aktivita diskusia Bazár Zdieram ludi jedna radost (predaj nalezov)

  • Zdieram ludi jedna radost (predaj nalezov)

    Posted by pegas on 31. augusta 2006 at 12:11

    Otvorim si mynule noviny,a co nevidim medzi starozitnostami. “Predam predmety z doby bronzovej.” No tak si vravim, uvidime co to da. Tak som mu zavolal a pytam sa co to vlastne predava.Vraj nic moc zaujimave, len salgotariansky kruh, ulomky z druheho kruhu, perlu, kopiju ci ostep. Vravim, kde ste to do pekla zobrali.HA, vraj to nasiel.(SAMOZREJME DNES SA TAKE PREDMETY LEN TAK POHADZUJU PO ZEMI).
    A co za to vobec chcel? 5000,5500,4200,37000. Si hovorim, no do pekla taku drahu kopiju ci ostep som este nevidel.Smozrejme ze mi nepovedal kde to nasiel ani len nevedel zadefinovat kulturu, no cenu si dal uzasnu.
    A tak si vravim, kde to spejeme ak si nejaky “neandertalec” zacne predavat hrdzave bronzove predmety za kolko sa mu chce?
    Viem, ze nalezne nie je nic moc, asi 20 % z celkovej ceny, ale take palky ake si dal on, tak to som este nazazil.

    Anonymous odpovedal 15 years, 5 months ago 5 Členovia · 21 odpovede/odpovedí
  • 21 odpovede/odpovedí
  • lucia

    Member
    31. augusta 2006 at 15:10

    Pegas, rozumiem Tvojmu rozhorceniu. Neviem, ci si uz stihol precitat prispevky pod temou “Detektory kovov a zlato”… ale ver mi, ze niektore z nich ma dostali na pokraj srdcoveho infarktu… :smt013

  • pegas

    Member
    31. augusta 2006 at 15:52

    ano videl som ich a zasnem,
    no nemam slov

  • sasha

    Moderator
    1. septembra 2006 at 1:21

    Pre pegasa…
    za čo pýtal tých 37000?
    Nálezné – v zmysle §40 ods. 8 zákona č. 49/2002 z. z. pamiatkový úrad poskytne nálezcovi nálezné, ktoré sa rovná hodnote materiálu, ak je nález vyhotovený z drahých kovov alebo z iných cenných materiálov, v ostatných prípadoch nálezné v sume, ktorá sa rovná 20 % hodnoty nálezu. Hodnota materiálu a hodnota nálezu sa určuje znaleckým posudkom.
    Okrem toho nálezca má právo na náhradu výdavkov súvisiacich s ohlásením a ochranou nálezu. Nález sa totiž musí ponechať bez zmeny až do obhliadky krajským pamiatkovým úradom alebo ním poverenou odborne spôsobilou osobou, najmenej však tri pracovné dni odo dňa oznámenia nálezu. Do obhliadky krajským pamiatkovým úradom je nálezca povinný vykonať všetky nevyhnutné opatrenia na záchranu nálezu, najmä zabezpečiť ho proti poškodeniu, znehodnoteniu, zničeniu a odcudzeniu.
    Prečo sa o tom tak široko rozpisujem? Pretože to dodnes nikto necitoval a na fóre sa povaľujú všelijaké nezmysly. To je však iba jedna strana mince. Tá druhá je o cene nálezu. V zmysle zákona nálezca dostane za zlatú náramnicu cenu hodnoty materiálu stanovenú znaleckým posudkom, teda cenu váhy drahého kovu. V prípade, že je náramnica bronzová, dostane 20% jej všeobecnej ceny, teda ceny stanovenej znaleckým posudkom.
    Pri cene zlata cca 1 086,- Sk za gram rýdzeho zlata, dostane nálezca za 35 gramovú náramnicu mizerných 38 010,- Sk.
    U bronzu je to trochu komplikovanejšie. Cena 1 gramu archeologického bronzu sa v priemere pohybuje okolo 12,40 Sk (60 mm náramnica 1 568,30 Sk, hrot oštepu 4254,- Sk). Náramnica priemeru, 60 mm váziaca 127 g má cenu 1 574,80 Sk. Nálezca by dostal 315,- Sk. Toto je však iba hrubý výpočet, ku ktorému sa znalec nikdy nedopracuje a jeho ocenenie bude vždy (!) vyššie.
    Komu sa to zdá málo, nech si k tomu pripočíta náklady spojené s použitím súkromného motorového vozidla na cestu k najbližšiemu krajskému pamiatkovému úradu (tam a späť) a 96,- Sk na hodinu (hodinová sadzba člena strážnej služby) po dobu aspoň troch dní, pokiaľ sa niekto na nález nepríde pozrieť, ako aj ďalšie náklady spojené so zabezpečením nálezu proti poškodeniu… atď.
    Nakoniec si ako vždy zavŕtam … čo myslí zákonodarca pod pojmom “iný cenný materiál”, ktorý nie je drahým kovom?

  • pegas

    Member
    1. septembra 2006 at 19:21

    Dakujem za rozsiahlu odpoved.Som rad ze aj niekto iny je zbehli v zakonoch.
    Vies ale asi tazko by som to tomu panovi povedal.Len co bysom zacal ze zakon sa zmienuje, tak by asi polozil.
    Ale tymto prispevkom som nechcel poukazat na nerespektovanie zakonov ale na ludsku hlupost a chamtivost.Ale aj tak vdaka za vyjadrenie. Mozno aj druhi si uvedomia, co by sa malo s nalezmi urobit.

  • Anonymous

    Guest
    1. septembra 2006 at 19:47

    Je to fakt dobre ze to tu niekto napisal zo zakona a nie iba take asi, mislim, mozno. Keby sa tie zlate naramnice valaliv zemi castejsie. Vsetky by som odovzdal a pegas to nieje hlupost tak to kopaci vidia a ani chamtivost to nepovazuju lebo to vybavenie aj chodenie nieco stoji. Bol som na takej hladacke a bolo to dokola chodenie, za tych par starych grajciarov druhy raz nepojdem. Na detak nemam a stare veci ma bavia tak co mam robit. Len mi neporad skolu na tu nemam ani prachy a ani taku velku hlavu.

  • pegas

    Member
    1. septembra 2006 at 19:52

    Neboj, skolu ti neodporuci. Ano mozno sa niekto najde kto nalezy ohlasi a da ich tam kde patria ale nie ludia, ktori ani nevedia co maju ale pytaju si zato nenormalne ceny.
    Nemozem ta odsudit, ze chodis na hladacky, ved kto som aby som ti kazal, Je to tvoja osobnavec.
    Ak vracias take veci do muzei, vsetka cest, ak nie tak potom je to na zamyslenie.

  • Anonymous

    Guest
    1. septembra 2006 at 22:58

    Prosim ta ake nalezi nejake koruny, gombik a hrdzave nabojnice. Kto by s tym chodil kam. Nepoviem nieco poriadne ako mec alebo sekeru ale aj ta by bola odvcera. Ja som bol len raz lebo nemam cas ale rad by som siel s niekym skusenym aj by som robil len nikto nechce. Co sa boja o tie poklady alebo nechcu aby tam s nimi nekto bol. Mozno aj preto ze som sa vypitoval co s tym potom robia.

  • pegas

    Member
    2. septembra 2006 at 9:56

    Fajn nevedel som co hladas, tak sorry.
    Ked si druhy nechcu nikoho brat tak co uz. Polozil si dobru recnicku otazku a hned si si na nu odpovedal.Kto vie co naozaj robias tymi “pokladmi”

  • Anonymous

    Guest
    14. septembra 2006 at 13:46

    nevodic -konekcne niekto kto bol naozaj v terene s nejakym “mrcasnikom”,su to nachodene kilometre,financie a kopec premrhaneho casu pre par minci,ktore maju malokedy vacsiu cenu…

    pegas -patrim sice k skupine ktoru tu velmi nemate radi-detektoristom ,ale toho paka co sa ti snazil predat tie predmety by som bez milosti nabonzoval fizlom.Kopat kôli zisku sa mi naozaj nepaci a blbca co ani nevie,co ma v “haksnach” by som vysvacal lopatkou po hlave…

  • pegas

    Member
    14. septembra 2006 at 19:28

    Ano, suhlasim.
    Lopatou mu slahnut jednu po hlave :twisted:

  • Anonymous

    Guest
    25. októbra 2006 at 11:32

    Najvacsi bordel za sebou nechavaju tie prasata z Trnavy Tibensky, Lubos Jozo a spol.Tych by bolo treba pozatvarat.

  • laky-spiders

    Member
    1. decembra 2006 at 6:31

    presnte tak . takych ludi nemam rad …….

  • pegas

    Member
    6. decembra 2006 at 20:42

    ale vidis aj taky ludia sa najdu a co uz s nimi. Blbi lidi taky lidi, pamboh je ma stejne rad. Ale ani mne nejak nepasuju, ked nevie co to je ale rube ceny jak hrom alebo pripadne to este neodbornou manipulaciou poskodi.

  • laky-spiders

    Member
    7. decembra 2006 at 8:35

    co uz . nic sa nedari robit . iba keby si vstupily do svedomia co dost pochybujem ……….

  • Anonymous

    Guest
    7. decembra 2006 at 10:49

    Pegas suhlasim stvojim nazorom.

Page 1 of 2

Log in to reply.

Začiatok diskusie
0 of 0 odpovede/odpovedí June 2018
Súčasnosť