Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový

22. mája 2008 - Starý most v Bratislave pravdepodobne zbúrajú a namiesto neho postavia nový. Definitívne by sa o tom malo rozhodnúť do polovice júla, kedy má byť hotová kompletná dokumentácia pre územné rozhodnutie v súvislosti s rekonštrukciu mosta pre rýchloelektričku do Petržalky. Pre agentúru SITA to potvrdil splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor. "Je to reálne, podmienky Dunajskej komisie na úpravu mosta a zabezpečenie potrebného gabaritu vodného toku sú náročné. Splniť všetky si vyžiada veľa financií," konštatoval.



Úsek Dunaja ako dopravného koridoru č. 7 práve v okolí Starého mosta je jedným z troch miest na Slovensku, ktoré nevyhovujú normám. V prípade Starého mosta nevyhovuje vzdialenosť medzi piliermi ani jeho výška. V súčasnosti sú jednotlivé piliere vzdialené 86 metrov, vzdialenosť by pritom mala byť 100 metrov. "Vzdialenosť je nedostatočná. Už asi trikrát tam nabúrali lode," vysvetlil Fabor. Nevyhovuje ani výška mosta desať metrov nad hladinou rieky. Mostovka by mala byť o 1,9 metra vyššie. Fabor zároveň zdôraznil, že do úvahy treba brať aj parametre a podmienky, ktoré vyplynú z pripravovaného vodného diela Wolfstahl. Rakúska stavba si totiž vyžiada zníženie dna koryta Dunaja o štyri metre.



Podľa predbežných analýz by malo byť výhodnejšie postaviť úplne nový most ako rekonštruovať existujúci. "Postaviť most vychádza približne na rovnako ako podbetónovať základy pilierov, zrušiť jeden pilier a nadbetónovať a zdvihnúť mostovku. Radšej mať úplne nový most," uviedol. Predbežné náklady sa momentálne vyčísľujú. Podľa Fabora by však mohol prispieť štát alebo aj EÚ. Je presvedčený, že peniaze na stavbu by nemali ísť len z daní Bratislavčanov. Most by mal v budúcnosti slúžiť autám, električke, chodcom aj cyklistom.


  • Verzia pre tlač
  • Poslať priateľovi
  •  

Obrázok používateľa Ufrlany Bratislavcan
Ufrlany Bratislavcan (bez overenia)


Je az tragikomicke citat clanky o tom ako sa ma niekto - nieco - niekde "zburat" namiesto rekonstrukcie a obnovy. Je jednoduchsie
a lacnejsie zburat a postavit nove, ale bude mat to "nove" este
pomenovanie Stary most? Bratislavcania by nemali dopustit aby sa
v tomto meste burali budovy, mosty a spomienky.

Ufrlany Bratislavcan

Obrázok používateľa palo
Offline

Starý most bude mať tvar perforovaného rebra

22. júla 2008 (SITA) - Starý most v Bratislave bude mať po rekonštrukcii tvar perforovaného rebra s kruhovými otvormi. Rozhodli o tom v ankete prostredníctvom internetu a SMS hlasovania občania. Za tento variant hlasovalo 11 273 ľudí z celkového počtu 26 084. Výsledky dnes na tlačovej besede v Bratislave oznámili predstavitelia magistrátu, ktorý hlasovanie inicioval. Okrem variantu Perforované rebro mohli občania hlasovať za varianty Grafiti s farebnými pruhmi a Priehradovina s krížikovým vzorom. Primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský už pri vyhlasovaní ankety garantoval, že naozaj postavia ten variant, ktorý si v ankete vyberie najviac občanov.

Starý most stavali v rokoch 1889 - 1890. Pôvodne niesol názov Most Františka Jozefa. Po 1. svetovej vojne ho premenovali na Štefánikov most. Ten nemecké vojská v roku 1945 vyhodili do vzduchu. Na starých pilieroch bol vybudovaný nový most, ktorý dostal názov Most Červenej armády. Cez Starý most by mala o niekoľko rokov premávať rýchlodrážna električka, podmienkou je však jeho kompletná a komplexná rekonštrukcia. Po rekonštrukcii by po moste mali premávať okrem električky aj automobily, jeho súčasťou budú aj chodníky pre peších a cyklistov. Mostovku budú musieť zdvihnúť, pretože súčasná výška už nezodpovedá platným normám, most sa takmer dvojnásobne rozšíri na 33 metrov. V súčasnosti sú piliere mosta od seba vzdialené 84 metrov, po rekonštrukcii to bude okolo 150 metrov. Most má dnes štyri piliere, po rekonštrukcii budú tri, ktoré budú spevnené a podbetónované.

Obrázok používateľa palo
Offline

Starý most začnú rekonštruovať koncom roka 2009

22. júla 2008 (SITA) - Starý most v Bratislave by sa mohol začať rekonštruovať v druhej polovici alebo koncom budúceho roka. Uviedol to dnes na brífingu primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský. Podľa neho je totiž životnosť mosta obmedzená, preto by sa malo s rekonštrukčnými prácami začať čo najskôr. Primátor tiež priznal, že električka do Petržalky by mala premávať o rok neskôr, ako magistrát avizoval, teda až v roku 2011. Primátor opäť nevedel povedať presnú sumu, ktorú zaplatí magistrát za rekonštrukciu Starého mosta. "Čísla sa pohybujú okolo miliardy korún (33 193 919 €), plus-mínus niekoľko sto miliónov korún. Pre mňa so škrípajúcimi zubami je prijateľný variant 1,1 miliardy korún (36 513 311 €)," povedal Ďurkovský. Peniaze na rekonštrukciu pôjdu z mestského rozpočtu, mesto sa však bude snažiť získať časť nákladov aj z EÚ. Podľa projektanta spoločnosti Alfa 04 Miroslava Maťaščíka by jednou z najdrahších položiek malo byť vybudovanie zjazdov z mosta. V Petržalke sa plánuje vybudovanie troch estakád. Estakádami by sa mala premostiť diaľnica i železnica, uvažuje sa aj o premostení Bosákovej ulice.

Starý most stavali v rokoch 1889 - 1890. Pôvodne niesol názov Most Františka Jozefa. Po 1. svetovej vojne ho premenovali na Štefánikov most. Ten nemecké vojská v roku 1945 vyhodili do vzduchu. Na starých pilieroch bol vybudovaný nový most, ktorý dostal názov Most Červenej armády. Cez Starý most by mala o niekoľko rokov premávať rýchlodrážna električka, podmienkou je však jeho kompletná a komplexná rekonštrukcia. Po rekonštrukcii by po moste mali premávať okrem električky aj automobily, jeho súčasťou budú aj chodníky pre peších a cyklistov. Mostovku budú musieť zdvihnúť, pretože súčasná výška už nezodpovedá platným normám, most sa takmer dvojnásobne rozšíri na 33 metrov. V súčasnosti sú piliere mosta od seba vzdialené 84 metrov, po rekonštrukcii to bude okolo 150 metrov. Most má dnes štyri piliere, po rekonštrukcii budú tri, ktoré budú spevnené a podbetónované.

Obrázok používateľa Ufrlany Bratislavcan
peef (bez overenia)

Odborníci požadujú novú súťaž na obnovu Starého mosta

1. augusta 2008 (SITA) - Viacerí odborníci naďalej od magistrátu požadujú, aby vyhlásil novú architektonickú súťaž na rekonštrukciu Starého mosta v Bratislave. K výzve sa pridalo aj predstavenstvo Slovenskej komory architektov. Argumentuje najmä tým, že návrh budúceho vzhľadu mosta nie je v súlade so zadaním súťažných podmienok. Podľa predstaviteľov predstavenstva je možné za rekonštrukciu pokladať iba také stavebné úpravy, ktorými sa podoba objektu prispôsobí pôvodnému stavu.

"Predložené varianty návrhu však predpokladajú zbúranie súčasného Starého mosta a na jeho mieste výstavbu úplne nového mosta s novou podobou, s novou funkciou a s inými rozmermi," uvádza sa v stanovisku predstavenstva, ktoré má agentúra SITA k dispozícii. Vypracovanie nových súťažných návrhov je podľa neho najlepšie aj v takom prípade, ak projekt nosného dopravného systému MHD dokazuje, že most je nerekonštruovateľný a treba ho nahradiť novým mostom.

Kritike sa nevyhla ani súťažná podmienka, podľa ktorej mal súťažiaci preukázať každoročný obrat minimálne 45 miliónov korún (1,5 mil. €) za tri roky a predloženie aspoň jednej zmluvy s rovnako vysokou zmluvnou cenou. Podľa predstavenstva je táto podmienka zásadným obmedzením, ktoré automaticky vylučuje bežné projektové kancelárie, tvorivé združenia, či odborníkov univerzít. Predstavenstvo sa nestotožňuje ani s názorom, že nová súťaž by zabrala drahocenný čas. Architekti zároveň upozorňujú na historickú hodnotu Starého mosta, keďže na ministerstve kultúry sú už podané dokumenty na zápis mosta ako kultúrnej pamiatky.

Výzvu podporuje aj spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. Generálny riaditeľ Gabriel Koczkáš upozorňuje, že súťaž na nosný systém MHD bola vypísaná na základe koncepčne zastaraného stavebného zámeru z roku 2004. Zámer rekonštrukcie mosta treba podľa neho preto prehodnotiť, prípadne zosúladiť aj s projektom prepojenia železničných koridorov TEN-T 17, čiže zosúladiť s vybudovaním železničného tunelu popod Dunaj a pod centrom mesta. Tunel s tromi podzemnými zastávkami a dvoma stanicami bude slúžiť nielen na prepojenie medzinárodných železničných koridorov, ale aj pri preprave občanov v rámci mesta.

Obrázok používateľa palo
Offline

O podobe Starého mosta rozhodne architektonická súťaž

6. augusta 2008 (SITA) - O budúcom vzhľade Starého mosta v Bratislave predsa len rozhodne architektonická súťaž. Novinárom to dnes na mimoriadnom brífingu povedal primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský. Víťazný návrh verejnej ankety, na základe ktorého mal mať most tvar perforovaného rebra, podľa Ďurkovského automaticky postupuje do súťaže. Návrhy by mala hodnotiť medzinárodná porota, výsledok by mohol byť známy do konca roka. Náklady na projekt rekonštrukcie Starého mosta sa touto súťažou zvýšia približne o jeden milión korún (33 194 €). Projektantom rekonštrukcie Starého mosta naďalej zostáva spoločnosť Alfa 04. Spoločnosť Alfa 04 vyhrala medzinárodný tender na projektanta a podľa Ďurkovského sa určite táto súťaž rušiť nebude.

Primátor si je vedomý, že nová architektonická súťaž môže opäť oddialiť začiatok premávania rýchlodrážnej električky zo Šafárikovho námestia do Petržalky. Električka mala totiž podľa pôvodných plánov začať premávať cez most v roku 2010, neskôr sa termín posunul na rok 2011. Ďurkovský však prisľúbil, že sa pokúsi o skrátenie niektorých termínov, ak to bude možné. Nie je ale vylúčené, že dráha električky sa začne stavať od Janíkovho dvora a nie od Starého Mesta. "Skutočne nevylučujem, že sa začnú klásť koľaje od Janíkovho dvora a zároveň sa začne s rekonštrukciou Starého mosta," povedal Ďurkovský. Podľa vyjadrení primátora by však pri architektonickej súťaži na nový vzhľad Starého mosta mohol vzísť aj návrh na podobu ďalšieho, šiesteho mosta cez Dunaj. "Ak bude návrh totálne futuristický a zaujímavý, viem si predstaviť, že sa o ňom bude diskutovať," skonštatoval.

Bratislavský magistrát sa pôvodne rozhodol vybrať budúcu podobu mosta prostredníctvom verejnej ankety, odôvodňoval to nedostatkom času a nutnosťou čo najrýchlejšej rekonštrukcie mosta. Občania si mohli vybrať medzi tromi návrhmi z dielne jedného projektanta. Vyhral tvar "perforované rebro", za ktorý na internete alebo prostredníctvom sms hlasovalo najviac ľudí. Tento spôsob výberu však predovšetkým odborníci, ale aj časť verejnosti kritizovala a vyčítala magistrátu, že na budúcu podobu takej významnej stavby mal vypísať architektonickú súťaž.

Starý most stavali v rokoch 1889 - 1890. Pôvodne niesol názov Most Františka Jozefa. Po 1. svetovej vojne ho premenovali na Štefánikov most. Ten nemecké vojská v roku 1945 vyhodili do vzduchu. Na starých pilieroch bol vybudovaný nový most, ktorý dostal názov Most Červenej armády. Cez Starý most by mala o niekoľko rokov premávať rýchlodrážna električka, podmienkou je však jeho kompletná a komplexná rekonštrukcia. Po rekonštrukcii by po moste mali premávať okrem električky aj automobily, jeho súčasťou budú aj chodníky pre peších a cyklistov. Mostovku budú musieť zdvihnúť, pretože súčasná výška už nezodpovedá platným normám, most sa takmer dvojnásobne rozšíri na 33 metrov. V súčasnosti sú piliere mosta od seba vzdialené 84 metrov, po rekonštrukcii to bude okolo 150 metrov. Most má dnes štyri piliere, po rekonštrukcii budú tri, ktoré budú spevnené a podbetónované.

Obrázok používateľa palo
Offline

Ďurkovský nepovažuje Starý most za dominantu mesta
Primátor považuje Starý most skôr za technickú dopravnú stavbu, ktorá by nemala byť veľmi nápadná. Preto sa najskôr rozhodol nevyhlásiť architektonickú súťaž, pod tlakom odbornej verejnosti však svoje rozhodnutie zmenil.

8. augusta 2008 (SITA) - Primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský nepovažuje Starý most za dominantu hlavného mesta, ale za technickú dopravnú stavbu. V rozhovore pre agentúru SITA tak odôvodnil rozhodnutie nevypísať architektonickú súťaž na jeho rekonštrukciu. Ďurkovský je pôvodným povolaním projektant, preto je presvedčený, že budúci vzhľad Starého mosta by nemal byť veľmi nápadný a rušivý. Za dominantné stavby Bratislavy považuje Nový most či Most Apollo, ktoré sú výrazné vo vedute mesta. "Konštrukcia Starého mosta by nemala prekrývať pohľad napríklad z Mosta Apollo na hrad alebo Dóm sv. Martina," povedal Ďurkovský. Zasahovať do profilu Starého mosta by sa malo preto čo najmenej.

Ďurkovský priznal, že architektonickú súťaž nakoniec vyhlásil na základe tlaku odbornej verejnosti. Na druhej strane ho však zasa teší narastajúci záujem občanov o komunálnu politiku. "Odsun znamená vždy cenové nárasty, ale nie je mi ľahostajná mienka verejnosti. Snažíme sa ju rešpektovať," konštatoval Ďurkovský. Zároveň však zdôraznil, že v rámci architektonickej súťaže sa budú posudzovať iba "realizovateľné" návrhy, o zaujímavých ale futuristických návrhoch sa môže diskutovať pri rozhodovaní o vzhľade šiesteho mosta cez Dunaj. Na otázku, či nepovažuje predlžovanie rekonštrukcie Starého mosta za neúspech, odpovedal záporne. "Za neúspech by som považoval to, keby sme sa nepustili do rekonštrukcie. Sme ale pred závažným problémom, Starý most technicky doslúžil. Máme posudok, že o šesť rokov treba tento most zavrieť a nepustiť tam doslova a do písmena ani nohu, ani auto," vysvetlil Ďurkovský dôvod okamžitej rekonštrukcie Starého mosta.

Starý most stavali v rokoch 1889 - 1890. Pôvodne niesol názov Most Františka Jozefa. Po 1. svetovej vojne ho premenovali na Štefánikov most. Ten nemecké vojská v roku 1945 vyhodili do vzduchu. Na starých pilieroch bol vybudovaný nový most, ktorý dostal názov Most Červenej armády. Cez Starý most by mala o niekoľko rokov premávať rýchlodrážna električka, podmienkou je však jeho kompletná a komplexná rekonštrukcia. Po rekonštrukcii by po moste mali premávať okrem električky aj automobily, jeho súčasťou budú aj chodníky pre peších a cyklistov. Starý most by sa mohol začať rekonštruovať v druhej polovici roka 2009. Električka by po ňom mohla začať premávať v roku 2011, pre primátora je pritom hraničným termínom rok 2012. Podľa prvotných plánov mala električka začať premávať zo Šafárikovho námestia cez Bosákovu ulicu do Janíkovho dvora v roku 2010.

Obrázok používateľa palo
Offline

Ministerstvo kultúry navrhuje vyhlásiť za NKP len časti Starého mosta

Bratislava 28.11.2008 – Ministerstvo kultúry SR navrhuje v dnešnom svojom rozhodnutí vyhlásiť za národné kultúrne pamiatky len časti bratislavského Starého mosta – piliere (s výnimkou stredného riečneho piliera), mýtne domčeky, kamenné oporné múry a schodiská pri nástupoch na most. Mostová konštrukcia bola z predmetu vyhlásenia vypustená aj z toho dôvodu, že nie je pôvodnou súčasťou mostu Františka Jozefa, jej konštrukcia bola už pri výstavbe v rokoch 1945 – 46 plánovaná ako dočasná a v súčasnosti vykazuje havarijný stav.

Cieľom vyhlásenia častí Starého mosta za národnú kultúrnu pamiatku je ochrana jeho najhodnotnejších historických častí. V prípade Starého mosta ide predovšetkým o prvý pevný a súčasne najstarší a jediný zachovaný historický most v Bratislave. Je technickým a architektonickým dokumentom mostného staviteľstva na Slovensku a súčasťou historicky zažitej panorámy Bratislavy.

Pôvodný návrh Pamiatkového úradu SR vyhlásiť celý Starý most za národnú kultúrnu pamiatku rezort kultúry výrazne zúžil. Dôvodom tohto rozhodnutia boli najmä záväzky SR týkajúce sa plavby na Dunaji a takisto aj odborné posudky stavu mostovej konštrukcie. Vyhlásenie častí mosta za národnú kultúrnu pamiatku neohrozuje jeho pripravovanú rekonštrukciu, ktorá môže byť uskutočniteľná v plánovanom rozsahu.

Vyhlásené časti mosta je možné opravovať, doplniť o nové konštrukcie (nadstavbu pilierov, novú „mostovku“), prípadne premiestniť (mýtne domčeky) ako ktorúkoľvek inú národnú kultúrnu pamiatku podľa zákona č. 49/2002 Z. z. o ochrane pamiatkového fondu v znení zákona č. 479/2005 Z.z. Príslušným prvostupňovým orgánom štátnej správy, ktorý bude rozhodovať o zámere opravy mosta, je Krajský pamiatkový úrad Bratislava, v prípade potreby premiestnenia časti pamiatky to bude Pamiatkový úrad Bratislava. Pamiatkový úrad SR má aj zastúpenie v odbornej porote pre vyhlásenie medzinárodnej architektonickej súťaže na rekonštrukciu mosta.

Rozhodnutie ministerstva kultúry nadobudne právoplatnosť až po uplynutí stanovenej lehoty, za predpokladu, že nikto z účastníkov konania proti rozhodnutiu nepodá rozklad.

Tlačový referát MK SR

Obrázok používateľa skalican
Offline

A čo nový ktorý tam postavia.Fajnovo moderný vymakaný.Kam speje táto doba?Bratislavu sme zohyzdili tak že nevieme čo kde tam je.Určite si myslím že ten nový most parádne zapadne do panorámy BA.Ešteže sa na Slovensku nájde pár múdrych ludí.

Obrázok používateľa harp
Offline

Súťaž o budúcej podobe Starého mosta obnovia v januári

BRATISLAVA 27. decembra (SITA) - Architektonickú súťaž o budúcej podobe Starého mosta v Bratislave by mohli obnoviť v januári 2009. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol primátor Andrej Ďurkovský. Súťaž totiž mesto pozastavilo, pretože Ministerstvo kultúry SR začalo konanie, v ktorom rozhodovalo o vyhlásení Starého mosta za národnú kultúrnu pamiatku. Ministerstvo však koncom novembra rozhodlo, že za pamiatku by mali byť vyhlásené len niektoré časti mosta, nie celý most. Pamiatkou by tak mali byť niektoré mostné piliere, mýtne domčeky, kamenné oporné múry a schodiská pri nástupoch na most. Z návrhu bol vypustený stredný riečny pilier a mostová konštrukcia z rokov 1945 – 1946. Rozhodnutie ministerstva preto nijako neovplyvní plánovanú rekonštrukciu Starého mosta.

Napriek tomu nevníma primátor dané rozhodnutie rezortu kultúry veľmi oslavne. „Na jednej strane nás to z hľadiska postupu prác dosť zdržalo, na druhej strane nepovedalo nič objavné. Je to kompromis, ktorý nič svetoborné nerieši,“ povedal Ďurkovský. Mesto však podľa neho bude pokračovať ďalej, v krátkej dobe by sa malo rozhodnúť, ako sa bude rekonštruovať a ako bude v budúcnosti most vyzerať. Primátor zároveň zdôraznil, že mesto bude jednoznačne postupovať tak, aby plánovaná rýchlodrážna električka do Petržalky začala po Starom moste premávať v roku 2011.

Starý most v Bratislave však mesto na Silvestra o 19:00 uzavrie pre individuálnu automobilovú dopravu. Most tak bude k dispozícii len pre MHD, peších a cyklistov. Mesto k takémuto kroku pristúpilo na základe výsledkov posledných skúšok a meraní na moste, podľa ktorých je najstarší most v hlavnom meste v kritickom stave. Autá sa budú môcť na most opäť vrátiť až po dokončení jeho rekonštrukcie. V súvislosti s uzatvorením Starého mosta sa zmení organizácia dopravy na Jantárovej ulici v Petržalke a v okolí Šafárikovho námestia. Zmena sa dotkne aj autobusovej linky číslo 78, ktorá bude mať od 2. januára 2009 zastávku na Šafárikovom námestí. Všetky autobusy, ktoré budú premávať po Starom moste, budú musieť dodržiavať aj naďalej 70-metrové odstupy a rýchlosť 40 km/h.

zdroj: SITA

Obrázok používateľa palo
Offline

Mesto je proti vyhláseniu Starého mosta za pamiatku

23. septembra 2008 (SITA) - Hlavné mesto Bratislava nesúhlasí so zámerom ministerstva kultúry vyhlásiť bratislavský Starý most za národnú kultúrnu pamiatku. Uvádza sa to vo vyhlásení primátora Andreja Ďurkovského, ktoré dnes poskytol agentúre SITA. Primátor je prekvapený rozsahom chránených objektov, ktoré navrhuje ministerstvo. Ako pamiatkové hodnoty vyšpecifikovalo tri riečne a tri pobrežné piliere, šikmé mostné nájazdy s čelnými opornými múrmi, dva mýtne domčeky, rekonštruovanú mostovku z roku 1945-46, hmotu a siluetu mosta, ako aj Šafárikovo námestie, ktoré považuje za významný priestor v urbanisticko-architektonickej štruktúre centrálnej mestskej oblasti. "Štátne inštitúcie sa musia predovšetkým dohodnúť medzi sebou, čo vlastne od mesta chcú," konštatuje Ďurkovský. Vysvetľuje, že nie je možné chcieť, aby hlavné mesto dodržalo záväzky štátu v podobe kritérií dunajskej komisie, teda aby bol most rozšírený, zvýšený, a zároveň od mesta žiadať, aby to nemohlo urobiť, ale aby most chránilo.

Mesto podľa Ďurkovského Starý most potrebuje a nemá zaň náhradu. Zároveň nesie zodpovednosť za jeho bezpečnosť. Odborné posudky podľa primátora potvrdili nedostatky v kvalite a životnosti ocele, pričom pri nízkych teplotách a nárazovom zaťažení sa môže aj zrútiť. "Statický posudok uviedol, že spodná časť stavby má štvrtý stupeň poškodenia a navyše, posledný pilier v Dunaji je ľahko naklonený na centrum mesta," vysvetľuje Ďurkovský. Zároveň je preňho nepochopiteľné, ako sa do konania o vyhlásení za pamiatku mohlo dostať aj Šafárikovo námestie, ktoré je zahltené intenzívnou autobusovou dopravou vrátane obrátky autobusov, a ktoré chce hlavné mesto prebudovať na park, aby vynikli hodnotné secesné budovy a ďalšie objekty, ktoré v súčasnosti poškodzujú výfukové plyny autobusov.

Rekonštrukcia Starého mosta je súčasťou projektu vybudovania električky do Petržalky, ktorý by mal prispieť k odľahčeniu dopravy v hlavnom meste. Most musia kompletne zrekonštruovať, zdvihnúť a rozšíriť. Premávať by po ňom nemala len električka, ale aj automobily a jeho súčasťou by mal byť aj cyklistický chodník a lávka pre peších. Mesto pôvodne plánovalo začať rekonštrukciu mosta v druhej polovici roka 2009. Jeho vyhlásenie za národnú kultúrnu pamiatku by projekt výrazne skomplikovalo.

Voľby prehliadania komentárov

.

Prihlásenie

To prevent automated spam submissions leave this field empty.