Vytvorené odpovede v diskusiách

Page 1 of 2
  • bohdanjmd

    člen
    7. októbra 2017 o 12:54

    Prosim vas, kde v ktorej casti klenby mozem vrtat dieru pre kurenarske PEX potrubia? Klenby su plytke len 100mm z plnych tehal na plocho nie na kant co by bolo pevnejsie. Zato su vsak vzoprete medzi kolajnicami s rozponom len 1m. Nad klenbou je standardna obytna miestnost cca 5x5m. Dakujem

  • bohdanjmd

    člen
    24. septembra 2017 o 10:06

    ďakujem pekne za cenne skúsenosti.

    Rozhodujem sa ešte, či dať ďalšiu 60mm rovnú vrstvu betónu aby som zarovnal tých 30mm nerovnosti. Tým by som však zvýšil tepelnú kapacitu podlahy na dvojnásobok. Neviem či by v prechodnom obdobím bola v miestnosti tepelná pohoda. Ako by ten priestor reagoval na výkyvy teplôt medzi dňom a nocou. Či potom cez deň nebude horúco a v noci zima. Pravdepodobne by som musel podlahu len temperovať na nízku teplotu pod 18st a to aj počas dňa + dokurovať niečim dynamickejším napr. kachľami do pohotových 24st. Bolo by to najlacnejšie riešenie, no na druhej strane by systém nabiehal vybiehal pol dňa.

    Prosím aký máte na to názor?

  • bohdanjmd

    člen
    23. septembra 2017 o 7:29

    Neviem sa teraz rozhodnú čo bude jednoduchšie a finančne prijateľné. Zapožičanie frézy nie je drahé 50-150€/deň podľa výkonu, ale neviem nakoľko opotrebím frézovacie kotúče. Opotrebenie sa počíta 12€/100um. Potrebujem frézovať čerstvý poter, betón kvality B10 max. 15 tzv. hobby. Výstupky ktoré chcem frézovať majú tak 10mm na cca 10m2. Okrem toho ešte dúfam že vibrácie nerozbijú poter, ktorý je hrubý 70-80mm. Máte s tým niekto skúsenosť?
    Druhá alternatíva je vyliať celú 72m2 plochu samonivelizačným poterom. Tu je však limit 30mm max. hrúbky poteru a to neviem či úplne všetko zarovnám. Ale aj ako to bude držať ak niekde bude 30mm a inde mm. O financiách za poter ani nehovoriac min. 500 ale možno aj 1000€. Mám to len na hrubo pomerané bez výpočtu objemu. Odhadujem min. 1000L samo nivelizačného poteru no viac ako 2000L by to už nemalo byť.

  • bohdanjmd

    člen
    22. septembra 2017 o 19:40

    Predošlý príspevok som písal ešte v nadšení z dobre vykonanej práce. Avšak teraz som zmeral rozdiely výšky a našiel som miesta s prevýšením a aj s prepadnutím s rozdielom +/- 15mm. Tak som nasraný na majstra čo miešal betón a čo hladil poter. Teraz sa jeden na druhého vyhovárajú, že to mal raz husté a raz riedke a že plastifikátor to ešte viac domrvil a podobné nezmysli.
    Lepenie dlažby môžem nateraz odložiť a venovať sa vyrovnávaniu poteru. Majstri by radi chceli urobiť nový 60mm betónový poter, ale ja už ich tam nechcem vidieť. Bolo by to asi najlacnejšie riešenie, ale na druhej strane by mi na dvojnásobok narástla tepelná kapacita podlahy. S tým spojené problémy s nábehom a ochladzovaním bez dynamiky.

    Zvažujem frézovať tie najvyššie vrcholy a potom vyliať 10-20mm cementovej samo nivelizačnej hmoty. Predtým aj potom napenetrovať aby to nesalo a chytilo.

  • bohdanjmd

    člen
    5. septembra 2017 o 21:44

    Dom je len dookola odkopany a zasypaný hrubým kamenivom. Do podrezavania som sa nepúšťal, nakoľko sú múry z kameňa – porovyteho dolomitu. Doteraz necely rok s novou omietkou vo vnútri je všetko suché. Uvidím čo spravy uzatvorenie podlahy betónom a izolaciami.

  • bohdanjmd

    člen
    12. decembra 2016 o 7:43

    Cementom nadstavené omietky sú pevné a tvrdé. Čo ma však trápi, že mi neschla vámenná maľovka a ešte asi ani po týždni nevyschla. Okrem tohot presvitá klébom potiahnuté OSB dosky na 6m2 uzávere stropu. Na tejto ploche budem musieť použiť impregnáciu, aby som oddelil lepidlo od vápna, prípadne použijem klasickú maliarsku farbu. V miestnosti je vľhko a ešte viac vlhkosti pridávam mokrými procesmi. Tento víkend to bol podkladový betónový poter.

  • bohdanjmd

    člen
    10. decembra 2016 o 16:43

    Dnes bolo pekné počasie a aj zajtra by malo tak byť, tak sme zabetónovali spodný poter pod podlahu. Od IGLU som upustil, kvôli nedostupnosti tvaroviek, ich cene a viacerým komplikáciám s realizáciou prieduchov pre spoľahlivé odvetranie.

  • bohdanjmd

    člen
    10. decembra 2016 o 16:33

    Vzdal som nekonečné hľadanie firiem, majstrov čo by zastrešili odborne celú stavbu aj s pomocníkmi. Od zimy to boli len samé sľuby a odkladanie termínov s nejasnými podmienkami. V októbri som na dedine oslovil jedného chalana, ktorý má ako také skúsenosti so stavbami. Postupne koordinujem práce a darí sa myslím slušne napredovať s uspokojivou kvalitou prác. Cena stavby je na polovici z toho čo mi ofrflali majstri a o firmách ani nehovoriac. Dnes napríklad bolo pekné počasie a aj zajtra by malo tak byť, tak sme zabetónovali spodný poter pod podlahu. Mám omietnuté a vymaľované. Uzavretý strop… Škoda je len toho premárneného času 3/4 roka a diskusií s dodávateľmi čo ma naťahovali ako sa im to hodilo. Týždeň mesiac hore dole, tisíc desať tisíc taktiež žiaden problém v takých rozptyloch sa nedá dohadovať práca.

     

    Ďakujem za priania, taktiež opätujem priania späť.

     

    Bohdan

  • bohdanjmd

    člen
    20. novembra 2016 o 14:17

    Potrebujem vymalovat necelych 200m2. Ak dobre pocitam 1,5kg/m2 a 3x vrstvy je 900kg. To je skoro m3? To je nerealne zabezpecit a zaplatit.

  • bohdanjmd

    člen
    20. novembra 2016 o 11:36

    Ak by som nezohnal vapno v kybli na malovanie, mam potom radsej nez to priemyselne hasene vapno kupit nejaku klasicku fatbu Esmal, Jupol, Primalex …? Chcel som tym priemyselne hasenym vapnom vydezinfikovat steny, tak aj preto to vapno.
    Ako sa hasi vapno za aby bolo cez noc vyhasene. Do vacsieho mnozstva vody – prebytku vody, ako by sa za normalneho hasenia pouzilo? Pomali pridavam nehasene palene vapno CaO? Samozrejme v rukaviciach, so stitom alebo s okuliarmi.
    V obchodoch so zahradkarskou chemiou som nasiel certik ci jak tomu hovoria. To je asi drahsia podoba prebaleneho nepaleneho vapna?

  • bohdanjmd

    člen
    20. novembra 2016 o 11:00

    Neviem ci som to zle cital alebo pochopil, kazdopadne som si myslel ze na vyhasenie vapna treba tyzdne az 6 mesiacov.
    Este jeden problem je, ze v okolitych stavebninach a aj v tych mamutich nemaju palene nehasene vapno CaO. Dokonca nie kazdy uz teraz na zimu drzi zasobu haseneho vapna a cementu. Pozriem sa po tom kyblikovom vapne na malovanie. Dakujem.

  • bohdanjmd

    člen
    19. novembra 2016 o 21:51

    Práve tuhne prvý cementový špric. Budem na nich dávať pozor aby dávali max. jednu lopatu cementu na jednu malú miešačku. 

    Inak veľmi pekne ďakujem za cenné rady. Len na čisto vápenný postup nie som časovo, priestorovo a vedomostne vybavený. Preto sa prispôsobím zvyklostiam súčasného staviteľstva. Takúto omietku dávam len na prvý meter. Hoci sú to tie najdôležitejšie metre ale ďalších 200m2 je oškriabaných od starej maľovky a pôjde tam ako maľovka biele priemyselne hasené vápno.   

  • bohdanjmd

    člen
    19. novembra 2016 o 12:15

    Podklad je lahky, porovity, zato vsak pevny kamen glaukoniticky dolomit. Miestny tomu hovoria lahky kamen alebo tufovy.
    Najviac momentalne bojujem s teplotami. Vsetko strasne pomaly tuhne a schne. Nastastie je tu rozrobenych viacero rozmanitych robot. Napr. okrem omietok sme uzatvarali strop. Musel som ho otvorit a vyhodit par cervotocom zozratych tramov. Nastastie volakedy ukladali 7m tram vedla tramu, takze je z coho rozkladat. Rakosovy palach som nezohnal, tak uzatvaram to OSB doskami. Prekvapilo ma, ze som musel pouzit kotviaci nater, ktory potom vyzeral ako brusny papiet. To som este nezazil ake je to silne lepidlo. Vraj je to mozne pouzit aj na sklo.

  • bohdanjmd

    člen
    18. novembra 2016 o 22:38

    Mozno sa budete hnevat alebo ma ohovorite, ale kazdopadne som to vzdal a kupil cement. Majstri maju radost, ze som privolil na ich zvyklosti a prestal “bluznit” o cisto vapennej omietke a stavbe. Zliezol som k nazoru, ze nasi predkovia by s radostou pouzivali cement keby ho mali k dispozicii.

  • bohdanjmd

    člen
    17. novembra 2016 o 23:02

    “Čisto vápennú jadrovú omietku vovreci, priemyselne vyrábanú v podstate nekúpite.”

    Tomu rozumiem, ze v obchode kupim len zmesy, kde je v nejakom lacnom pomere namiesany piesok, priemyselne hasene vapno a cement. Pripadne nejake aditiva.
    Myslel som si, ze ako volakedy kupim miestny 0-4mm kamen z miestneho vapencoveho lomu a k nemu priemyselne hasene vapno. Teraz zistujem, ze je potrebne nadstavi taku zmes cementom. Tym vsak pokazim jadro omietky.
    Vrchnu jemnu vrstvu tzv stuk, je v tom priemyselnom prevedeni tiez zmes vapna a cementu. Ci sa mylim? Nepokazi sa to cele snazenie o prirodzenu stavbu?
    Spric je co? Cement a voda?
    Musim tu posobit ako nekompetentny. Je to pravda, som totalny laik, co chce len dobre stavbe a nechce sa zviest na praktikach rychleho moderneho stavitelstva.

    Dakujem za trpezlivost.

    Bohdan

Page 1 of 2