aktivita diskusia Starožitnosti a zbierky Koniec zbierky – Traktory z kopaníc skončia asi za hranicami

  • asomtam

    Member
    14. októbra 2009 at 12:44

    Videohovory mojho kamaráta O.J. s ing Praženkom aj o hrade Branč,neviete niekto čo sa deje so zbierkou?

  • sasha

    Member
    15. októbra 2009 at 12:48

    K téme iba poznámka. V predposlednom videu je toľko chýb, že začínam pochybovať o zberateľskej veľkosti pána Praženku. Nielen pre “uloženie” jeho zbierky ale najmä pre jeho nevedomosť o nej. Spokojne ma zabite.

    Skutočné označenie je HSCS R30-35.

    Traktor bol bezpochyby vyrobený v Rakúsku.

    Traktor bol vyrobený s najväčšou pravdepodobnosťou v rozpätí rokov 1938-1940.

    Vyvinula ho rakúska firma Hofherr Schrantz-Clayton Shuttleworth v roku 1936 a od roku 1938 bol na trhu. V rokoch 1940 – 1944 vyrábala firma s najväčšou pravdepodobnosťou výhradne pre potreby armády.
    V Budapešti vyrábali kópie tohto traktora pod označením G-35 od roku 1943.

    Poznámky:
    PAULITZ, U.: 1001 Traktoren. Köln 2009.
    MATHUS, F.: Big Busines in Österreich, Österreichische Grossunternehmen in Kurzdarstellung. Oldenbourgh 1987.
    MÖSSMER, A.: Das Traktor Lexikon. Mníchov 2008

    http://austria-forum.org/wbtmaster/threads/aeiou/glossary/h732989_htm.htm

  • asomtam

    Member
    15. októbra 2009 at 14:33

    Niesom si taký istý ,kde sa čo vyrába a vyrábalo.Aj za socializmu sa lepilo zdelano CCCP,po puči Germany Austria…naozaj som to zažil.
    Ing. Praženka vlastnil nespočetné množstvo materialu o týchto jeho strojoch.Bol to zberatel,nepredával svoje prebytky,ako iný že vraj zberatelia,ktorý nakupujú akože zberatelia a následne kšeftujú.

    MTSC- NTSC som popolietol ja a autor videa,nie Praženka,ktorý by už mal vo vtedajšom veku 78 rokov nárok.

    ..a teda jedna tretina tvojho rozpetia sú štyridsiate roky,lebo 40-te roky sú
    roky:1940 1941 1942 1943 1944 1945 1946 1947 1948 1949

    Osobne mi to je úplne jedno.Jediné ,čo sa dá vytknúť je sposob uskladnenia.Ale ak by ich on nebol zachránil koumalovia mojho rangu by ich dávno odniesli do výkupu.
    To je ako z hradmi ,tie zachovalé a zrekonštruované nemajú pre mna žiadne čaro.zrúcaniny či ruiny hradov to je iná káva.
    Cintorín ing.Praženku má čaro atmosferu a je jedinečný.

  • asomtam

    Member
    15. októbra 2009 at 14:45

  • asomtam

    Member
    15. októbra 2009 at 14:54

  • sasha

    Member
    15. októbra 2009 at 15:23

    Nedá mi a pripájam niekoľko ďalších poznámok k druhému videu.

    …toto je petrolínový (motor)…

    Fordson Model F
    20 H.P., benzínový štvorválec, 3 rýchlosti
    Vyrábaný 1917-1928 v Dearborne, USA; 1919-1922 v Corku, Írsko

    …to je staršého typu ešte z Masarykovej doby…
    …boli to chutné stroje, jednoduché, lacné…

    Svoboda DK 10
    Vyrábala ich firma Svoboda motor Kosmonosy u Mladé Boleslavi. Svoboda DK (diesel car) 10 sa vyrábal v rozpätí rokov 1934-1939. Typ 10 bol v roku 1939 modernizovaný, s výkonom 12 koní a označením Svoboda DK 12. Cena nového traktoru sa v roku 1935 pohybovala okolo 23 000 Kčs, čo sa rovnalo cene dvoch párov koní alebo malého domu so záhradkou.
    A takto to fungovalohttp://www.youtube.com/watch?v=l0YtttocHJI

  • sasha

    Member
    15. októbra 2009 at 15:48

    Ešte jedno upresnenie okolo budapeštianskej fabriky HSCS.

    Pôvodne to bola továreň v Kispesti na výrobu strojov a zlieváreň založená v roku 1857. V roku 1908 ju prebrala Niederösterreichische Escompte-Gesellschaft a v roku 1912 získala objekty anglická firma Clayton-Shuttleworth. Bol zmenený názov na Hofherr-Schrantz-Clayton-Shuttleworth Landwirtschaftliche Maschinen-Fabrik AG. Činnosť na Viedenskej burze zastavená v roku 1935 a obnovené v Budapešti od roku 1943. Po vojne zoštátnená.

    Je tu viacero otázok, na ktoré sa odpoveď asi tak rýchlo nedozvieme.

    Traktory, tak ako aj ďalšia technika sú fantastická téma. Škoda, že na Slovensku sa jej hlbšie venuje relatívne málo ľudí. A keď nie, tak som sa mýlil.

Log in to reply.

Začiatok diskusie
0 of 0 odpovede/odpovedí June 2018
Súčasnosť