ice_age
Forum Replies Created
-
Moja odpoved nebude taka sofistikovana ako Mazoslavova (inak dakujem za zaujimave informacie), ale skor prakticka. Potreboval som takto “vycistit” zrkadlo na starom kredenci, ktore bolo ako vypln v dvierkach. Malo vybrusene fazety po okrajoch, tak som to nechcel vymienat za obycajne sklo. Po skusenostiach z minulosti som pouzil kyselinu chlorovodikovu na odstranenie zrkadlovej vrstvy. Treba to samozrejme robit vonku na vzduchu, ochrana ruk a oci je nutna… Namacal som to a potieral stetcom, obcas to bolo treba mierne mechanicky narusit. Cistil som ale celu plochu, neviem povedat ako by sa to spravalo len lokalne (tam by bola potrebna asi aj nasledna neutralizacia zbytkov kyseliny, aby to dalej nenarusalo zvysok zrkadla).
-
Po skusenostiach s “majstrami” pri hrubej stavbe to skoncilo tak, ze som to riesil sam svojpomocne a s detailami som sa vyhral. Cim komplikovanejsia strecha (vikiere, uzlabia,..), tym viac prilezitosti na pokazenie. Z tohoto pohladu je vyhodnejsia PUR. Cena riesenia je uz na tvojom zvazeni / moznostiach penazenky.
Z pohladu ekologie / recyklacie su obe alternativy asi dost bieda.
-
Zuzana7408 – ak to nema byt len reklama na PUR, tak zvaz este tieto veci:
– kazdy cm izolacie v podkrovi navyse (pri konkretnom R izolacie) je len plus pre teba. Podkrovie je citlive na prehrievanie. Cim viac izolacie tam dostanes, tym lepsie pre teba.
– mas porovnanie ceny realizacie PUR a miner. vlny pre tvoj konkretny pripad? Obavam sa, ze PUR bude vyrazne drahsia
– vyhodou PUR je pri kvalitnej realizacii zateplenie vsetkych, aj horsie dostupnych detailov. Zarezavanie min. vlny zavisi od konkretneho montaznika, ako sa s tym vyhra (riziko lokalnych tepelnych mostov)
– objemova hmotnost (hustota) izolacie suvisi s jej akumulacnou schopnostou, resp. fazovym posunom pri prestupe tepla. Zjednodusene vyssia hmotnost je lepsie pre teba.
Ja som PUR pred stavbou zvazoval, ale ked som zistil realnu cenu pre moju stavbu (mam v podkrovi skoro 50 cm vlny, pasivny dom), tak ma to rychlo preslo…
-
Predbehli ste ma :)
Tehly maju asi 100 rokov, takze o nejakom pravidelnom tvare sa neda hovorit. Preto som musel pouzit sirsie spary. Povodne som uvazoval o ich vysypani pieskom, ale pri tak sirokych sparach by sa piesok vynasal pri cisteni / zametani podlahy.
A maltu som pouzil nejaku hotovu vrecovanu.
-
Tehly su ukladane nasucho na utlaceny strk a spary vyplnane maltou. Drzi to velmi dobre, uvidim, co to spravi po dlhsom case, ked sa bude po tom viac chodit.
Zvazoval som aj ukladanie do maltoveho lozka, ale okrem vacsej pracnosti som nejaky prinos tejto varianty nenasiel.
-
Dobre, ze ste pripomenuli tuto temu. Vacsia cast prace je hotova, ale este ma cakaju detaily.
Posielam zopar fotiek aktualneho stavu, dokoncenie je zatial v nedohladne – vacsiu prioritu ma stavba domu, na ktory bude pivnica priamo napojena.
Este k postupu prac:
– podlaha pivnice sa prehlbila o 15 – 20 cm
– vyrovnala sa vrstvou jemneho strku (frakcia 0-4 mm), 1-5 cm
– ulozili sa tehly, vycistene tlakovou vodou, povrchovu upravu som nakoniec neriesil
– spary medzi tehlami sa vyplnaju maltou (dost narocne na cas, aby sa neuspinili tehly od malty)