aktivita " diskusia " Starožitnosti a zbierky " Zistenie autora obrazu.

Označené: 

  • sasha

    člen
    17. októbra 2012 o 23:48

    Bohumil Klimeš (Kozina), 1881-1949
    Maliar a grafik. Študoval na akadémii v Štutgarte. Prvá výstava na Zbraslavi v roku 1912. Súborná výstava v Rubešově salonu v Prahe v roku 1924.

    Llept, akvarel (ca 3 – 10 €), olejomaľba (ca 200-400 € ), pohladnice (okolo 11 €)

    Ceny platia pre Čechy.

    Literatúra:

    TOMAN, P.: Tomanův slovník umělců. Praha, 1947, s. 331.

  • jmaro

    člen
    18. októbra 2012 o 7:55

    Ďakujem. Nebol som si istý, či sa jedná o tohoto autora. Je to olej na plátne. Podľa zdrojov sa venoval tematike Tatier.

  • angelina46

    člen
    19. októbra 2012 o 9:04

    dobry den

    pred 28rokmi som dostala od babky obraz na 18narodeniny neviete mi poradit kto by mi ho mohol ohodnotit?

    do starozitnictva ani nikam podobnym nechcem ist neverim takym ludom.tu su fotky obrazu ak by dakto vedel poradit dakujem

  • pipo

    člen
    19. októbra 2012 o 12:03

    Nechcem byt mudry ale si myslim, ze to nie je malba ale tlac na papieri.

  • angelina46

    člen
    19. októbra 2012 o 12:10

    vy ste znalec ak sa smiem spytat?

  • pipo

    člen
    19. októbra 2012 o 15:45

    Keby som bol znalec už ste o 13 eury ľahšia.

  • sasha

    člen
    19. októbra 2012 o 22:14

    Celkový dojem, ako by napísal starožitník – dekoratívny obraz. Podľa “páčivých” obrázkov a toho čo na nich vidieť zo signatúry ide možno o slabú kópiu alebo obraz “v štýle” španielskeho maliara Juana Sáncheza Cotána  (1560 – 1627). Prikláňam sa k pipovmu názoru, že je to tlač na papieri nalepenom na plátno. Obrazy vyrobené touto technológiou boli bežné v 19. storočí. Bez prehliadky nie je možné obraz posúdiť ani oceniť.

    Som znalec a práve ste ušetrili 70 €.

    Literatúra:

    LACOTTE, M.: Larousse Dictionary of Painters. East York, 1990.

  • starozitnik

    člen
    25. októbra 2012 o 11:39

    …..suhlasim ze bez osobnej prehliadky tohto obrazu sa neda ani posudit ani ocenit.

    Avsak nieco mi nasepkava ze mam iny nazor ako Sasha. Podla mna a tych fotiek to kludne moze byt klasicky olej na platne signovany autorom (kopistom). Utvrdzuje ma v tom to, ze na 4 fotke pod podpisom nieje farba domalovana az do konca obrazu(bezna vec pri malovanych obrazoch). A este zaplata po poskodeni obrazu nalepena pravdepodobne restavratorom.

    Tento moj nazor by som potvrdil alebo vyvratil keby som obraz videl na zivo.

  • angelina46

    člen
    25. októbra 2012 o 11:50

    Dobry den,

    prosim vas mozem sa spytat vy ste starozitnik a odkial ste?Dakujem za odpoved

  • starozitnik

    člen
    25. októbra 2012 o 12:15

    ….este pre uplnost

  • starozitnik

    člen
    25. októbra 2012 o 12:17

    KE

  • angelina46

    člen
    25. októbra 2012 o 12:26

    odkial ste

  • angelina46

    člen
    25. októbra 2012 o 12:27

    aha z kosic je to daleko nemala by som sa tam ako dopravit

  • starozitnik

    člen
    25. októbra 2012 o 13:18

    ….bohuzial inak Vam neporadim, ale skuste sa premoct a kontaktovat niejakeho starozitnika alebo galeristu vo Vasom okoli. Zobrete obraz pod pazuchu a ukazte mu ho. Odkial ste?  

  • dorotka

    člen
    2. novembra 2012 o 18:15

    Obraz Madona s dieťaťom (a sv.Jánom Krstiteľom ?) je pravdepodobne olejomaľba. Sakrálne a biblické motívy stredovekých maliarov boli vo všetkých nasledujúcich storočiach predlohou pre kopistov. Kopisti, mnohokrát vynikajúci maliari alebo i šikovní rutinéri, pracovali zväčša na zákazku pre cirkev , mecénov a bohatých objednávateľov. V stovkách kláštorov viacerých mníšskych rádov tiež pracovali umelci i kopisti.

    Tendencie podpisovania autora boli viaceré : napodobniť popis, kopírovať podpis, podpísať (signovať) dielo iným podpisom ako bol autorský. Samozrejme i signatúry samotného autora nemali ustálenú podobu, resp. podpisoval viacerými variantmi.

    Obraz, olej na plátne, je pravdepodobne kláštorná práca z 19. storočia, signovaná kopistom s tendenciou napodobniť signatúru J Sanches Cotan.

    Pravosť obrazu, resp. časové zaradenie nie je možné určiť na základe fotografií, presný by bol roentgen obrazu. Blindrám pôsobí ako z polovice 19. storočia, ale maľba môže byť staršia. Motív Madony s dieťaťom (J.S.Cotana i iných maliarov) bol rozširovaný i grafickou cestou, lithografiou a inými tlačami. Prikladám foto tlače a foto signatúry J.Sanches C. z roku 1602

    Zdroj signatúry : http://www.commos.wikimedia.org madon_sanches.jpg

Page 1 of 8
Start of Discussion
0 of 0 odpovede/odpovedí June 2018
Teraz