Most do Rakúska odhalil násyp z čias Márie Terézie

Obrázok k článku (infoglobe.sk)

Počas prípravných prác na cyklomoste medzi bratislavskou mestskou časťou Devínska Nová Ves a rakúskym Schlosshofom odhalili pôvodný mostný násyp ešte z čias Márie Terézie. Predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo by chcel, aby bola pôvodná stavba zachovaná, a preto uvažujú aj o rekonštrukcii. „Každému priblížime na mieste históriu ešte z čias Márie Terézie, ale aj modernú súčasnosť, modernú stavbu,“ povedal. Výstavba cyklomostu medzi Devínskou Novou Vsou a rakúskym Schlosshofom pokračuje podľa harmonogramu. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa BSK Iveta Tyšlerová, po 27 dňoch od začiatku prác bol situáciu na mieste skontrolovať bratislavský župan Frešo. Výstavba cyklomostu sa začala koncom septembra, cyklisti by po ňom mali prechádzať už budúci rok v lete.

Na mieste stojí aj násyp z pôvodného vyše 300 rokov starého mostu, ponad ktorý povedie oceľový cyklomost. Ako ďalej uviedol Pavol Frešo, ide o priame pokračovanie bunkru, pri ktorom sa otvárala táto stavba, a hneď za ňou vedie samotný most. Župan verí, že počasie bude priaznivé, aby cyklomost otvorili a sprevádzkovali už v prvej polovici budúceho roka. Podľa stavbyvedúceho projektu Jozefa Zajonca sa v súčasnosti robí na stavenisku cyklomosta pilotáž, mikropilot, čo je prvým krokom k budovaniu betónových základov. Súčasne v dielňach začnú vyrábať oceľovú konštrukciu. Budovanie betónových základov bude podľa neho trvať dva až tri mesiace, následne osadia konštrukciu.

Cyklomost stavia konzorcium Ingsteel a Doprastav. Most bude postavený v historickej trase a bude slúžiť pre dopravu cyklistov, peších turistov a záchrannú službu. Projekt je podporený v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Slovenská republika – Rakúsko 2007-2013. Projektovými partnermi sú Spolková vláda Dolné Rakúsko, Bratislavský samopsrávny kraj, hlavné mesto a Devínska Nová Ves.

[mailpoet_form id="1"]

Súvisiace články

Unikátny anglický park v Malinove chcú zrevitalizovať

Anglický krajinný park, ktorý obklopuje kaštieľ v Malinove v okrese Senec, chcú Bratislavský samosprávny kraj a obec zrevitalizovať za peniaze z Európskej únie. Pre agentúru SITA to uviedla hovorkyňa kraja Iveta Tyšlerová. Operačný program Bratislavský kraj vyhlási budúci rok výzvu na revitalizáciu verejných priestranstiev. „Práve oprava a obnova tohto parku je našou prioritou, lebo je to jeden z mála prípadov, kde sa dajú čerpať eurofondy. V tomto zmysle sme pripravení, aby župa bola prvá aktívna tak, aby sme v Malinove obnovili jeden prekrásny park, ktorý je raritou nielen v rámci župy, ale aj celého Slovenska,“ priblížil župan Pavol Frešo.

Odpovede

  1. Malé Karpaty by mal s

    Malé Karpaty by mal s cyklomostom spájať Perimost

    BRATISLAVA 3. novembra (SITA) – Malé Karpaty a cyklomost medzi bratislavskou mestskou časťou Devínska Nová Ves a rakúskym Schlosshofom by mal spájať Perimost. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja Iveta Tyšlerová, Perimost je projekt prepájajúci medzinárodnú cyklotrasu Eurovelo 13 prechádzajúcu územím Bratislavského kraja v úseku moravskej cyklotrasy s horskými cyklotrasami Malých Karpát. Návrh na schválenie vstupu Bratislavského samosprávneho kraja ako projektového partnera do projektu Perimost v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Slovenská republika – Rakúska republika 2007-2013 budú schvaľovať krajskí poslanci na piatkovom zasadaní zastupiteľstva. Ako Tyšlerová uviedla, projekt, na ktorý chce kraj čerpať 356 640 eur z eurofondov, pri povinnom vlastnom spolufinancovaní v rozsahu piatich percent, teda 17 832 eur, by mal byť realizovaný v rokoch 2012 až 2013.

    V rámci projektu by malo byť preznačených zhruba 250 km a novovyznačených 25 km horských cyklotrás v Malých Karpatoch, tiež by mala byť vyznačená Medzinárodná cyklotrasa Eurovelo 13 na Slovensku. „Projekt počíta aj s vybudovaním štyroch odpočinkových cyklocentier na vytypovaných križovatkách cyklotrás. Medzi mestskými časťami Devínska Nová Ves a Lamač vznikne šesťkilometrový úsek cyklotrasy, ktorý umožní priamy, ale hlavne bezpečný prejazd cykloturistov od cyklomosta do Malých Karpát,“ priblížil predseda Bratislavského samosprávneho lraja Pavol Frešo. Ako ďalej uviedol, Pomoravie bude atraktívne pre rodiny s malými deťmi ako aj pre nadšencov horskej turistiky či cykloturistiky.

  2. Skúšky záťaže cyklomost v

    Skúšky záťaže cyklomost v Devínskej Novej Vsi zvládol

    BRATISLAVA 16. decembra (SITA) – Cyklomost, ktorý stavajú medzi Devínskou Novou Vsou a rakúskym Schlosshofom, zvládol skúšky záťaže. Na dvoch pilótach testovali, či vyhovujú geológii, do ktorej ich navrhli. Podľa predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavla Freša dopadla kontrola dobre, pilóty sú neporušené a znesú príslušnú záťaž.

    Oceľovú konštrukciu cyklomosta ponad rieku Morava by podľa stavbyvedúceho projektu Jozefa Zajonca mali začať montovať v januári, skončiť by mali v apríli. Nasledovať budú finalizačné práce, teda osadenie zábradlia, zapojenie elektrických prípojok, osvetlenie, potrebné bude natrieť mostovky aj oceľovú konštrukciu.

    Stavať cyklomost začali koncom septembra, prví cyklisti by po ňom mali prejsť v lete na budúci rok. Cyklomost stavia konzorcium Ingsteel a Doprastav. Most postavia v historickej trase a bude slúžiť pre dopravu cyklistov, peších turistov a záchrannú službu. Projekt je podporený v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Slovenská republika – Rakúsko 2007-2013. Projektovými partnermi sú Spolková vláda Dolné Rakúsko, BSK, hlavné mesto a jeho mestská časť Devínska Nová Ves.  

  3. Cyklomost povedie v trase

    Cyklomost povedie v trase mosta z čias Márie Terézie

    BRATISLAVA 30. novembra (SITA) – Cyklomost medzi Devínskou Novou Vsou a rakúskym Schlosshofom povedie v trase historického mosta z čias Márie Terézie. Počas prípravných prác odhalili pôvodný mostný násyp, podľa predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša sa pri ďalších prácach našli pôvodné pilóty, ktoré boli súčasťou premostenia spred viac ako 300 rokmi. „Čiže ideme úplne presne v trase, kade viedla história,“ poznamenal predseda BSK. Cyklomost stavajú tak, aby nenarušil zvyšky pôvodného mosta, teda oceľový most povedie ponad neho.

    Práce na výstavbe cyklomosta by mohli ukončiť v máji. Ako uviedol Frešo, práce pokračujú podľa harmonogramu. „Ideme podľa plánu, praje nám aj to, že je pomerne nízka voda a hlavne praje nám počasie, ktoré umožňuje v tejto chvíli stavať. Dostali sme sa už po rieku Morava, máme uskutočnenú už časť pilotáží,“ povedal Frešo. S priebehom stavebných prác je spokojný aj starosta Devínskej Novej Vsi Milan Jambor. Ako doplnil, cyklomost, na ktorý obyvatelia mestskej časti čakali desaťročia, má pre nich veľký význam.

    Podľa stavbyvedúceho projektu Jozefa Zajonca sa tento týždeň začala výroba oceľovej konštrukcie cyklomosta. V januári podľa neho začnú dovážať prvé kusy na stavbu, montovať budú hlavne na prvom úseku nad riekou Morava. „Výroba konštrukcie aj montáž bude pokračovať aj vo februári, začiatkom apríla by mala byť montáž ukončená,“ priblížil. Až približne do mája budú podľa Zajonca prebiehať dokončovacie práce, teda osadenie zábradlia, elektrických prípojok, osvetlenia, natieranie mostovky aj samotnej oceľovej konštrukcie.

    Stavať cyklomost začali koncom septembra tohto roka, cyklisti by po ňom mali prechádzať v lete budúceho roka. Cyklomost stavia konzorcium Ingsteel a Doprastav. Most bude slúžiť cyklistom, peším turistom a záchrannej službe. Projekt je podporený v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Slovenská republika – Rakúsko 2007-2013. Projektovými partnermi sú spolková vláda Dolné Rakúsko, Bratislavský samosprávny kraj, hlavné mesto a Devínska Nová Ves.  

Comments are closed.