steve
Forum Replies Created
-
neviem, ktorý produkt harp použil, ja som pred 5 rokmi natrel podlahu v dvoch miestnostiach s Hartwachsol od biopinu a dodnes žiadna oprava náteru. Chalupa je využívaná každý víkend ( aj cez zimu ) nikto sa neprezúva blato voda do kuchyne. žiadne fľaky ani po červenom víne či iných nápojoch. Podlaha udržiavaná saponatom na drevené podlahy bez ďalších ošetrovacích voskov. Nechcem nikomu robiť reklamu, ale každý výrobca má viac produktov s rôznou cenou aj kvalitou. Ja som si najskôr zistil čo sa vo svete vyrába a potom hľadal predajcu. Hartwachsol nebol ideálny, ale jediný, ktorý sa v danom čase dal zohnať.
-
Do rekonštrukcie domu som sa pustil v roku 2006 a dlážky prišli na rad v roku 2011. Nakoľko je dom na svahu odvodnenie som urobil z vonku a pri výmene dlážky som len odstránil starú dlážkovicu, na hlinu parozábranu trámy 12×12, medzera vyplnená polystyrénom dlažkovica (perodrážka 24mm) voskový náter. Po troch zimách som spokojný, musím podotknúť hlina pod dlážkou bola vlhká nie však mokrá.
Kameň pod dlážku som zamietol z dvoch dôvodov, vo všeobecnosti platí, že ak máte v materiáli vzduch (medzery) je lepší izolant ak je “hustý” akumuluje teplo. Makadam pod dlážkou má obe vlastnosti, je to kameň čiže akumuluje ale medzery izolujú. Takéto podložie sa ťažko zohrieva. Ak nie je dom celoročne obývaný bude dlážka studená, pretože čas na chladnutie je dlhší ako na zohrievanie.
Druhým dôvodom bola dostupnosť, chalupa je na samote v lese
Čo sa týka premŕzania, zemina premŕza do hĺbky 80 cm, takže základy premŕzajú len nad zemou a staré domy sú viac menej v úrovni terénu. -
trochu si sa poponáhľal, nič hrozne sa nastalo, očistiť (kefa) namočiť a zatrieť hlinou. pec je nutne pred zakúrením vysušiť. všetka voda musí preč a ak je to pri nízkej teplote tým lepšie. ja som použil odvlhčovač a natieklo mi za prvých 48 hod 15 l. miestnosť som temperoval na 30 stupňov
ak si to prehnal zo zakúrením pec bude dymiť alebo ťahať falošný vzduch -
Navrhujem na najhoršom mieste použiť len hlinenú omietku. Osekať pôvodnú a nechať stenu vysušiť. Potom hlinená omietka (hlina+piesok+plevy alebo nasekaná slama) priamo na nepálenú tehlu. Sám som to spravil v kúpelni a výsledok nemá chybu. Nepoužívam žiadnu chémiu. Omietku som nechal vysušiť asi 4 týždne a natrel vápnom. Ak to bude fungovať cez zimu v jednej miestnosti pokračovať ďalej. Hlinenú omietku nie je nutné kupovať, stačí na jeseň nakopať hlinu a nechať ju premrznúť.
-
Jedná podstatná vec obloženie?, mal som dojem, že pec sa stavia nie obkladá z keramiky. Kamenné sú snad len chlebové pece. Rozdiel medzi kamenom a keramikou je v nábehu tepoty. Neviem po akom čase začne kamen odovzdávať teplo do okolia, ale u dobre postavenej keramiky je to po pol hodinke. Chlebovú pec rozkurujem tak dve hodiny a teplo dáva do miestnosti tak po 3-4 hod. (nie je kamenná ale tehlová)
-
Pader, neviem kto ti nahovoril, že bežné šamotky by tam nemali ísť. Pokial budeš používať drevo max hnedé uhlie je jedno aký šamot použiješ. Staré sporáky boli z hliny a raz do roka sa ohnisko vymazalo zmesou šamotovej múčky a vodného skla. Sám som takéto opravy robieval s dedom ešte koncom 70-tych rokov. Šamotové tvarovky sú určené pre iné teploty, ktoré s drevom nedosiahneš.
-
http://www.icaslovensko.sk/biopin/produkte.html
Na podlahu som použil Hartwachsol a som nadmieru spokojný. V kuchyni sme mali potopu aj čosi blata z dvora a na podlahe nezostala stopa. Použil som náter 3x.
-
Ten piniový olej som použil aj ja a doporučujem varintu olej+vosk. Majú zastúpenie na slovensku, ale reklama sem nepatrí, takže googlujte.
-
Som zastancom starých postupov a jediné čo by som menil je materiál, osobne by som použil drevo používané na záhradný nábytok či terasy (meranti je lacnejšie než náš dub). Škvára ani hlina nie je problém, sám som to tak ponechal a podlaha je z indického dubu. Po ôsmich rokoch bez poškodenia. Použil som hlinenú omietku a samozrejme odsávanie nadmernej pary.
-
Jednoduchá úprava fotografie. Obrázok otvoríme v programe skicár alebo malovanie ( štart,programy,príslušenstvo,skicár(malovanie)
Nasleduje zistenie rozmeru (4 stlpec ponuky) obrázok,artríbúty(vlastnosti) je potrebné mať označenú možnosť “pxl” klávesová skratka “Ctrl+e”
zmena rozmeru – obrázok,zmeniť veľkosť, klávesová skratka “Ctrl+w” obrázok zmeníme v percentách oproti pôvodnému. (menšie obrázky nezväčšovať!)
rýchlejšie otvorenie v programe “pravé tlačíto mouse,otvoriť v programe,skicár”
Postup je pre “Windows” -
Uvazoval si nad vlhkostou v miestnosti a teplotou steny, je dost mozne ze tam vzniká rosný bod. Ak je murivo suché, moze to byt vlhkost z miestnosti, ako v nasich panelakoch.
-
Drevený štít sa vráti na pôvodne miesto a prekryje osb dosky, ktoré boli nevyhnutnosťou pre záchranu domu. Okná 60×70 cm budú počas neprítomnosti uzatvorené okenicami.Podľa môjho názoru vikier by to viac rušil. Je to vec názoru a proporcii. Druhé foto je robené iným objektívom a dosť skresľuje realitu.
-
palo
pred 4-rokmi by som nemal odvahu sem niečo písať, ale po praktických skúsenostiach viem o čom hovorím.
totoje moja chalupa 1.4.2006dnešné ráno 5.6.2010
prešiel som tvrdou školou starých remesiel
-
Prvý krok mal byť zabránenie prístupu vody z vonku k základom, riadne vysušiť. Osobne, nakoľko vlastním dom z nepálenej tehly, by som domurovanie robil z nepalenej a hlinenou maltou bez vápna. Malta na pravej časti vyzerá ako vapenná. Vlhkosť nepálenú tehlu nepoškodí, samozrejme keď to nie je striekajúca voda. Mráz je to najhoršie. Aj ked temperuješ, teplota je len vo vnútri a vonkajšia časť je vystavená mrazu. Nehrozí poškodenie muriva vo vnútri ale zvonku. Doporučujem zabrániť prístupu vody z vonku, vysušovať, vysušovať a určite to zachrániš. Na takéto murivo je ideálne použiť hlinené omietky.
-
Poznám šamotovú tehlu a šamotový plátok. Ak si nevidel sporák z vnútra skús si pozrieť video z coneca 2005 na http://www.kachliar.sk/videa.php
Plechový obal ti poslúži ako estetický zovňajšok, vnútorná vymurovka musí stáť sama.