aktivita " diskusia " Archeológia " Archeológia v službách ideológie a náboženstva.

  • Archeológia v službách ideológie a náboženstva.

     pitbul1 aktualizované pred 7 rokov, 10 mesiacov 9 Členovia · 130 Príspevkov
  • naj

    člen
    17. februára 2014 o 14:12

    Blíž k Tebe, Bože môj…
    Zúfalým (nielen z Titanicu) zostáva už len nádej na blízku božiu prítomnosť. Ale nemusí ísť len o stratu života. Slabí a odstrčení sú všade okolo nás. A čerta starého majú „šancu“.  Žiadnú nemajú. Máš asomtam svedomie brať im i toho Boha? A čo – človek bez Boha je vyšší level? Pozri na typických (bezbožníkov – materialistov): fašistov a komunistov. Prví sú národní socialisti, druhí sú reálni socialisti. Socialistický materializmus –ich nové božstvo. Zoberú Boha i majetok. Kto nezažil, musí si to zopakovať.

    Metafyziku nemiešaj asomtam s fyzikou. Nemajú spoločné zákony.  Ani v samotnej fyzike nedáš do “ladu” gravitáciu s kvantovou mechanikou. Ľudia tvojho razenia chcú zotročiť spoločnosť pomocou zákonov fyziky. Našťastie to nejde lebo Boh nám dal slobodu. 

    P.S.  A prezident Tiso nebol bohabojný.

     

        Žijeme biedne a ťažko, ale kňaz Marián Kuffa nás naučil žiť s Bohom, hovorí Stano Čonka.  Viac:
        http://romovia.sme.sk/c/7103802/film-o-vlastnej-komunite-v-osade-dopozeral-so-slzami-v-ociach.html#ixzz2tZxjc5zD

     

  • asomtam

    člen
    17. februára 2014 o 13:42

    naj, každý niečo chce, či potrebuje.
    —————————————————————————————————————————————
    Základná otázka je či boh (bohovia) stvorili človeka (ľudí), alebo človek (ľudia) boha (bohov).
    —————————————————————————————————————————————
    Skúmať bibliu má pre mnoho ľudí význam. Človek sa nerodí ako kresťan, či mohamedán. Viera v konkrétneho boha je mu daná výchovou a prostredím. Ak existuje viacero bohov, viacero náboženstiev zákonite sa natíska otázka ktoré náboženstvo je lepšie, ktorý boh silnejší, ktorá viera výhodnejšia.
    Na to, aby si človek slobodne vybral (ako zdravotnú poisťovňu), ktorého boha bude uctievať, aké pravidlá dodrživať, ale hlavne akého silného a zázračného ochráncu získa sa dozvie práve v biblii, či koráne, alebo inej podobnej knihe.
    Bagatelizovať chyby, nepresnosti, či iné výmysly v biblii je podľa mňa viac ako klamstvo samo. Klamstva sa dopúšťa ten, čo takúto zmätočnú knihu nazýva Sväté písmo, označuje za božie slovo…Dopustil by boh, aby sa v biblii klamalo? Áno, ale len keby bol sám klamár.

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZhnMdN1yg6g#t=0
    —————————————————————————–
    Človek, ktorý potrebuje boha (veriaci) mual by dodržovať loajalitu voči nemu. O pravosti toho správneho kresťanského je v našom svete všetko jasné. Je jediný, všemocný, vševediaci, všeriadiaci…Vďaka totálnej propagande, premyslenej štruktúre veriacim je človek ani nevie prečo, a ani v čo. Verí, a vie že je to správne.
    Náboženstvo je dokonalý obchod so strachom so smrti, a zmysel života je žiť tak, aby sa po smrti dostal do večnosti a žil večný život.
    Inými slovami, rob to čo chceme, správaj sa tak ako mi chceme,…a potom, keď nebudeš žiť dočkáš sa blaženosti…Kto to môže sľúbiť? Kto Pápež? Vatikán? Jeho mecenáši? Boh? …ale kto to môže zaručiť?
    Náboženstvo slúži na dve základné veci, na ochranu jeho ovečiek pred ovečkami iného boha, ale hlavne pre majetku bohatých ovečiek pred chudobou vrstvou ovečiek
    Preto si myslím, že náboženstvo je evolučný nástroj, a je produktom vlastníctva nadpotreby.

    —————————————————————————————–
    Ľudská myseľ funguje tak ako funguje.
    Ak je na WC na zemi niečo, čo pripomína hovno je to pre civilizovaného človeka automaticky hovno.
    Pre necivilizovaného z osady sa to javí ako hovno (len papier mu chýba).
    Pre mimozemšťana (ktorý nekadí) by sa to javilo ako niečo neznáme.

    Obdobne vníma prítomnosť pyxidy v kľačianskej zemi veriaci kresťan, a neveriaci. Ak je to pri Nitre a podobá sa na liturgický predmet…tak kresťan dokáže predpokladať, že pochádza z kla Hanibalovho slona (čo je obdobné schránke relikvií sv. Klimenta) …

    Ak niečo vypadá ako hovno, smrdí ako hovno, asi to bude hovno.
    ——————————————————————————————————
    Nádej na bohabojného prezidenta?
    Preboha NIE, veď raz to tu už bolo. Nový pupkatý Dr. Tiso?

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eIZA3lSz3n0

  • naj

    člen
    15. februára 2014 o 20:53

    Asomtam, pre človeka, ktorý potrebuje Boha (napr. ja), je otázka jeho genézy úplne zbytočná. Bez Boha by si mnoho ľudí pripadalo ako čiastočka vo vodnom roztoku pri Brownovom pohybe. Len fyzikálne dŕcanie do seba. Alebo ako computer (s operačným systémom) ale bez aplikačného softwaru. Myšlienka na Boha dáva mnohým nádej, že spejeme k ideálnym (nebeským) pomerom. Ešte minútu pred smrťou máme nádej, že je aj nejaký nefyzický svet. Ja nosím napríklad nádej, že bude raz bohabojný prezident. angel

  • asomtam

    člen
    15. februára 2014 o 19:18

    naj, samozejme, ze viem o čom hovoríš, to bol môj impulz pre prečítanie tejto knihy. 

    Je tam viacero  pozorovaní, dokonca stretnutí, či aj bitka s bohom.

    Posúvanie problému stvorenia všetkého na Boha prichádzajúceho na UFO nerieši problém kto stvoril Boha.

     

  • naj

    člen
    15. februára 2014 o 18:09

       Len tak mimochodom: nie sú tu poprehadzované dátumy a poradie príspevkov?

     A k tomu problému ťavy na Noemovom korábe:  

            Starý zákon nie je história v dnešnom slova zmysle, preto vôbec nepodlieha dokazovaniu. Starý zákon má ukázať Božie (nadprirodzené) zásahy do života ľudí. Aj keď už Mojžiš písal na kamenné dosky (či ich našiel hotové?), príbehy zo Starého zákona sa zapísali omnoho neskôr, po dlhom ústnom podávaní. Je tam spústa symboliky. Domestiko-nedomestikovaná ťava je len slabý odvar proti odletu Eliáša do neba na ohnivom voze s ohnivými koňmi, rozostúpeniu vôd Červeného mora pred nesenou Archou úmluvy,. alebo kovový nôž v ruke Abraháma (podľa niektorých) spred doby bronzovej. Každá stránka Starého zákona ukazuje v prvom rade na Pána.

  • asomtam

    člen
    14. februára 2014 o 23:39

    [quote=benjo]

    to su reci k taboraku s basou piva…to by bolo vsetko na dlho. nedalo mi ale rypnut ked som uvidel tolko diskutabilnych az nezmyselnych poznamok v jednom prispevku ( netvrdim ze to mas vo zvyku )

     

    heh, este toto si neodpustim co som tam prehliadol “Moja obľúbená otázka pre jehovistov je či Noah zahraňoval aj žaby, či  vodné živočíchy, či mal dve akváriá so sladkou a slanou vodou….”

    kááámo, to si zabil!! :))) pri potope sladkou vodou ti netreba zachranovat sladkovodne ryby ( kedze biblicka potopa zacina dazdom, predpokladam ze slana voda neprsala a teda mu teoreticky boli treba len nadrze na slanu vodu, nem?? ;-) samozrejme v tejto nabozenskej “bajke o ujovi co zachranoval zvieratka” netreba prilis pozerat na detaily lebo to samozrejme nedava hlavu a patu od zaciatku po koniec..o to tam ale nejde.

     

    toto bolo slusne mimo temu…pardon!

    [/quote]

     

    Biblia nehovorí pravdu, ťavy v nej nemajú čo robiť

    Čítajte viac: http://tech.sme.sk/c/7103023/biblia-nehovori-pravdu-tavy-v-nej-nemaju-co-robit.html#ixzz2tKMkxvR0

    Kniha Genezis – kapitola 12
     16 S Abramom však kvôli nej dobre zaobchádzal; mal ovce, dobytok, osly, otrokov a otrokyne, oslice a ťavy.

    Kniha Genezis – kapitola 24
     11 Večer, v čase, keď sa vychádzalo napájať, nechal svoje ťavy oddychovať vonku pred mestom pri studni s vodou
     14 Nech deva, ktorej poviem: “Nachýľ svoj džbán, aby som sa napil!” a ona povie: “Napi sa a napojím aj tvoje ťavy,” bude tá, ktorú si určil svojmu služobníkovi Izákovi a podľa toho poznám, že si preukázal láskavosť môjmu pánovi.”
     20 Rýchlo vyliala džbán do válova a opäť utekala k studni po vodu a takto naberala pre všetky ťavy,
    22 Keď sa ťavy riadne napili, vzal muž zlatý krúžok, ťažký pol šekla, dve náramnice na jej ruky, ťažké desať šeklov zlata
     31 a povedal mu: “Poď, Pánov požehnaný! Prečo stojíš vonku? Veď pripravil som príbytok aj miesto pre ťavy!”
     32 Vtedy sa muž pobral do domu a on odsedlal ťavy, prichystal ťavám slamu a krm i vodu, aby si on a mužovia, ktorí ho sprevádzali, umyli nohy.
    35 Pán bohato požehnal môjho pána, takže sa stal majetným. Dal mu ovce a dobytok, striebro a zlato, sluhov a slúžky, ťavy a osly.
     46 Ona rýchlo zložila svoj džbán a povedala: “Pi a napojím aj tvoje ťavy!” I napil som sa a ona napojila aj ťavy.
     61 Potom sa Rebeka pohla aj so svojimi slúžkami, vysadli na ťavy a nasledovali muža. A sluha Rebeku vzal a odišiel.
    63 Keď sa zvečerievalo, vyšiel Izák na pole, aby si porozmýšľal. Tu zdvihol oči a videl prichádzať ťavy.
    64 Aj Rebeka zdvihla oči a zbadala lzáka. Rýchlo zosadla z ťavy

    Prvá kniha kroník – kapitola 27
     Nad ťavami bol Izmaelita Ubil, nad oslami Jadiáš z Meronotu
    Druhá kniha kroník – kapitola 9
     1 Keď kráľovná Sáby počula o Šalamúnovom chýre, prišla Šalamúna skúšať hádankami do Jeruzalema s veľmi veľkým sprievodom a ťavami, ktoré niesli voňavky, množstvo zlata a drahokamy. Prišla k Šalamúnovi a povedala mu všetko, čo mala na srdci.
    Kniha proroka Jeremiáša – kapitola 2
     23 Ako len vravíš: “Nepošpinil som sa, za Bálom som sa nevláčil.” Hľaď na svoju púť v údolí, poznaj, čo si urobil, ty, ľahká ťava, čo strečkuje po ceste,

    Kniha Genezis – kapitola 31
     34 Ráchel však bôžikov vzala, skryla ich do ťavieho sedla a sadla si naň. Laban prezrel celý stan, ale nič nenašiel.

    Kniha Levitikus – kapitola 11
     4 Ale z prežúvavcov a z dvojkopytníkov nesmiete jesť ťavu, je síce prežúvavcom, ale nemá rozdvojené kopytá, bude pre vás nečistá;

    Kniha Deuteronómium – kapitola 14
     7 Ale tie, čo prežúvajú a nemajú rozdelené kopytá na dvoje, nesmiete jesť, ako: ťavu, zajaca a jazveca; sú to síce prežúvavce, ale nemajú rozdvojené paprčky, sú pre vás nečisté;

    Kniha Genezis – kapitola 24
     10 Nato sluha zobral z tiav svojho pána desať tiav a rozličné drahocennosti svojho pána a išiel. Vybral sa a šiel do Mezopotámie (Aram Naharaim), do Nachorovho mesta.
    Kniha Genezis – kapitola 30
     43 Takto sa stal nesmierne bohatým človekom, mal množstvo stád, slúžok a sluhov, tiav a oslov.
    Kniha Genezis – kapitola 32
     16 tridsať dojčiacich tiav aj s ich mláďatami, štyridsať kráv a desať býkov, dvesto oslíc a desať oslích žriebät.
    Kniha sudcov – kapitola 6
     5 Prichádzali totiž so svojimi stádami a stanmi. Dohrnuli sa ako húf kobyliek. Koľko ich bývalo, aj ich tiav, to sa nedalo ani len spočítať. Nasťahovali sa do krajiny, aby ju spustošili.
    Kniha sudcov – kapitola 7
     12 Madiánčanov, Amalekitov a synov východu, ktorí táborili na rovine, bolo toľko ako kobyliek. Aj ich tiav bolo bez počtu, ako množstvo piesku na morskom brehu.
    Kniha sudcov – kapitola 8
     21 Tu prosili Zebee a Salmana: “Vstaň ty a vrhni sa na nás! Veď aký muž, taká aj jeho sila!” Gedeon teda vstal a zabil Zebea a Salmanu. Mesiačky však, ktoré boli na krkoch ich tiav si vzal. –
     26 A váha zlatých prsteňov, ktoré si vyžiadal, bola tisícsedemsto šeklov zlata, okrem mesiačkov, náušníc, purpurových rúch, ktoré nosievali madiánski králi, a okrem retiazok z krkov ich tiav.
    Druhá kniha kráľov – kapitola 8
     9 Hazael mu išiel v ústrety a vzal sebou dary, rozličné vzácnosti Damasku, bremeno na štyridsať tiav. Keď došiel k nemu, pristúpil a vravel: “Tvoj syn, aramejský kráľ Benadad ma poslal k tebe s odkazom: “Uzdravím sa z tejto choroby?”
    Druhá kniha kroník – kapitola 14
     14 Zborili aj stany pri dobytku, zajali množstvo oviec a tiav a vrátili sa do Jeruzalema.
    Kniha Ezdrášova – kapitola 2
     67 tiav štyristotridsaťpäť a oslov šesťtisícsedemstodvadsať. –
    Kniha Nehemiášova – kapitola 7
     69 tiav štyristotridsaťpäť a oslov šesťtisícsedemstodvadsať. –
    Kniha Judita – kapitola 2
     17 Okrem toho vzal preveľké množstvo tiav, oslov a mulíc na nosenie nákladov, i bezpočet oviec, hovädzieho dobytka a kôz na ich zásobovanie,
    Kniha Jób – kapitola 1
     3 V jeho stádach bolo sedemtisíc oviec, tritisíc tiav, päťsto záprahov rožného statku a päťsto oslíc. Aj čeľade mal veľmi mnoho. Bol to muž, ktorý vynikal nad všetkých synov Východu.
    Kniha Jób – kapitola 42
     12 A Pán požehnal koniec Jóbovho života viac ako jeho začiatok, takže mal štrnásťtisíc oviec, šesťtisíc tiav, tisíc záprahov rožného statku a tisíc oslíc.
    Kniha proroka Izaiáša – kapitola 30
     6 Výrok nad hrochom juhu: Cez krajinu úzkosti a biedy, odkiaľ je lev a levica, vretenica a okrídlený drak, vlečú na chrbtoch oslov svoje bohatstvo a na hrboch tiav svoje poklady k národu, ktorý im neprospeje.
    Kniha proroka Izaiáša – kapitola 60
     6 Záplava tiav ťa pokryje, ťavätá Madiánu a Efy, všetci prídu zo Sáby, zlato a tymian prinesú a zvestujú slávu Pánovu.
    Kniha proroka Ezechiela – kapitola 25
     5 Z Raby urobím pastvu tiav a synov Amona košariskom oviec. Vtedy sa dozviete, že ja som Pán.

    no a teraz aj keď som mimo vlastnej témy patrí pointa

    Evanjelium podľa Matúša – kapitola 23
     24 Slepí vodcovia! Komára preciedzate a ťavu prehĺtate.

  • benjo

    člen
    6. februára 2014 o 20:36

    ja nepochybujem o spojeniach NR s velmi sirokym okolim. ja v tom len hladam logiku, nic ine. to co opisujes vyzera v skratke takto: idete odniest/ukryt vzacnu relikviu niekam daleko do bezpecia, cestou jeden zomrie a pochovate ho aj s tym najcennejsim co veziete. ostatni idu dalej. koniec fantasy story.

     

    skor to moze mat suvis s tym pohrebiskom co odkryli v nedalekej blizkosti. aj to len mozno. a to ci ma pyxida suvis s nitrou…s ohladom na to ze to bol vzacny predmet, aj so vzacneho materialu, je pravdepodobne ze bol v rukach niekoho vplyvneho a takych ludi bolo v NR niekolko celkom urcite. otazok ohladne hrobu kde sa nasla a nalezovych okolnosti tu dal uz asomtam dost. a..a mozno to s NR nema vobec nic spolocne.

  • naj

    člen
    6. februára 2014 o 19:59

       Benjo,

    v archeológii a histórii je fantázia inšpiráciou i pracovnou metódou. Fakty si zosumarizuješ v hlave, a nemôže to byť v prvom pláne nič iné, ako imagination. V druhom pláne sa to už “samocenzúrou” filtruje, aby to obstálo pred svetom. Ja som však hovoril o intuícii. Tá je výsadou tvorivých. Tak-či tak, nefantazírujem, čítaj ďalej, a zistíš že to zatiaľ nemám z “vlastnej hlavy”:

       V r. 907 po bitke pri Bratislave Maďari zničili Veľkú Moravu (prakticky po r. 920, dodávam). Mnohí duchovní pred nimi utekali. Podľa tradície sa arcibiskup Gorazd utiahol do Poľska, do Krakova, a tam pokračoval ako arcibiskup. O jeho prítomnosti v Poľsku nasvedčuje zápis v rukopisnom liturgickom kalendári zo 14. storočia, pochádzajúcom z Wislice, najstaršieho cirkevného strediska v Poľsku. V tom kalendári pri dni 17. júl je zaznamenaný sviatok sv. Gorazda. K tomu treba ešte poznamenať, že na ten istý deň pripadá jeho sviatok spolu s inými významnými cyrilometodskými učeníkmi (tzv. “sedmopočetníci”) v bulharskej cirkvi.
       Gorazd bol prvý, čo spojil Nitru s Krakovom a zaiste po jeho stopách prišiel sv. Svorad z Poľska do Nitry, do kláštora na Zobore.
    Styky Krakova s Nitrou sa udržali pomerne dlho. Zo životopisu sv. Svorada vieme, že z Nitry, z vinice nasadenej samým sv. Svoradom, sa dodávalo do Poľska omšové víno. Tento zvyk trval do 16. storočia. Možno, že aj túto tradíciu začal sám sv. Gorazd, ktorému omšové víno dodávali do Poľska z majetkov jeho rodiny pri Nitre.

       Viac:                                 http://www.skm-frankfurt.de/farnost/svaty-gorazd/


       Svätý Gorazd bol učeník sv. Cyrila a Metoda. Prof. Stanislav zastával mienku, že pochádzal od Galanty, kde dodnes jestvujú miestne mená Goražd’, Gorazdov. Tam sa podľa neho kedysi nachádzal majetok gorazdovskej rodiny.
    To je teda prvý slovenský svätec zo slovenského rodu. Ale jeho úcta u nás v nepriaznivých podmienkach celkom upadla do zabudnutia. Na jeho spomienkový deň, na 17.júla sa dostali sv.Andrej Svorad a sv.Benedikt Stojislav.

     

    Ale mal si pravdu, že asi chodili i opačne, od Sv.Beňadika do Nitry. Samozrejme bola skoro výhodnejšia cesta Hornou Nitrou na Nitrianske Pravno, s variantami popod Zniev cez Turiec, alebo na Rajec.

  • benjo

    člen
    6. februára 2014 o 19:42

    to su reci k taboraku s basou piva…to by bolo vsetko na dlho. nedalo mi ale rypnut ked som uvidel tolko diskutabilnych az nezmyselnych poznamok v jednom prispevku ( netvrdim ze to mas vo zvyku )

     

    heh, este toto si neodpustim co som tam prehliadol “Moja obľúbená otázka pre jehovistov je či Noah zahraňoval aj žaby, či  vodné živočíchy, či mal dve akváriá so sladkou a slanou vodou….”

    kááámo, to si zabil!! :))) pri potope sladkou vodou ti netreba zachranovat sladkovodne ryby ( kedze biblicka potopa zacina dazdom, predpokladam ze slana voda neprsala a teda mu teoreticky boli treba len nadrze na slanu vodu, nem?? ;-) samozrejme v tejto nabozenskej “bajke o ujovi co zachranoval zvieratka” netreba prilis pozerat na detaily lebo to samozrejme nedava hlavu a patu od zaciatku po koniec..o to tam ale nejde.

     

    toto bolo slusne mimo temu…pardon!

  • asomtam

    člen
    6. februára 2014 o 9:47

    —priniesť Slovanom kresťanstvo  nemusí byť len pozitívne vnímané. Možno to nebolo nič viac ako pre indiánov a alkohol pre Inuitov. Pohľad kresťana asi bude na pokresťančenie Slovanov  iný, ako pohľad neveriaceho. Priniesť civilizáciu domorodcom momentálne až tak pozitívne nevnímame.

    –socha vo verejnom priestore a socha kdesi v súkromí je rozdiel

    –vyhnanie povodných obyvateľov? To sa udialo ako? Prišli povedali chodte preč, tu buideme doma my? Kto tu žil? Nežili vedľa seba? Nebolo tu dosť miesta pre všetkých? Čo takto výskumy DNA? Tie čo hovoria? My sme tu doma? Neviem…

    –gandhy bol celkom riadne zviera za mlady, isto by ma nakopal, pravotočivá svastika 卐

    –lokálna, či globálna …Ararat nie je kopček na Záhorí, ale niekoľkotisícovka

     

    Na ľavo Gemáni, na pravo Germáni, no stále si myslíte, že Slovania prenášali pyxidu, či už z HB do NR, alebo späť. ˇUž sa teším, keď sa zistí, že Slovania vykradli germánsku hrobku a ukradli z nej pyxidu, ktorú nakoniec zlostne rozbili .Miesto knihy a pyxidy im možu do rúk vložiť kopáč, sekeru a lopatu, pyxidu hodiť k nohám a položiť na ňu jednu dupajúcu nohu.

Start of Discussion
0 of 0 príspevkov June 2018
Teraz