Forum Replies Created

Page 2 of 4
  • art

    Member
    10. júna 2009 at 0:23 in reply to: Nahlasovanie kriminality v oblasti kulturneho dedicstva

    Art

    neznalosť zákona neospravedlňuje

    Práve že to nie je neznalosť zákona, ale práve naopak. Uvediem ešte jeden konkrétny prípad:

    V Prostějove bol pred pár rokmi odcudzený veľký záhradný slnečník s nápismi BERNARD (pivo). Slnečník sa zmyzol zo záhradnej reštaurácie Kotěrovho Národního domu. Plot je tam kovaný a vysoký minimálne tri metre. To nemohol niekto zobrať len tak náhodne, jednalo sa jednoznačne o úmysel kádeže a to veľmi dobre naplánovanej (prekonanie prekážok, odvoz…) Riediteľstvo požiadalo letecký oddiel v Přerove o pomoc pri hľadaní, pretože pokiaľ to niekto ukradol, tak preto, aby sa to používalo. A tak letci našli pri pohľade zhora veľký štvorcový slnečník v jednej súkromnej záhrade. S policajtami si pre slnečník prišli naisto. Lenže majiteľ nemovitosti tvrdil, že nevie ako sa mu tam ten slnečník dostal a že vlastne nevie ani že ho na záhrade má. Na stolíku boli rozpité nápoje a jasné bolo, že majiteľ o tom asi bude niečo vedieť. Lenže tvrdenie majiteľa bolo tvrdohlavé a neustúpil. No a policajti aj s právníkom ktorý mi tento príbeh povedal http://www.prostejovskenoviny.eu/firma/9-judr-jaromir-adamec aj s bývalým riaditeľom O.P.S Miroslavom Švancarom nezmohli vôbec nič. Chlap nebol vôbec postihnuteľný, pretože sa nepodarilo preukázať že on je zlodej, aj keď mal slnečník na vlastnej záhrade. Kto neverí, môže si to overiť priamo u zdroja. Čo z toho plynie? Neznalosť síce neospravedlňuje, ale zasa by som tú spravodlivosť až tak nepreceňoval. Na ľudí ktorí vedia čo tvrdiť je totiž niekedy veľmi krátka…

  • art

    Member
    4. júna 2009 at 23:37 in reply to: Historicke vyzobrazenia remesiel a stavby miest

    Nie je to síce stredovek, ale mám odtiaľto posťahovaných a vytlačených zopár vecí a aspoň v mojej práci (a zároveň koníčku) je to taká sladká lahôdka: http://www.toolemera.com .

  • art

    Member
    3. júna 2009 at 11:32 in reply to: Prezentovat v originali, alebo v kopii

    To ja by som s rád pozrel. Aj divadlo a kulisy majú svoje čaro. To že je to urobené pôvodnou technológiou a verne to len umocňuje. Originál je ale originál. Je rozdiel povedať videl som “TO” a je rozdiel videl som “NIEČO VEĽMI PODOBNÉ TOMU”.
    Ale napodobeniny a všelijaké exponáty po ktorých sa dá skákať, chodiť a ktoré sa môžu používať sú veľmi dobre prijímané deťmi. Celkom sa mi v takomto prípade (detí a aj dospelých experimentátorov) pozdáva prezentácia niektorých historických artefaktov takýmto spôsobom (novodobá napodobenina).

  • art

    Member
    2. júna 2009 at 19:04 in reply to: Prezentovat v originali, alebo v kopii

    Poznám niektoré depozity a veci v nich sú niekedy na ceste k istej skaze. Vystaveným veciam takýto osud nehrozí. Poškodenie nejakým pošukom je pomerne malým rizikom, stane sa jedenkrát za X rokov, a dá sa tomu zabrániť tak ako aj krádežiam. V múzeu sa chcem pozrieť na originál povedzme od stredovekého majstra, nie na schopnosi výroby a patinovania Františka Flintu. Myslím si, že aj samotná výroba napodobenín odčerpáva financie ktoré by mohli byť použité aspoň na konzerváciu ak nie priamo reštaurovanie. A to je škoda.

  • art

    Member
    29. mája 2009 at 23:50 in reply to: Nahlasovanie kriminality v oblasti kulturneho dedicstva

    Teda neviem, ale poznám dvoch hľadačov a priniesli do múzea exponáty ktoré by sa tam možno nikdy nedostali. Neviem si anii predstaviť, ako si to páni policajti predstavujú v praxi. Je u náz známy prípad, kedy “Osoba” nachádzajúca sa na pozemku s drahým tovarom jedla pri zadržaní čalamádu (svoju). Keďže sa policajtom nepodarilo preukázať úmysel kradnúť a človek tvrdil že je svoju čalamádu, nemohli ho obviniť a nebol nič platný ani alarm, ani pes ktorý ho vyňuchal. Obdobne dopadol aj prípad, keď lupič s lupom tvrdil že lup našiel na ulici a uvedomil si že sa jedná o lup a práve ho niesol na políciu ako predmet dotyčný k oznámeniu o lupe, avšak jeho čin narušili práve policajti, ktorí ho neprávom nazvali zlodejom. No a viete ako to dopadlo? Ospravedlnením mužov zákona váženému a poctivému občanovi…
    Pokiaľ bude mať detektorista plno vrchnákov od piva, matíc z traktorov a podobne, kľudne môže tvrdiť, že ho baví zbieranie šrotu zo znečistenej prírodya všetci mu môžu vyskočiť na… No a že sa tam objavila nejaká bronzová sekera. Prosím vás, tento kus neforemnej hmoty , čo to je? Poklad? Neviem, nepoznám, náhoda, žiadny úmysel… Som zvedavý, ako to bude vyzerať v praxi. Skôr by sa malo postupovať represívne pri predaji a obchodovaní, obzvlášť v rozkrývaní siete, ako lapaním koncových a niekedy aj náhodných múch na zablatených poliach.

  • art

    Member
    28. apríla 2009 at 22:28 in reply to: Ako uvádzať zdroje

    Pekné vyjadrenie, ale rozhodol som sa že keď som sa obrátil na “oficiálny zdroj” očakávam aj oficiálne informácie, takže zdroj uvediem v súpise. Koniec koncov, na čo budú použité bol zdroj dopredu upozornený a mohol si určiť podmienky použitia dopredu, čo neurobil. Venoval som tomu nejaký čas, našiel som im chyby na stránke ktoré boli opravené, a ktoré mám v sreenschotoch zdokumentované… Archivujem starostlivo údaje, pravdivosť preukážem kedykoľvek aj viacerými spôsobmi, nehľadiac na to, že citácia v texte knihy bude viacmenej všeobecná (žiadny názov firmy, ani meno reprezentanta) len strohé bilacovanie stavu. Na Slovensku je pomer na identifikáciu tohoto zdroja v pomere 1:4 a uvedené budú všetky, takže v záverečnom súpise si dôvtipný čitateľ urobí aspoň približnú mienku a veľmi zvedavý sa obráti na mňa…

  • art

    Member
    25. apríla 2009 at 21:31 in reply to: Ako uvádzať zdroje

    Mám zdroj informácií. 14 telefonátov na tri čísla s rozsahom okolo 3-4 minúty za posledné dva roky (podľa výpisov). Jedná sa o dôležitý zdroj, ktorý ale nechce byť uvedený. Ako postupovať v tomto prípade? Uviesť? Neuviesť?

  • art

    Member
    16. marca 2009 at 0:45 in reply to: Spolupráca? Áno či nie!!

    To vieš že tam majú v depozite tisíce položiek. A kto má záujem a potrebuje to k štúdiu, alebo práci, radi mu ich radi ukážu. Mali sme dokonca zapožičané exponáty v našej obci proti môjmu podpisu. Tu sú popísané niektoré z vecí, ktoré sa mi dostali do rúk http://www.katov.eu/index.php?option=com_content&task=view&id=238&Itemid=98 . Bohužiaľ, všetko sa vystaviť nedá, mne zasa chýbajú exponáty v remeselníckej expozícii…

  • art

    Member
    10. marca 2009 at 16:01 in reply to: postaviť zrub alebo murovaný dom

    V severnej Normandii som sa stretol s technikou kolombáže, ktorá využíva princíp nového izolačného materiálu, z vnútra aj zvonku krytého panelmi (niečo ako cetris, alebo sadrokartón. Videl som takto zrekonštruovanú starú stodolu, ktorá v novom šate slúži na bývanie. Videl som ak fotodokumentáciu prác. Celú stavbu – trámovú kostru vyzdvihli asi o pol metra (aby sa tam dalo bývať, lebo stavba bola pôvodne nízka, teda skôr pre zvieratá a uskladnenie sena). Takto získali priestor aj na podkrovie. Zaujímavé je, že bol zachovaný pôdorys, konštrukcia stavby, inak bolo všetko nové. Vo veľkej miere bola realizácia podporená štátom, pretože sa jednalo o samostatné bývanie, ktoré by sa inak stalo asi opustenou hospodárskou stavbou, s ktorou by si čas poradil svojským spôsobom. Musím priznať, že stavba vyzerala ako keby tam bola minimálne sto rokov a prostredie bolo tiež romantické. Asi jeden zo šťastnejších spôsobov zachovania pôvodnej výstavby…

  • art

    Member
    9. marca 2009 at 21:48 in reply to: postaviť zrub alebo murovaný dom

    Boli u nás pred pár rokmi dvaja manželia z Holandska. A svorne tvrdili, že Slovensko stráca svoju tvár. Boli tu totiž druhý krát, v rozostupe asi desať rokov. Prekvapilo nás, že vyjadrili poľutovanie nad miznúcimi zváranými oploteniami dedinských záhradok, ktoré boli robené častokrát z výsekových zbytkov strojárskych podnikov, roxorových tyčí a pod. Vyjadrili poľutovanie nad miznúcimi záhradkami plnými ruží a nad novým trendom trávnikov. My sme sa na to pozerali celkom inak. Ako na gýč, ako na pozostatok socializmu, ako na niečo neželané. A zrazu takýto postreh. Nie že by sa mi páčili zrkadielkami vykladané brizolitové fasády, kockaté budovy v radovej zástavbe sedlových striech a iné hriechy minulosti, ale zamyslel som sa nad tým, ako to vidia iní…

  • art

    Member
    8. marca 2009 at 0:10 in reply to: Ako uvádzať zdroje

    Pozrite, účel sa splnil, nerozoberajme názory do podrobností.
    Pre také oživenie odvediem pozornosť inam:

    Prečítal som si túto recenziu , na český titul “Poselství dřeva”(druhá v poradí):

    Kniha je predstavená tu:
    http://www.zlateruce.com/poselstvi-dreva/

    A tu je perlička – ukážka jednej citácie:
    MACHEK Miroslav: Zápis v městské kronice

    Akosi postrádam o aké mesto sa jedná a o čom ten zápis je a kedy vznikol. Jedná sa o kroniku, takže tie údaje asi boli k dispozícii.

    Takých informácií-neinformácií je tam celkom dosť a autor recencie má v mnohom pravdu.

    Aj keď (oficiálnou) obornosťou nesiaham autorom ani po kotníky, predsa len mám záujem aby moja publikácia mala aj v tomto smere prijateľnú úroveň. No a k tomu ste mi pomohli obaja… Takže ďakujem

  • art

    Member
    6. marca 2009 at 22:25 in reply to: Plátkové zlato

    Kto by mi vedel poradit kde by som zohnal obchod pre umelcov.Idem restaurovat ram obrazu a Potreboval by som kupit platkove zlato a veci potrebne na pozlacovanie.

    Tak som sa trochu zamyslel:
    Anonymný. Ešte nemá “potrebné veci”, nevie kde ich kúpiť, ale bude sa už jednať o reštaurovanie. No neviem či príde k využitu dobre mienených rád…

  • art

    Member
    6. marca 2009 at 19:08 in reply to: Ako uvádzať zdroje

    Porovnával som obe znenia (české aj slovenské), a zatiaľ som niečo čo by si protirečilo nenašiel. Jedna Sashova slovenská linka má dokonca ako doporučený zdroj aj ten zmienený český (teda okrem slovenského Kimličku aj českého Boldiša), takže aj to poukazuje, že asi bol v oboch prípadoch použitý rovnaký meter – teda norma ISO 690 a ISO 690-2. Ten Boldiš má ale ešte prvú časť http://www.boldis.cz/citace/citace1.pdf , tá dvojka sú len príklady použita.
    Lenže ja to budem potrebovať aj tak v ČR viacej ako na Slovensku, pretože na pripravovanú publikáciu ktorá bude v slovenčine sa mi podarilo zohnať väčšinové finančné krytie práve v ČR. A to som sa na Slovensku extra snažil, aby som pomer aspoň vyrovnal…

  • art

    Member
    5. marca 2009 at 21:56 in reply to: Ako uvádzať zdroje

    Ďakujem za vodítko, ale nejak im tá diskusia zamrzla. Podľa môjho názoru je to dobrá myšlienka, ale už je to už mŕtvy projekt len nadupaný reklamami (MFA – Made For AdSense).

    Ale podľa tej normy čo si uviedol sa dajú nájsť potrebné údaje, napríklad tu:
    http://www.boldis.cz/citace/citace2.pdf

  • art

    Member
    5. marca 2009 at 1:17 in reply to: Hľadám spolupracovníkov

    Sasha, Dorotka spomenula niečo, na čom som v minulosti pracoval. Ak sa Ti niečo zíde, použi napríklad toto rozdelenie remesiel:

    http://www.rezbarstvo.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=146&Itemid=75

    a charakteristiky asi 200 remesiel (delenie podľa materiálového zamerania, listuje sa dolu na číslach strán):

    http://www.rezbarstvo.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=104&Itemid=75

    Fotografií mám taktiež dostatok.

Page 2 of 4