Predstaničné námestie by mohli začať stavať na budúci rok

Prijímacia budova, 2. pol. 19. stor. (rail.sk, z archivu Múzea Dopravy v BA)

S výstavbou Predstaničného námestia hlavnej stanice v Bratislave by sa mohlo začať v druhom alebo treťom kvartáli budúceho roka. Pre agentúru SITA to uviedol Roman Odzgan zo spoločnosti IPR Slovakia s.r.o. Začatie výstavby podľa neho ovplyvňuje viac faktorov, závisí najmä od rýchlosti vydania stavebného povolenia a dohody s investorom. V súčasnej dobe sa projekt preveruje a podrobuje právnemu, technickému a ekonomickému auditu.

Územné rozhodnutie nadobudlo právoplatnosť dňa 24. augusta v minulom roku. Podľa Odzgana teraz prebieha rozpracovávanie dokumentácie na stavebné povolenie, spolu s ďalšími rokovaniami o cenovej optimalizácii projektu podľa územného rozhodnutia. Pre zložitosť stavebných objektov, ktoré projekt obsahuje, bude stavebné povolenie vydávať niekoľko stavebných úradov. “Z tohto dôvodu spracúvame dokumentáciu na stavebné povolenie tak, aby jednotlivé stavebné úrady dostali príslušnú časť,” uviedol Odzgan.

Investícia do projektu Predstaničného námestia si vyžiada prekládku inžinierskych sietí na uliciach Imricha Karvaša, Radlinského, Štefanovičovej, Hodžovom námestí, Štefánikovej, Puškinovej, Šancovej ulici, Námestí slobody, Dobšinského, Smrečianskej, Jelenej a Pionierskej ulici. Nové dopravné riešenie zasiahne aj do komunikácií Pražská, Žabotova, Šancová a Štefanovičova. Električky sa k stanici dostanú podjazdom vybudovaným pod Šancovou ulicou. Obmedzenia dopravy, ako aj ďalšie postupy organizácie výstavby sú podľa Odzgana súčasťou stavebného povolenia. “Organizácia výstavby sa bude realizovať po etapách tak, aby obmedzenia verejnosti a dopravy boli čo najmenšie a najkratšie,” uviedol Odzgan.

Na projekte nového Predstaničného námestia pracuje investor už takmer desať rokov. Budovu hlavnej železničnej stanice v Bratislave by mali zrekonštruovať do pôvodného stavu podľa návrhu architekta Pfaffa z roku 1905. Pribudnúť by mala nová staničná hala, na Predstaničnom námestí by malo vyrásť obchodné centrum, administratívne centrá a hotel. V okolí stanice sa radikálne zmení organizácia dopravy – vzniknúť má nové pripojenie z Pražskej na Žabotovu, zo Žabotovej mimoúrovňovým podjazdom na Štefanovičovu. Tiež by mali vytvoriť centrálny terminál pre električky, autobusy a trolejbusy, pričom električkovú trať premiestnia pod pešiu pasáž.

Nové články 1x za mesiac na váš eMail.

Nerozosielame spam! Prečítajte si naše podmienky použitia.

Súvisiace články

Odpovede

Comments are closed.