Turínske plátno považujú za svoje veriaci aj neveriaci

Pre jedných je to jasný podvrh, ktorým sa cirkev snaží zapôsobiť na veriacich. Pre iných jednoznačné potvrdenie existencie Ježiša Krista.

V Turínskom plátne mal byť uložený po ukrižovaní a jeho podoba sa nejakým spôsobom preniesla do látky. Polemika okolo jeho pravosti sa už dávno dostala do štádia, keď žiadne dôkazy nepresvedčia stúpencov dvoch spomenutých skupín. Turínske plátno vzniklo niekedy medzi rokom 1260 až 1390.


Toľko jedna podrobná štúdia z roku 1988. Nie je na ňom nič nezvyčajné. Ani na látke, ani na spôsobe výroby. Vek relikvia sa pohybuje v rozmedzí od 1 300 po 3 000 rokov. Preto by mohlo byť pravé. To je zase záver výskumu Američana Raymonda Rogersa z b minulého roku. Svoj poznatok opiera o tvrdenie, že vedci v roku 1988 určovali vek plátna na základe záplaty zo stredoveku. Tú vraj prišili na plátno po tom, čo bolo pri požiari poškodené. Hoci plátno nájdeme v Katedrále sv. Jána Krstiteľa v Turíne, pre cirkev nie je veľmi dôležité. Tvrdí to Richard Bell, britský expert na náboženstvo. “Nie je nijakým spôsobom významné,” povedal Bell pre Pravdu. “Poviem pravdu. Podľa mňa je asi falošné,” myslí si Bell. Podľa znalca Nového zákona neobstojí ani názor, že ak by bolo pravé, mali by sme dôkaz o Ježišovom živote. “Ale o ňom nám predsa hovoria evanjeliá.


turinske platno


Turínske plátno nás iba zvádza k rôznym vedeckým špekuláciám. Chceii by sme vedieť, ako to bolo z božou podstatou Ježiša. Aj keby sme však boli na Golgote a videli by sme jeho ukrižovanie, nemohli by sme podať vedecký dôkaz o tom, že tam umrel za naše hriechy. Lebo toto tvrdenie je súčasť viery,” dodáva Bell.

Nové články 1x za mesiac na váš eMail.

Nerozosielame spam! Prečítajte si naše podmienky použitia.

Súvisiace články

Turínske plátno

Turínske plátno – la Santa Sindone – je ľanová plachta s rozmermi 4,36×1,1 m, do ktorej podľa tradície Jozef Arimatejský a Nikodém zabalili telo umučeného Ježiša Krista po tom, ako ho zložili z kríža. Na plachte je odtlačok tváre a tela muža s ranami po bičovaní a na rukách a nohách s ranami po ukrižovaní. Jeho pravosť je predmetom intenzívneho skúmania.

Písmo

1. ÚVOD
Písmo je pamäť ľudstva. Môžeme sa o tom presvedčiť sami. Čo urobíme, keď si budeme chcieť niečo zapamätať? Zaviažeme si uzol na vreckovke? Po čase sa však môže stať, že nám uzol síce pripomenie nejakú povinnosť, ale akú – to nám nepovie. Najlepším spôsobom, ako si niečo zapamätať, je poznamenať si to do zošitu alebo notesu. A ako inak než v písomnej podobe!

Zaujímavosti zo zákulisia Vatikánu a pápežov

„V čom drží súčastný pápež primát?“
Ján Pavol II. je prvým pápežom, ktorý číta bez okuliarov /používa kontaktné šošovky/. Je prvým pápežom, ktorý nosí náramkové hodinky, lyžuje a zdoláva hory. Na konkláve /voľba pápeža/ prišiel s pár drobnými- 15000 lír, iba toľko mu dovolili vyviesť z Poľska. Je prvým pápežom, ktorý nosí oblečenie šité na mieru francúzskym návrhárom, prvým pápežom hospitalizovaným na verejnej klinike. Ján Pavol II drží i primát v počte nalietaných kilometrov.

Renesančné trulice III

1.1.2. INTARZIA S RASTLINNYMI MOTIVMI
Z obdobia renesancie sa na Slovensku zachovala počtom pomerne rozsiahla skupina intarzovaných truhlíc jednotnej výtvarnej koncepcie pravdepodobne domáceho pôvodu. Jednotlivé práce spája veľa spoločných znakov týkajúcich sa okrem uplatnenia rovnakej techniky výzdoby i dekoratívnych elementov, aj ich celkového usporiadania v architektonickom členení podobnom vo všetkých truhlicach tejto skupiny.