Turínske plátno

3 posts / nové (0)
Posledne poslané
Obrázok používateľa Petros
Offline
Turínske plátno

Je nepravdepodobné, aby odborníci z rôznych oblastí vedy, ktorí sa okolo skúmania Turínskeho plátna zišli, nedokázali rozlíšiť plátno od záplaty (viď obrázok). Taktiež boli napísané dlhé štúdie s úmyslom poprieť hodnovernosť uhlíkovej metódy, odvolávajúc sa najmä na znečistenie plátna. Aby sa však mohol posunúť vek merania o toľko storočí, muselo by mať na sebe plátno viac nečistôt ako samo vážilo. Vzorky v laboratóriách v Arizone, Oxforde a Zurichu však boli pred meraním skúmané pod mikroskopmi a dôkladne očistené niekoľkými rôznymi mechanickými a chemickými procedúrami.


Okrem toho každému laboratóriu boli dané súčasne so vzorkou Turínskeho plátna aj kontrolné vzorky: ľanové plátno z Núbie (12. storočie), ľanové plátno z Théb z hrobu Kleopatry (110 až 75 pred Kristom) a vlákna z prikrývky sv. Ľudovíta Andegavenského (1290 až 1310). Laboratóriá tieto kontrolné vzorky datovali s odchýlkou iba niekoľko desaťročí, čo taktiež dosvedčuje správnosť meraní.
zdroj: www.poznanie.sk, Turínske plátno

Obrázok používateľa harp
Offline

Dalsie info z Obnova.sk

http://www.obnova.sk/clanok-1596.html
http://www.obnova.sk/clanok-1979.html

__________________

Pracujem aj pre www.obnova.eu // www.cervotoc.sk // www.lanovefarby.sk

Obrázok používateľa Petros
Offline

Turínske plátno by podľa názoru švajčiarskej textilnej historičky Mechtildy Flury-Lembergovej mohlo pochádzať z 1. storočia po Kristovi. Povedala to novinárom... že v 1. storočí po Kristovi boli ľudia schopní vyrábať takéto textílie. Ľanové plátno zodpovedá podľa nej presne popisu v evanjeliu, podľa ktorého Jozef z Arimatey použil jemné plátno.
Určite by som nechcel spochybňovať odborný názor historičky. Dovolím si však poukázať na jej vlastný názor, že plátno presne zodpovedá popisu v Biblii. Určite síce zodpovedá popisovanej kvalite, ale nie kvantite. V Biblii sa totiž píše aj o nájdení prázdneho hrobu, v ktorom boli plachty a šatka, ktorú mal Ježiš na tvári. A keby sa aj ostatné plachty stratili, tak šatka, ktorú mal na tvári, by predsa musela zanechať nejaké stopy na plátne, ak by bolo Turínske plátno pravé. (Tvár by fakticky na plátne nemala byť vôbec vidieť, keď ju zakrývala šatka.)

“Hoci plátno nájdeme v Katedrále sv. Jána Krstiteľa v Turíne, pre cirkev nie je veľmi dôležité.“ Tvrdí to Richard Bell, britský expert na náboženstvo.
V prvom článku bolo písané, že je to najvýznamnejšia cirkevná relikvia, v rokoch 1668-1694 bola pre plátno špeciálne pristavená ku katedrále kaplnka (v ktorej je však vystavená iba replika a plátno je uložené v bezpečí a v podmienkach, ako možno nemá žiadne historické umelecké dielo), v roku 2000 si ho prišlo pozrieť viac ako milión návštevníkov (najbližšie bude plátno vystavené k uctievaniu na jar 2010), pápeži sa o ňom vyjadrili ako o ctihodnej relikvii, uisťujú o jeho pravosti... Kiež by to ale bolo tak, že Turínske plátno nie je pre veriacich také dôležité, ako slová toho, ktorého na ňom uctievajú.

Voľby prehliadania komentárov

.

Prihlásenie

To prevent automated spam submissions leave this field empty.