aktivita diskusia Pamiatky Radnicne namestie v Bardejove

Tagged: 

  • Radnicne namestie v Bardejove

    Posted by admin_obnova on 12. apríla 2003 at 5:12

    Milí priatelia…

    …necelý rok a pol po zápise Bardejova do zoznamu svetového kultúrneho dedičstva UNESCO, stojí naše mesto pred vážnou otázkou…:
    Je súčasný návrh / a prebiehajúca realizácia / reanimácie mestskej pamiatkovej zóny na Radničnom námestí, dôvodom na vyradenie z prestížneho zoznamu?
    Sú petície občanov len prejavom neosvietenosti a vlna odporu laickej verejnosti i časti mestského zastupiteľstva, len nepochopením myšlienky a filozófie architektov?

    …milí priatelia…
    …prenikli k ušiam niektorých z vás informácie o hazardovaní s perlou Horného Šariša?
    …nájde sa medzi vami odborník s pokorou voči histórii v srdci, ktorý by bol zdatným oponentom “modernizácie ” ducha mesta? .o)

    Toto symbolické SOS je vyslané do sveta nami – obyvateľmi mesta a ľuďmi, ktorí podnikajú v cestovnom ruchu v meste i okolí…

    Nie sme odborníci…len príliš milujeme svoje mesto…..
    Pomôžete nám…..?

    harp odpovedal 11 years, 10 months ago 3 Členovia · 47 odpovede/odpovedí
  • 47 odpovede/odpovedí
  • Anonymous

    Member
    14. apríla 2003 at 13:52

    Z príspevku neviem vylúštiť, či je Marysa za, alebo proti. Alebo, o čo vlastne ide. Tí, čo o probléme v Bardejove vedia, príspevok nepotrebujú, a tí čo o ňom nevedia, sa nič z príspevku nedozvedia. Iba že je niekto veľmi nespokojný!

  • Anonymous

    Member
    14. apríla 2003 at 23:29

    Pripájam sa k Vášmu SOS !
    Na chybnú koncepciu obnovy námestia som už viackrát upozornila ako vedenie mesta , tak i projektantov a zodpovedných metodikov z PÚ . Bolo to na odbornom seminári Bardkontakt v auguste 2002, aj na stetnutí ICOMOS v Bratislave. Bolo to v čase ešte pred začatím realizácie , teda v čase , keď mohli projektanti ešte mnohé napraviť
    . Výsledky nesprávneho postupu pre laickú verejnosť sa ukázali ihneď pri začatí realizácie. Ide o nevhodný material dlaždenia chodníkov, naviac neodborne uložený , násilné vyklčovanie zdravých stromov a samozrejme o absolútne nevhodné typy svietidiel . nevhodne kontrastujúce s obdivuhodnými detailami bardejovských meštianských domov.
    To je však len prvý krok modernizácie námestia. Jasne však prezentuje neznalosť, nepochopenie hodnôt tohto jedinečného , autentického priestoru.
    Návrh na Zápis do svetového kultúrneho a prírodného dedičstva predstavil Bardejov ako najgotickejšie mesto v celom bývalom Československu , tak ako ho označili veľkí znalci naších pamiatok architekt Mencl a doktor Líbal.
    Naviac porovnávacia štúdia so všetkými zapísanými lokalitami v zozname svetového dedičstva v Strednej Európe preukázala jeho jedinečnosť práve v jeho starobylosti a autenticite Preto i návrh jeho obnovy sa mal jednoznačne odvíjať od potreby REHABILITÁCIE priestoru.
    Naviac , keď táto môže byť exaktná, nakoľko námestie si svoj charakter zachovalo až do šesdesiatych rokov 20 . storočia. Pre jeho rehabilitáciu je dosť podkladov ,
    odborných vedomostí o vývoji a charaktere priestoru. ako i možnosť využitia materialovej bázy s miestných zdrojov. Námestie vždy bolo vydláždené z okruhliakov z riečky Tople, ako jednotný priestor a nie sústava línii. Chodníky pred fasádami boli vydláždené dobre pochôdznými platňami, tak isto predpriestory pred radnicou a kostolom sv,Egídia . Preto prečo vymýšlať si niečo iné , keď to charakteristické pretrvávajúce celé storočia poznáme.Rehabilitovala sa strešná krajina , opodsttnené je rehabilitovať teda xcelý priestor.
    Takéto riešenie priniesla i urbanisticko- architektonická súťaž ,ktorá v minimálne štyroch návrhoch postavila správnu koncepciu akceptovanú odbornou porotou.. Prečo potom realizačný projekt a realizácia je absolútne iná, Kto posúdil a podpísal sa pod tieto projekty.? Súťaž asi bola len pre súťaž Kto vybral realizátora stavby , ktorý preukázal , že nevie klásť dlažbu.? Budú to čo urobili znova prekladať.? Kto vybral svietidla ? Podľa akéj koncepcie osvetlenia a iluminácie priestoru boli osadené ? Je tu príliš veľa nezodpovedaných otázok .
    Pre mňa to však nie je hlavné .Podstatné je však to , že námestie sa neobnovuje , ale utilitárne modernizuje, a to je to nedobré . Teda otázka znie , ako ďalej .????????????
    Doc.Ing.arch.Jara. Lalková, PhD
    autor nominačného projektu MPR
    Bardejov na zápis do Zoznamu
    svetového dedičstva.

  • Anonymous

    Member
    14. apríla 2003 at 23:30

    Pripájam sa k Vášmu SOS !
    Na chybnú koncepciu obnovy námestia som už viackrát upozornila ako vedenie mesta , tak i projektantov a zodpovedných metodikov z PÚ . Bolo to na odbornom seminári Bardkontakt v auguste 2002, aj na stetnutí ICOMOS v Bratislave. Bolo to v čase ešte pred začatím realizácie , teda v čase , keď mohli projektanti ešte mnohé napraviť
    . Výsledky nesprávneho postupu pre laickú verejnosť sa ukázali ihneď pri začatí realizácie. Ide o nevhodný material dlaždenia chodníkov, naviac neodborne uložený , násilné vyklčovanie zdravých stromov a samozrejme o absolútne nevhodné typy svietidiel . nevhodne kontrastujúce s obdivuhodnými detailami bardejovských meštianských domov.
    To je však len prvý krok modernizácie námestia. Jasne však prezentuje neznalosť, nepochopenie hodnôt tohto jedinečného , autentického priestoru.
    Návrh na Zápis do svetového kultúrneho a prírodného dedičstva predstavil Bardejov ako najgotickejšie mesto v celom bývalom Československu , tak ako ho označili veľkí znalci naších pamiatok architekt Mencl a doktor Líbal.
    Naviac porovnávacia štúdia so všetkými zapísanými lokalitami v zozname svetového dedičstva v Strednej Európe preukázala jeho jedinečnosť práve v jeho starobylosti a autenticite Preto i návrh jeho obnovy sa mal jednoznačne odvíjať od potreby REHABILITÁCIE priestoru.
    Naviac , keď táto môže byť exaktná, nakoľko námestie si svoj charakter zachovalo až do šesdesiatych rokov 20 . storočia. Pre jeho rehabilitáciu je dosť podkladov ,
    odborných vedomostí o vývoji a charaktere priestoru. ako i možnosť využitia materialovej bázy s miestných zdrojov. Námestie vždy bolo vydláždené z okruhliakov z riečky Tople, ako jednotný priestor a nie sústava línii. Chodníky pred fasádami boli vydláždené dobre pochôdznými platňami, tak isto predpriestory pred radnicou a kostolom sv,Egídia . Preto prečo vymýšlať si niečo iné , keď to charakteristické pretrvávajúce celé storočia poznáme.Rehabilitovala sa strešná krajina , opodsttnené je rehabilitovať teda xcelý priestor.
    Takéto riešenie priniesla i urbanisticko- architektonická súťaž ,ktorá v minimálne štyroch návrhoch postavila správnu koncepciu akceptovanú odbornou porotou.. Prečo potom realizačný projekt a realizácia je absolútne iná, Kto posúdil a podpísal sa pod tieto projekty.? Súťaž asi bola len pre súťaž Kto vybral realizátora stavby , ktorý preukázal , že nevie klásť dlažbu.? Budú to čo urobili znova prekladať.? Kto vybral svietidla ? Podľa akéj koncepcie osvetlenia a iluminácie priestoru boli osadené ? Je tu príliš veľa nezodpovedaných otázok .
    Pre mňa to však nie je hlavné .Podstatné je však to , že námestie sa neobnovuje , ale utilitárne modernizuje, a to je to nedobré . Teda otázka znie , ako ďalej .????????????
    Doc.Ing.arch.Jara. Lalková, PhD
    autor nominačného projektu MPR
    Bardejov na zápis do Zoznamu
    svetového dedičstva.

  • Anonymous

    Member
    15. apríla 2003 at 6:43

    …som veľmi potešená, že ste reagovali práve Vy, pani Ialková….. .o)

    Na predvčerajšom mimoriadnom stretnutí poslancov mestského zastupiteľstva sme očakávali aj Vašu účasť. Boli sme veľmi sklamaní, že Vám to prac. povinnosti znemožnili /tuším takto to ospravedlnil p. Mačej/.

    Nebolo tam totiž nikoho, kto by odborne zastrešil diskusiu o možných zmenách projektu a ďalšom smerovaní reanimácie….

    / Pár slov na ozrejmenie mojej identity – ako správne poznamenal Ján z prvej reakcie .o) :

    Moje meno je Marianna Varjanová, pracujem ako riaditeľka lyžiarského reálu a letného kúpaliska MAKOVICA v Nižnej Polianke. Na zastupieľstve som sa zúčastnila na pozvanie mesta ako hosť, spolu s architektmi atelieru A-TYP Prešov a zástupcami Pamiatového úradu. Som členom Združenia cestovného ruchu Horného Šariša a zároveň členom petičného výboru , ktorý vyhlasoval petíciu za pozastavenie súčasného trendu reanimácie… /

    Z uvedeného zrejmä jednoznačne vyplýva aj môj vzťah k vývoju situácie… .o)

    Nové mestské zastupiteľstvo / pravdaže nie v 100%-nej jednote/ momentálne vyvýja zúfalú snahu o prehodnotenie projektov a navrhov z minulého volebného obdobia…… Čo by sme však ocenili, je odborná pomoc a angažovanosť všetkých, ktorí sa vedia vžiť do našej situácie laikov….aj keď “osvietených” .o))

    Úprimne……najvýstižnejšie slovo, ktoré mi napadá je: “prepapuľovať to “

    Momentálne hľadáme možnosti ako nepoškodiť príliš mestskú kasu…a zároveň nedovoliť tento hazard…..

    Môžeme počítať s Vašou pomocou pani Ialková? .o)

  • Anonymous

    Member
    15. apríla 2003 at 13:47

    Už rozumiem tomu, čo sa v Bardejove deje. Prídem sa pozrieť, či “genia loci” nezlikvidovali. Ak sa nezachová duch minulých storočí toho miesta, tak by architekti tam nemali pokojne spávať.

  • Anonymous

    Member
    15. apríla 2003 at 16:28

    Otázka zneje, čo môže Bardejovčan urobiť aby sa nestalo to čo sa s námestím stalo, alebo aby sa napravilo to čo sa pokazilo? Kde je možné brať na zodpovednosť aj pamiatkárov, ktorí takéto diletanstvo s vysvetlením, že ide o prvok súčastnosti, schálili?

    Zdravá rozum by niečo také určite nedovolil.

    Čiže otázka zneje: Existuje nejaký inštitút, (nalepšie nestranný a možno aj zo zahraničie – kvôly politickým väzbám a nátlakom) ktorý by mohol prekontrolovať rozhodnutie pamiatkárov?

    Najväčšia trúfalosť totiž toho celého je, že sa pamiatkári vyjadrili, že ak prídeme o UNESCO, tak oni zato nenesú zodpovednosť (aj keď to boli oni, ktorí tento nezmysel odsúhlasili). Zodpovednosť vraj nesie mesto.

  • harp

    Member
    17. apríla 2003 at 5:29

    Zo strucneho opisu sa stalo asi to co v Martine. Tiez sa tu za posledne roky konala obnova namestia. A minuly rok tu postavili futuristicku (sklo+kov) stavbu. Je to praca jedneho z nemenovanych zilinskych Arch.

    Diskusiu o martinskom namesti mozete najst aj na Obnova.sk

  • Anonymous

    Member
    17. apríla 2003 at 5:48

    To neexistuje ziadna kontrola pamiatkarov? Nejestuje ziadne meisto kde sa da stazovat na pamiatkarov? Predsa nemozu byt ako nehrozeny bohovia, ktory si mozu robit co chcu a nik im zato neda po prstoch? Z problemov ktore su s nimi na celom slovensku (vid aj napr. ruzomberok) vysvita, ze su tam sami diletanti a cloveku sa pozastavuje rozum nad tym ako moze niekto beztrestne napachat take skody na dedicstve slovenska.

  • harp

    Member
    17. apríla 2003 at 6:13

    K Ruzomberku:

    http://www.obnova.sk/citaj.php?f=2&i=75&t=75
    diskusia o “Zofii”

    a vo Fotoalbumoch
    http://www.obnova.sk/fotoalbum.php

    Je to fakt hrozne, a je pravda ze clovek ktory by si mal postrazit aspon obnovu nezburanej casti sa na to vykaslal a dopadlo to tak ako to vydno na fotografiach.

  • Anonymous

    Member
    29. apríla 2003 at 2:49

    rišo – 15.04.2003 16:42
    Pani poslanci, ako dopadlo stretnutie s pamiatkarmi? Donieslo sa mi do usi, ze ste vraj mali stretnutie ohladom reanimacie namestia. Preco nas neinformujete ake z enho vzisli zavery a nacom sa dohodlo? Pred volbami kazdy krici o komunikacii s volicmi a teraz je tichucko.

    Vizera to ako keby ste si kuli vlastne kseftiky a nechceli ste, aby vas niekto pri tom vyrusoval.

    Pikec – 18.04.2003 12:13
    Nebol som s pamiatkarmi osobne, ale z prvej ruky viem, ze pamiatkari stale tvrdia, ze je vsetko O.K. aj ked elementarne esteticke citenie obycajnym ludom vravi nieco ine.

    Kseftiky si nekujem, ale mam dobry prehlad o tom , kto tie kseftiky na meste ma. Dovtedy sa chodi s krcahom po vodu …

    Novopeceny poslanec – Jan Pecuch

    Miro – 22.04.2003 08:00
    Iste,nemusime vzdy suhlasit s nazorom odbornika. Ak by ste vsak dali iba na esteticke citenie potom by ste museli na namestie osadit aj ,napr.,sadrovych trpaslikov.

    rolo77 (Trencin) – 23.04.2003 17:27
    Nemusime to ano, ale ak chces vraviet o lampach, tak nehovoris o odbornikoch. Ani odbornik nie je zaruka kvality. Dal by si na radu odbornika, ktory staval v Kosiciach most a v strede sa netrafil (minul sa)? A to bol to odbornik (dnes uz je mozno na ministerstve).

    Podobne posudzujem odbornost pamiatkarov – podla kvality ich prace. A tu nech sa nik nehneva, ale to co vystrajaju a predvadzaju pamiatkari po celom slovensku (Ruzomberok, Martin, Bardejov,…) nie je len diletantsvo, ale neschopnost a benevolencia hrubeho kalibru. Dal by som ich zato pozatvarat a nahradit im sposobenu skodu.

    Co sa tyka Bardejova, predpokladam, ze ti, ktori schvalovali a nakupovali lampy v Bardejove robili skusky z architekturi a jej dejin na dekansky termin … ak vobec skolu ukoncili. Kazda doba ma svoje architektonicke prvky a aj ked chcete kombinovat architekturu, musite pri tom postupovat velmi, velmi citlivo a nie ako so sekacom na maso (ako v BJ) a samozrejme vychadzat z architektonickych prvkov. Kombinacia architektur moze priniest vela pozitiv, ale aj totalne znicenie diela (vid. oltar vo vasom kostole) – pritom tam, pokial viem, vam vadilo, ked autor pouzil na oltar v bazilike ruzovy mramor a dane tvari (otrasne) – ale namestie, kde je hazard z architekturou podobny, ba co sa tyka skod, ovela nebezpecnejsi, vam to nevadi??

    Zvlastne posudzovanie …. asi potom mate, co si zasluzite.

    Miro – 25.04.2003 08:34
    Ano. Ani Vas clanok nie je zarukou objektivity. Vobec som sa nevyjadril, ze s osadzovanim suhlasim. Chcel som iba pripomenut, ze posudzovanie takychto programov je urcite zlozite, v tom mate pravdu.Ale ja ako laik predsa nemozem objektivne hodnotit,napr. umelecke obrazy, mozem vyjadrit iba sposob ako na mna posobia. Ale je to zarukou objektivnosti? Ak ste odbornikom v tejto oblasti potom bez emocii,aj ked sa to vzdy neda,skuste na odpovedajucich miestach argumentovat. Ak si myslite, ze je to zbytocne, potom spolu nic nevyriesime.

    rolo77 (Trencin) – 25.04.2003 16:26
    Ano, podla mna aj laik moze byt objektivnym hodnotiacim. Zalezi od toho naco a pre koho je praca urcena. Ty ktori podnikaju vedia, ze najdolezitejsie je vzdy to aby, ten pre koho je praca urcena bol spokojny (nemusi to byt vzdy zadavatel, ale skor cielova skupina). Su toiz miesta, ako galerie apod. kde sa aj architekti mozu doslova vyburit, ale na vaznych veciach je potrebne pristupovat z rozvahou a mat na pameti, ze dielo nie je urcene pre sutaz o najkretivnejsieho architekta roka, ale pre beznych ludi, turistov, ktori napr. vo vasom meste nieco hladaju. Nehladaju predsa ziadne novodobe stavby, ale idu k vam prave preto aby videli a precitili tu historicku (skanzenovu) atmosferu namestia. A toto je objektivnym meradlom aj laika. Pretoze, ak mu tento dojem architekt narusi a on viac k vam nepride, tak architekt tento boj a turistov prehral. Nezvaldol svoju ulohu, pretoze svoje ambicie urobit avangardnu kreativitu postavil vyssie ako dobro diela pre mesto a jeho vyznam.
    V tychto pripadoch je potrebne totiz mysliet aj doslova na biznis – nemozete rozvijat cestovny ruch na novodobej architekture ak je vase mesto postavene na zakladoch historie. Tu je jedine mozne riesenie rozvijat historiu a umocnovať jej efekt aj napr. svetlami, a to tym, ze ich spravne pouzijete a nasvietite.

    Nedavam do tychto viet ziadne emocie – du to iba logicke argumetny, ktore mozete zvazit. Inac sa obhajovat takato vec ani neda. K comu by boli poucky? Poucky vam odpoved nedaju. Hladat ju musite v logickych argumetoch a tom k comu je vase namestie urcene a ako ho mozete predat v turistickom ruchu – o to predsa ide kazdemu mestu, nie? Zarobit na turistickom ruchu. Podla mojho osobneho nazoru, na tuto cast architekti nemysleli

    Miro – 28.04.2003 08:54
    Mozem iba suhlasit s Vasimi nazormi,vzdy je dolezity pristup k rieseniu a drzat sa hlavnej myslienky projektu. To ma utvrdzuje v tom, ze sklbit historiu s buducnostou nie je vobec lahke a riesit taketo citlive otazky iba od rysovacieho stola sa nie vzdy vyplaca. Kazdy,aj z odbornikov, moze mat iny pohlad na vec. Ja,ako laik,nemozem odsudit umelca len preto,ze sa mi jeho obraz nepaci.Skoda,ze na spravnych miestach nie su vzdy spravny odbornici. Ale to nie je asi len nas problem.

    rolo77 (Trencin) – 28.04.2003 10:14
    Suhlasim s vami. Sklbit historiu a novodobost nie je vobec jednoduche. Je to tazsie ako postavit novu supermodernu budovu – ak porovnavame vysledny efekt vzhladom k estetike, vhodnosti a odozvy u turistov. A prave preto tak ako vravite, takato praca sa neda robit iba od rysovacej dosky, resp. nikto nechce aby architekt vedel vsetko, preto by sa na rieseni takehoto problemu mali podielat aj odbornici z inych profesii nie iba architekti.

    Avsak nad celym tymto systemom obnovy pamiatok, by mal dozerat pamiatkovy urad. Na tieto veci tam je. A tu sa zial dostavame sa na zaciatok nasho rozhovoru: z nejakych “nevysvetlitelnych” pricin pristupuju k tymto otazkam benevolentne a naozaj bez zodpovednosti (z cudzieho krv netecie). A to nie je len vas priklad, ako ste vraveli. Podobne su na tom aj ine mesta – Ruzomberok, Martin,…)

    Tu vsak celkom prirodzene tato benevolencia ludi len rozhorcuje. Uplne ich chapem – aj u vas. Nemusite byt odobornik, aby ste videli, ze riesenie obnovy v Ruzomb. je nehoraznost. Ako priklad uvediet co najjednoduchsiu paralelu. Ak si zelate od umelca, aby namaloval vas realisticky portret a on nemiesto vasej realnej podoby namaluje jeden oval a tri trojuholniky, tak nemusite byt odobornik, aby ste vedeli, ze tie geometricke tvary nemaju nic spolocne s vasi realistickym portretom.

    A tak si ostava mysliet, ze naozaj ide o nieco viac, ksefty, osobny prospech a pod. Pretoze za normalnych okolnosti ani ja neverim, zeby niekto mohol nieco take, ako sa deje po slovensku schvalovat. Ved konieckoncom stale zijeme na Slovensku

  • Anonymous

    Member
    30. apríla 2003 at 22:57

    padla tu otazka ci a ako sa da podat staznost na pamiatkarov, davam do pozornosti prispevok v diskusii pamiatkar = boh
    http://www.obnova.sk/citaj.php?f=2&i=266&t=266

    Nevidel som projekty ani fotky berdejovskeho namestia ale uz len opis ktory je to spomenuty mi dviha hladinu adrenalinu v krvi.
    Ale nezostava mi konstatovat nic ine ako: Na slovensku je to tak…
    Co je na skodu veci

    posledny prispevok je velmi vystizny, niekdo by na to mal dozerat ale kdo je tym kompetentym? viz moj prispevok, ktory poukazuje na to ze kompetentny je stav. urad a kricat na pamiatkarov nie vzdy je ta spravna adresa :((

  • Anonymous

    Member
    1. mája 2003 at 0:40

    Autor: hurta (195.28.75.—)
    Dátum: 30.04.03 17:39

    V pripade Bardejova ide o pamiatkarov, pretoze pri rekonstrukcii museli dat suhlas na lampy atd. A pri diskusii poslancov s pamiatkarmi sa na adresu lamp vyjadrili, ze nechcu robit skanzen a ze elektricke lampy tam niekedy neboli preto kludne mozu mat sucasnu architekturu. Ale na faktycke otazky nedokazali odpovedat ani jednym rozumnym argumentom.

    Ako klinec toho vsetkeho bola odpoved architektov, ktori sedeli vela pamiatkarov, ze ani necitali podmienky UNESCA – co smu a co nesmu pri obnove pamiatok. A pamiatkarom to evidentne nevadi. Dokonca maju tu drzost, ze povedali, ze ak mesto pride o UNESCO, tak oni za to nie su zodpovedny – zodpovedne je mesto – a pritom nic sa bez ich peciatky nedalo urobit.

    Takze taka je aj moja ucta k pamiatkarom (cest vynimkam) Banda jedna prehnita a skorumpovana !!! Robia nam viac skody ako osohu !!!

  • Anonymous

    Member
    1. mája 2003 at 0:41

    K muru a postrielat !!!

  • harp

    Member
    3. mája 2003 at 4:18

    Skuste nam nejake fotografie poslat cez novy fotoalbum: priamo zo stranky dostanete sa na nu cez tento link:

    http://www.obnova.sk/modules.php?op=modload&name=fotoalbum&file=index

    alebo ked kliknete na malu fotografiu na lavo v bloku na titulnej stranke.

  • harp

    Member
    8. mája 2003 at 2:27

    Ten dlhy prispevok je fakt vyborny. Viete ono je na Slovensku viac pokazenych budov. No nie vzdy je to zasluha pamiatkara. Vlastne zasluha/”pruser” pamiatkara by to nemala ani byt.

    Ja som z Martina, urcite vsetci viete ze Martin moc historicke mesto nie je. Aspon uz nie je . Pamiatkovy urad kt, tu existuje (Pobocka zo ZA, Riaditel PhDr. Slamenova) Sa skor zamierva na okolite dedinky a v nich na kastiele a kostoly. (napr.: Klastor p. ZNIEVOM) Nase namestie je jedna velka skladacka. Mramor z Ciny, Lampy z Talianska… Prva etapa sa este dala zniest. Travniky vystupujuce nad uroven namestia o 1m, preco nie aspon su vzdy zelene :).

    Avsak druda etapa je zmasou nezmyselnych a hlavne zbytocne drahych rieseni. Je pravda ze terajsi stav je o nieco lepsi ako betonom obohnany park z pred 2-3 rokov, ale chyba tu zelen, mramor ktory bol polozeny museli po zime prerabat lebo sa uvolnil, svetelne stlpy ktore aj hraju boli uz par krat pokazene, (namiesto 6-10 farieb uz svietia max 2-ma) V obiekte Milenia byva neznesitelne teplo. Ale ak chcete mozete sa za 100 Sk v suterene Milenia osprchovat. :) Proste treba sa prist pozriet a vyskusat to na vlastnej kozi. Prvu fotografiu najdete aj v novych fotoalbumoch.

Page 1 of 4

Log in to reply.

Začiatok diskusie
0 of 0 odpovede/odpovedí June 2018
Súčasnosť