ghost
Forum Replies Created
-
L – Semizemní stavby

Earthbag Building: The Tools, Tricks and Techniques
Author : Kaki Hunter, Donald Kiffmeyerm
Published by New Society Publishers 2004
ISBN : 0865715076
PDF Format, 281 pages
Size : 18912 KBhttp://rapidshare.com/files/176850992/EartBuildThTooTrickandTech.rar
30. 10. 2009
http://rapidshare.com/files/292214934/0-86571-507-6_sacrFX.rar
http://www.easy-share.com/1908107854/0-86571-507-6_sacrFX.rar
http://hotfile.com/dl/14723451/a13869f/0-86571-507-6_sacrFX.rar.html
No password. -
L – Conservation of Ruins

Author : John Ashurst
Published by Butterworth-Heineman 2006
ISBN : 0750664290
PDF Format, 389 pages
Size : 23754 KBasomtam, Ut 21. Apr. 2009
http://download.sk.hellshare.com/conservation-of-ruins.pdf/295537
http://rapidshare.com/files/223904185/Conservation_of_Ruins.pdfNo password. -
L – Conservation of Historic Buildings

Author : Bernard Feilden
Published by Architectural Press 2003
ISBN : 0750658630
PDF Format, 403 pages
Size : 5859 KB
asomtam, Ut 21. Apr. 2009
http://rapidshare.com/files/223922818/Conservation_of_Historic_Buildings.pdfNo password. -
L – The Green House

Author : Alanna Stang, Christopher Hawthorne
Published by Princeton Architectural Press 2005
ISBN : 1-56898-481-2
.JPG Format, 193 pages
Size : 102 Mbhttp://depositfiles.com/files/dm62zhhbkNo password.
Vše dobré v roce 2009.
-
Na čí straně je pravda dnes posoudí má maličkost.
SRPEN 1968 V LIBERCI
V samotném Liberci zanechala internacionální pomoc velkou spoušť – devět mrtvých, pětačyřicet těžce a lehce zraněných osob. Navíc jeden pobořený dům vedle radnice, do kterého najel tank.
Nejprve najel tank do podloubí domu (dnes Hotel Radnice) na náměstí Dr. E. Beneše, kde porazil tři sloupy. Dva úplně a jeden narušil. I tak byly následky tragické, zasypalo to zde mnoho lidí, několik jich bylo těžce zraněno. Není pravda,že tank zbořil dům, nebo dokonce domy. A teprve při couvání ze sutin tentýž tank narazil do tří přivolaných sanitek.
Za autora unikátních fotografie je považován známý liberecký fotograf Václav Toužimský.


Zdroj: Národní archiv Praha.
-
L – Historický slovník šamanizmu

HARVEY, G.: Historical Dictionary of Shamanism
1,2 MB
PDF Format, 328 pages
Publisher: The Scarecrow Press, Inc. 2007
Language: EN
ISBN: 0810857987
http://depositfiles.com/files/j3gl149bjNo pass.Dík za dík Sašo. Šamanizmus pro menežment našeho portálu.
-
L – URBANISTIKA
LANG, J.: Urban Design: A typology of Procedures and Products.

16.77 MB
400 pages
Publisher: Architectural Press 2005
Language: EN
ASIN: B0014JR66M
http://rapidshare.com/files/144752243/0750666285.rarNo pass.CUESTA, R.-SARRIS, Ch.-SIGNORETTA, P.: Urban Design: Method and Techniques

5.13 MB
195 pages
Publisher: Butterworth-Heinemann 1999
Language: EN
ISBN: 978-0750641029
http://rapidshare.com/files/145023374/0750641029.rarNo pass.MOUGHTIN, C.-SHIRLEY, P.-MOUGHTIN, J.C.: Urban Design: Green Dimensions (Second Edition)

9.15 MB
272 Seiten
Publisher: Architectural Press 2005
Language: EN
ISBN: 978-0750662079
http://rapidshare.com/files/144752180/0750662077.rarNo pass.MOUGHTIN, C.-TIESDELL, S.-OC, T.: Urban Design: Ornament and Decoration

3.84 MB
146 Seiten
Publisher: Architectural Press; Auflage: 2 Sub (Oktober 1999)
Language: EN
ISBN: 978-0750642736
http://rapidshare.com/files/144739820/0750642734.rarNo pass.Tak tedy nevím zda to někomu na něco bude. Snad se nebojíte napsat – běž s tím do háje.
-
Tady má troška do mlýna.
L-Comfort and Energy

Author : C. Gallo, Marco Sala, A. A. M. Sayigh
Published by Pergamon Press Inc. 1998
ISBN : 008043004X
PDF Format, 241 pages
Original File Size : 13689 KB
Compressed File Size : 12569 KB
http://rapidshare.com/files/163482076/Architecture_-_Comfort_and_Energy.rar No password.L – Building Without Borders: Sustainable Construction for the Global Village Information

Author : Joe Kennedy Published by New Society Publishers 2004
ISBN : 0865714819
PDF Format, 273 pages
Original File Size : 5931 KB
Compressed File Size : 5583 KB
http://rapidshare.com/files/160203957/Building_Without_Borders.rar No password. -
Kdokoli si představuje, že všechny plody dozrávají současně s jahodami, neví nic o hroznech.
Paracelsus
Universita sanace lidské duše
Část první – SebeláskaZatímco nikdo nic nenamítá proti aplikaci pojmu lásky na objekty různého druhu, je rozšířeno přesvědčení, že je ctnostné milovat druhé, ale milovat sebe sama je hříšné. Předpokládá se, že pokud miluji sám sebe, nemiluji jiné, že sebeláska je totéž co sobeckost. Tento názor v západním myšlení má dlouhou tradici. Kalvín hovoří o sebelásce jako o “morové ráně”. Freud mluví o sebelásce v psychiatrických termínech, ale pokud jde o hodnotu sebelásky, shoduje se s Kalvínem. Pro něho je sebeláska totožná s narcismem, s obrácením libida k vlastní osobě. Narcismus je nejranější stadium lidského vývoje, a kdo se v pozdějším životě k tomuto narcistickému stadiu vrátil, je neschopen lásky; v extrémních případech je choromyslný. Freud vidí v lásce projev libida, které se obrací buď směrem k jiným – jako láska, nebo směrem k vlastní osobě – jako sebeláska. Láska a sebeláska se tak vzájemně vylučují v tom smyslu, že čím víc je jednoho, tím méně je druhého. Je-li sebeláska špatná, vyplývá z toho, že nesobeckost je ctností.
Vyvstávají tyto otázky: potvrzuje psychologické pozorování tezi, že je základní rozpor mezi láskou k sobě a láskou k jiným? Je láska k sobě stejný jev jako sobeckost, či jsou to jevy opačné? Dále: je sobeckost moderního člověka skutečně náklonnost k sobě samému jako k osobnosti, která má všechny své rozumové, citové a smyslové schopnosti? Nestale se “člověk” přívěskem své společensko-ekonomické role? Je jeho sobeckost totožná se sebeláskou, nebo nevzniká snad právě tím, že mu sebeláska chybí?
Dříve než začneme diskusi o psychologických stránkách sobeckosti a sebelásky, je třeba zdůraznit nelogičnosti představy, že se láska k druhým a láska k sobě vzájemně vylučují. Je-li ctností milovat bližního jako lidskou bytost, musí též být ctností – a ne neřestí – milovat sám sebe, protože i já jsem lidská bytost. Není žádný pojem člověka, který by nezahrnoval i mě. učení, které takové vyloučení proklamuje, dokazuje jen, že je vnitřně rozporná. Idea vyjádřená biblickým “miluj svého bližního tak,jako miluješ sám sebe” implikuje, že úcta k vlastní celosti a jedinečnosti, láska k sobě a pochopení sebe samého nemohou být odděleny od úcty a lásky k druhému člověku, od pochopení druhého člověka. Láska k sobě samému je nerozlučně spjata s láskou ke každé jiné bytosti.
Došli jsme k základním psychologickým předpokladům, na nichž je vybudována naše argumentace: nejen jiní, ale také my sami jsme “objektem” svých citů, názorů; náš postoj k jiným a k sobě samým není nijak kontradiktorní, ale je v podstatě konjunktivní. Láska k jiným a láska k sobě nejsou alternativy. U všech těch, kteří jsou schopni milovat druhé, najde se i láskyplný postoj k sobě. láska je v zásadě nedělitelná, pokud jde o vztah mezi “objekty” a vlastní osobou. Pravá láska je výrazem tvůrčí síly a zahrnuje péči, úctu, odpovědnost a poznání. Není to “pohnutí” ve smyslu “být někým pohnut”, ale aktivní úsilí o štěstí milované osoby, které má své kořeny v naší schopnosti milovat.
Milovat někoho je aktualizace a koncentrace síly k lásce. Základní přitakání obsažené v lásce směřuje k milovanému člověku jako vtělení základně lidských vlastností. Láska k jednomu člověku zahrnuje lásku k člověku jako takovému. “Dělba práce”, jak to nazývá W. James, podle níž někdo miluje svou rodinu, ale nemá cit pro “cizí”, je znamením neschopnosti milovat. Láska k člověku není, jak se často předpokládá, abstrakcí, která se dostaví až po prožití lásky k určitému člověku, ale je jejím předpokladem, i když ji geneticky nabýváme tím, že milujeme určité jednotlivce.
Proto má vlastní já musí být předmětem mé lásky stejně jako jiní lidé. Kladný postoj k vlastnímu životu, štěstí, růstu, svobodě má své kořeny ve schopnosti k lásce, tj. v péči, úctě, odpovědnosti a znalosti. Je-li člověk schopen tvůrčí lásky, miluje i sebe; může-li milovat jen jiné, nemůže milovat vůbec.
Připustíme-li, že láska k sobě a jiným jsou v zásadě konjunktivní, jak vysvětlit sobeckost, který vylučuje každou pravou účast s jinými? Sobecký člověk se zajímá jen o sebe, chce vše pro sebe, necítí radost, když dává, jen když bere. Na vnější svět pohlíží z hlediska toho, co může z něho vyzískat; chybí mu zájem o potřeby druhých a úcta k jejich celosti a důstojnosti. Neumí vidět nic než sebe; posuzuje všechny a všechno z hlediska užitku, který z nich může mít; je od základu neschopen milovat. Nedokazuje to, že náklonnost k jiným a náklonnost k sobě jsou nevyhnutelné alternativy? Bylo by to tak, kdyby sobeckost a sebeláska byly totéž. Ale právě v tomto předpokladu je klam, který vedl k tolika mylným závěrům v naší otázce. Sobeckost a sebeláska zdaleka nejsou totéž, naopak, jsou to protiklady. Sobecký člověk se nemiluje příliš, ale příliš málo; ve skutečnosti se nenávidí. Tento nedostatek něžnosti k sobě samému a péče o sebe samého, který je jen jedním z výrazů jeho nedostatku tvůrčí síly, působí, že se cítí nicotný a zklamaný. Je proto nutně nešťastný a úzkostlivě se snaží urvat ze života uspokojení, v jehož dosažení si sám brání. Zdá se, že příliš pečuje o sebe, ale ve skutečnosti se jen neúspěšně pokouší zakrývat, že o své skutečné já nepečuje. Freud tvrdí, že sobecký člověk je narcistický, jako by odňal svou lásku druhým a obrátil ji proti sobě. Je pravda, že sobecký člověk je neschopen milovat, ale není ani schopen milovat sám sebe.
Je snadnější pochopit sobeckost srovnáním s uchvatitelskou náklonností k jiným, jak ji najdeme například u přepečlivé matky. Zatímco vědomě věří, že má své dítě zvláště ráda, ve skutečnosti chová hluboce potlačené nepřátelství k předmětu své náklonnosti. Stará se příliš o dítě ne proto, že je miluje příliš, ale proto, že musí kompenzovat svou neschopnost milovat je vůbec.
Tato teorie sobeckosti je potvrzena psychoanalytickou zkušeností s neurotickou “nesobeckostí”, symptomem neurózy, který byl často pozorován u lidí, jimž obvykle nevadí tento symptom, nýbrž jiné, s ním spojené, jako deprese, únava, neschopnost k práci, neúspěchy v lásce… Nejenže nesobeckost se nepociťuje jako “symptom”, je to často jediný spásný rys charakteru, jímž se lidé pyšní. “Nesobecký” člověk “nechce nic pro sebe”, “žije pro druhé”, je hrdý na to, že sám sebe nepovažuje za důležitého. Nechápe, jak se může stát, že přes svou nesobeckosti je nešťastný a že jeho vztah k nejbližším je neuspokojivý. Analytická práce ukazuje, že jeho nesobeckost není něco, co by stále vedle jeho ostatních symptomů, ale je jedním, ve skutečnosti často nejdůležitějším z nich; že jeho schopnost k lásce a jakékoli radosti je ochromena, že je pln nepřátelství k životu a že se za fasádou nesobeckosti skrývá subtilní, ale proto o nic méně intenzivní připoutanost a soustředěnost k vlastní osobě. Takového člověka lze vyléčit jen tehdy, když se jeho nesobeckost také interpretuje jako symptom, aby bylo možnost napravit jeho nedostatek tvůrčí síly, který je kořenem jeho nesobeckosti i ostatních potíží.
Povaha nesobeckosti je zvláště zjevná v působení na jiném, v našem kulturním okruhu nejčastěji ve vlivu, který má “nesobecká” matka na své děti. Věří, že její nesobeckost dětem ukáže, co znamená být milován, a že se tím samy naučí milovat. Její nesobeckost ale vůbec nepůsobí tak, jak očekává. Děti nemají šťastný vzhled lidí, kteří jsou si jisti láskou; jsou plny úzkosti, napětí, bojí se, že matka nebude schvalovat, co dělají, úzkostlivě se snaží naplnit její očekávání. Obvykle jsou dotčeny matčiným skrytým nepřátelství k životu, jež spíše cítí, než chápou a postupně toto nepřátelství proniká i do nich. Vcelku se působení “nesobecké” matky příliš neliší od působení matky sobecké, často je horší, protože nesobeckost matky dětem brání, aby ji kritizovaly. Jsou zavázány, aby ji nezklamaly, učí se pod maskou ctnosti nechuti k životu. Nic nemůže dát dítěti lepší zkušenost skutečné lásky, radosti, štěstí, než být milován matkou, která miluje sama sebe.
Myšlenky o sebelásce nelze shrnout lépe než citátem z Mistra Eckharta: “Miluješ-li sebe, miluješ každého jiného jako sebe. Pokud budeš milovat někoho jiného méně než sebe, nepodaří se ti skutečně milovat sebe samého, ale když miluješ všechny stejně, včetně sebe, budeš je milovat jako jednu osobu, a tato osoba je i bůh i člověk. A tak ten je velký a spravedlivý, kdo tím, že miluje sebe, miluje stejně všechny ostatní lidi.”
z knihy E. Fromm – Umění milovat

-
Jo pánové, tak v tomhle jste skutečně pozadu. Takhte to ve světě fičí, taky v českém pohraničí.
Líbí se vám skalní města…..no problems.SKALNÍ MĚSTA ČESKÁ REPUBLIKA (CZ)
Skalní města jsou svým rozsahem a obsahem unikátním multimediálním turistickým průvodcem po nejkrásnějších skalních městech České republiky. Patříte mezi milovníky pískovcových skalních měst, bizarních sklaních útvarů a skalních hrádků? Obdivujete výhled ze sklaních vyhlídek či mistrovská díla vytesaná do skal? Potom neváhejte a vydejte se za putováním po malebných i tajemných zákoutích sklaních měst.CD-ROM obsahuje:
– téměř 700 stran plných zajímavých informací v textech ke každé lokalitě
– více než 1100 kvalitních fotografií
– více než 170 nejkrásnějších lokalit
– skalní města Českého ráje (Prachovské skály, Hruboskalsko, Maloskalsko, Příhrazské skalní město…..)
– oblast Teplicko-Adršpašských skal a Broumovských stěn
– oblast Českosaského Švýcarska (Jetřichovské stěny, Hřensko, Kyjovské údolí……)
– ostatní skalní lokality a kamenné zajímavosti
– nejzajímavější geologické unikáty (Panská skála, Vrkoč, Zlatý vrch……)
– výběr deseti nejatraktivnějších lokalit
– rozsáhlý fotovýběr (výběr lokality podle fotografií)
– abecední a oblastní rejstříky pro snadné vyhledávání
– tématické rejstříky (skalní hrady a vyhlídky)
– informace potřebné pro turustiku, cykloturistiku a mototuristiku
Sys.pož.: Windows 95/98/2000/NT/XP, CD-ROM mechanika, zvuková karta,
rozlišení: 800 x 600 a vyšší
velikost:476:80 MBZapotřebí je nedávat přímé linky!!
za pozornost. -
Víno a koňak nic a taky moc společného. V žádném případě se nesnášejí se šermem. Spět k vínu – starému (skutečně mockrát nepitnému vínu) a jeho ceně.
Realní cena je závislá na mnohém. V první radě je to autentickost a hned pak zachovalost, která zavisí (jak psala freya) od spůsobu uložení. Věk vína nemusí a mockrát ani neovplyvní jeho cenu. Dost … To důležité je, alespoň pro Zepa, co takovy „poklad“ stojí. Na Slovensku snad nic nebo málo, protože u vás zatím neznám sběratele starých vín. V zahraničí je to závislé i od krajiny.Švícarsko, STEINFELS WEINAUKTIONEN, 2004
CHAMPAGNE Brut Heidsieck, flaška, 1949, 3 305,12 Sk
CHAMPAGNE Brut Heidsieck, flaška, 1952, 5 193,76 SkWeinauktion Nr. 336 in Zürich, 2006
CHAMPAGNE, mix, 10 flašek, z nich
1x Heidsieck Dry Monopole Brut
1x Heidsieck Monopole Green Top Demi-Sec, 4 721,60 – 7 082,40 SkNěmecko, HAMPEL Auktionen, Mníchov, 2003
CHAMPAGNE, 50-60 roky, mix, 6 flašek, z nich
1 Fl. Heidsieck & Co. NV,Monopole Red-Top, Sec
2 Fl. Charles Heidsieck NV, Finest Extra Brut
1 Fl. Heidsieck & Co. NV, Monopole Demi-Sec, 4 495,80 – 6 743,70 SkDánsko
2006
Heidsiek Dry Monopole, 1929, 1 256,- Sk
ale
Krug Clos du Mesnil 1990, Richard Juhlin 98p, 16 076,80 SkŠvédsko
Heidsieck, 1907, 113 904,- Sk
Doufám pro hrubou orientaci stačí. -
Tydy klobou dolů, něco jsem nevěděl ani já :| .
Nejsem připraven ale něco přidám a pokud bude zájem, pošlu něco do encyklopedie starých chemických názvů.

