Trnava sa už po siedmy raz stane dejiskom medzinárodnej súťažnej prehliadky plagátov Trienále plagátu 2009. Súťaž je určená pre profesionálnych grafických dizajnérov a študentov vysokých škôl. Tohtoročnou novinkou je kategória dizajn webových stránok, ktorá rozširuje vlastnosti a možnosti plagátu. Ako agentúru SITA informovala PR manažérka Galérie Jána Koniarka Zuzana Dohnalová, do súťaže sa tento rok zapojilo 221 grafických dizajnérov z 37 krajín, vystavených bude 427 plagátov a 40 webových stránok. Súťažiť mohli len plagáty vydané od marca 2006 do 15. mája 2009.