Objavili klavír, na ktorom hrával Wolfgang Amadeus Mozart

V Nemecku našli klavír, o ktorom sa predpokladá, že na ňom hrával známy rakúsky hudobný skladateľ Wolfgang Amadeus Mozart a jeho hodnota môže dosahovať až niekoľko miliónov eur, uviedla v stredu nemecká rozhlasová stanica SWR. Nástroj podľa nej vyrobili v roku 1775. V osemdesiatych rokoch minulého storočia sa dostal do rúk výrobcovi klavírov Martinovi Beckerovi z juhonemeckého mesta Baden-Baden, ktorý ho získal od štrasburského obchodníka so starožitnosťami. Keď sa Becker rozhodol piano vydražiť, hudobný historik si ponuku všimol a “mal tušenie, že by mohlo ísť o dlho stratený nástroj, na ktorom hrával Mozart, vždy keď bol v Štrasburgu,” uviedla stanica SWR.
Historická olejomaľba vo Viedni zobrazuje skladateľa a Mozartovho súčasníka Josepha Haydna ako hrá na klavíri, ktorý by mohol byť práve nástrojom v dražbe. Piano vyrobil Christian Baumann a je jedným z ôsmich známych. Stanica SWR uviedla, že aukčný dom Christie’s pôvod nástroja potvrdil. Odborníci sa domnievajú, že klavír by v takomto prípade mohol mať hodnotu aj niekoľko miliónov eur.

Nové články 1x za mesiac na váš eMail.

Nerozosielame spam! Prečítajte si naše podmienky použitia.

Súvisiace články

Kaštiel vo Svätom Antone 250-rocný ?

Oľga Kuchtová

Kaštieľ so Svätom Antone leží v  kraji pod Sitnom, v  blízkosti starobylej Banskej Štiavnice, na úpätí lesnatých hôr. Má také silné fluidum, že neustále priťahuje návštevníkov aj napriek tomu, že lepšie časy zažil už dávno. Patril známemu šlachtickému rodu Koháryovcov, neskôr Coburgovcov, ktorých príbuzenstvo preniklo do všetkých panovníckych rodov v  Európe. Vyhlásením tejto pamiatky za štátny kultúrny majetok sa v  roku 1951 dostal do správy štátu. V  roku 1962 získal štatút múzea.

Zásady obnovy fasád architektury 19. a počátku 20. století

Architektura 19. a 20. století je významnou součástí našeho kulturního dědictví. Vyžaduje pozornost, úctu a odbornou péči. Pro její obnovu v obecné rovině platí to samé, co pro obnovu jakýchkoliv jiných stavebních památek. Odlišnost je v tom, že architektonická tvorba dvacátého století začala pracovat s novými materiály a konstrukčními řešeními.

Písmo

1. ÚVOD
Písmo je pamäť ľudstva. Môžeme sa o tom presvedčiť sami. Čo urobíme, keď si budeme chcieť niečo zapamätať? Zaviažeme si uzol na vreckovke? Po čase sa však môže stať, že nám uzol síce pripomenie nejakú povinnosť, ale akú – to nám nepovie. Najlepším spôsobom, ako si niečo zapamätať, je poznamenať si to do zošitu alebo notesu. A ako inak než v písomnej podobe!

Renesančné trulice III

1.1.2. INTARZIA S RASTLINNYMI MOTIVMI
Z obdobia renesancie sa na Slovensku zachovala počtom pomerne rozsiahla skupina intarzovaných truhlíc jednotnej výtvarnej koncepcie pravdepodobne domáceho pôvodu. Jednotlivé práce spája veľa spoločných znakov týkajúcich sa okrem uplatnenia rovnakej techniky výzdoby i dekoratívnych elementov, aj ich celkového usporiadania v architektonickom členení podobnom vo všetkých truhlicach tejto skupiny.