aktivita diskusia Architektúra a stavitelstvo Takto nemajú vyzerať nové dvere.

  • Takto nemajú vyzerať nové dvere.

    Posted by evi on 30. septembra 2010 at 23:13

    Radosť, nápad a nedostatočnosť myslenia vedú občas ku skvostným výsledkom: predstavím Vám haluz z vlastnej kuchyne.
    Príbeh dverí:
    Pôvodné dvere:
    Vybrali sme si takéto dubové, ktoré sa menili na prvorepublikovom dome v MT a boli opreté o kontajner:
    …tie sme dali opraviť , skrátiť, naolejovať a osadili sme ich štýlom ” a je to!” – čiže naopak:
    A teraz sa otvárajú do kríža s pôvodnými kovovými:

    evi odpovedal 13 years, 5 months ago 8 Členovia · 16 odpovede/odpovedí
  • 16 odpovede/odpovedí
  • ksc

    Member
    1. októbra 2010 at 11:52

    skôr udivuje osud dverí z prvorepublikového bytového domu. V Martine – to kolíske a centre tzv. “národnej kultúry” – sú takéto objekty väčšinou v pamiatkovej zóne… ale – “pamiatkari” vraj nikdy a nič nemôžu (Dudáš)… :-/

  • jirkac

    Member
    1. októbra 2010 at 12:56

    A nešly by opravit ty původní dveře?
    Tyto nové, kromě problematické funkčnosti, se ani příliš k té pěkné chaloupce nehodí, jak tvarem tak i materiálem.

  • evi

    Member
    1. októbra 2010 at 13:40

    Dvere na prvom obrázku boli v zlom stave, na dome neboli pôvodné , ani veľmi staré – podľa pántov a osadenia tipujem tak cca storočné.
    Výhrady ohľadom vhodnosti použitia dubových meštianskych dverí sú opodstatnené – ale nám sa veľmi páčia a z “úlovku” sme boli nadšení. Až potom prišlo sklamanie, že som to nedomyslela a dopadlo to takto. Musí sa prerobiť stredná časť dverí aby sa otvárali tak, ako sa majú.
    Tému som založila ako varovanie, aby niekto neurobil podobnú vec, aj keď, uznávam, že je to málo pravdepodobné.

  • eo-ipso

    Member
    1. októbra 2010 at 13:54

    recept nie je zložitý:
    na ľudový dom patria jednoduché (tradičné, “ľudové”) dvere,
    na meštiansky dom dvere meštianske. Naopak je “miš-maš”!

  • rado-z-mt

    Member
    1. októbra 2010 at 14:50

    Ha, a mne sa tie dvere páčia, keby som také našiel aj ja, hneď a bez váhania by som ich bral 8) – aj keď momentálne by som ich nemal kam použiť :lol: . Ale skorej by ma zaujímalo, kde sa nachádza samotný ten domeček, niekde tu v Turci? Chystám sa teraz s polovičkou mojou a kamarátom (možno sa partička ešte rozšíri) na jeseň potúlať troška po celom Turci, pokukať dáke pamiatky, ľudovú architektúru a pod. Tak že by som spolku navrhol aj tento domček troška zbližšia omrkať :lol: :lol: . Samozrejme že z celého výletu tu bude pokec aj s fotodokumentáciou, no ešte uvidím, že či do dám do jedného príspevku, alebo potriedim podľa tém. MIMOCHODOM :!: Dopočul som sa, že v Turci sa dačo chystá…slamený domek stavať…v horách ukrytý…do svahu zapustený…hlinou omietaný… :lol: . Ale zatiaľ pśśśt :wink:

  • evi

    Member
    1. októbra 2010 at 15:17

    Súhlasím, len kto dnes a za koľko vyrobí tradičné jednoduché ľudové dvere? A kto vie, ako vyzerali pôvodné dvere? Dom má zo 300 rokov, okenné a dverové otvory už boli prerábané. Dvere, ktoré sme tam našli boli takmer rovnaké, aké máme doma v 90 ročnej secesnej vilke ako vnútorné dvere.
    (Dali sme si vyrobiť bránku ako presnú kópiu pôvodnej a výsledok je príšerný: je to také isté, ale spôsob spracovania je moderný a aj keď sa použilo pôvodné kovanie a všetky proporcie sedia – výsledok je veľmi zlý – stolár odviedol “peknú a kvalitnú” robotu. Na prípadnú otázku, prečo sa vyrábala nová bránka je odpoveď, že hlava rodiny nemala chuť sa stále zohýnať).
    Tak som sa bála, že vyrobené nové dvere budú niečo na spôsob rustikálno-chalupárskeho vzhľadu. Pre pocit, že takto radšej nie, sme siahli po starých meštianskych dverách. Nemusí sa to páčiť; dúfam, že nebudem mať nasledovníkov, ale v tomto momente je to pre mňa najprijateľnejšie riešenie.

  • jirkac

    Member
    1. októbra 2010 at 19:54

    Chápu že se vám už nechce ty dveře předělávat. Navíc zas tak velkej průšvih to není, často to dopadá hůř. Navíc jste ty měšťanské dveře zachránili.

    Ty původní dveře bych ale ošetřil proti červotoči a dobře uskladnil, třeba na ně ještě někdy dojde. Je jasný že nejsou staré jako ten dům, to bývá vzácné, ale je zaručené že na tom domě byly a dokládají úpravy, kterými ten dům prošel.
    Jestli jsou staré zhruba sto let, tak to už je na dveře v exteriéru docela dost a rozhodně nejsou mladší než ty dubové.

    Pokud se tyhle starožitné stavební prvky( dveře,okna,obložky futer apod.) zadají běžnému truhláři, nedopadá to většinou dobře. Dnes se používají odlišné technologie, jiné ozdobné profily a i úplně jiné dimenzování konstrukčních prvků. Poradil bych se s památkáři. Ti by měli mít kontakt na někoho kdo to umí citlivě opravit nebo vyrobit věrohodnou kopii.

  • palo

    Member
    1. októbra 2010 at 22:51

    Dali sme si vyrobiť bránku ako presnú kópiu pôvodnej a výsledok je príšerný: je to také isté, ale spôsob spracovania je moderný a aj keď sa použilo pôvodné kovanie a všetky proporcie sedia – výsledok je veľmi zlý – stolár odviedol “peknú a kvalitnú” robotu.
    Evi, môžeš sem posunúť aj fotky vašej bránky “before and after” / pred a po?

  • evi

    Member
    3. októbra 2010 at 9:51

    Dosť ťažko sa mi pozerá na fotodokumentáciu dobabranej bránky, takže na výstrahu ostatným, ako sa to nemá robiť :cry: ,

  • apple

    Member
    3. októbra 2010 at 12:28

    Evi, tie posledne foto, branka nie je az taka desna. :wink: Matie Ta ta farba, keby si to nenatrela, nechala len tak, drevo by scernalo o dva roky a vyzerala by “lepsie” :D Keby si videla ako som dopadla minuleho roku s kopiou dveri ja, tak :x 8O :roll: Foto teraz nemozem poslat. Teraz este potrebujem dat vyrobit len zarubnu k jednym starym vnutornym dveram a najst stolara, ktory by ju urobil je ako najst zlatu rybku :roll:
    Je super vidiet, ako ste zachranili tristorocny dom
    :sunny: Dnes sa totiz k domu pristupuje s heslom (po pouziti vyhodit :arrow: po vybyvani zburat), co ma uplne desi :evil:

  • apple

    Member
    3. októbra 2010 at 12:35

    Este ma tak napada, ci neskusit natriet tu rinu, coby artefakt noveho tisicrocia aspon nabielo, v tej stene by sa stratila a nebila by tak surovo do ocí.

  • evi

    Member
    3. októbra 2010 at 14:10

    Apple, rína, nech má akúkoľvek farbu – zostane rínou, tak ju nebudeme premaľovávať. Bránku (smrekové drevo) som nemorila, mala byť len natretá ako všetko ostatné drevo na dome zľahka ľanovým olejom. Práve vtedy sa minul a moji chlapi ju iniciatívne natreli nahrubo 2x fermežou. Snaha sa cení a bránka sa lepí.
    Vadí mi: že sa nepoužili pôvodné klince (boli pripravené), namiesto nich krížové šrouby s následným “elegantným ” prekrytím tmelom; že bránka je komplet prehobľovaná, lebo mi nenapadlo si tento úkon výslovne neobjednať. Dnes už viem, že takéto veci treba každú jednu zvlášť majstrom vysvetľovať a trvať na nich. Oni nemôžu tušiť, že to pre niekoho môže byť dôležité – veď keď šrouby nebude vidno, tak prečo by mali niekomu vadiť, nie?

  • rado-z-mt

    Member
    3. októbra 2010 at 20:38

    Veru Evi, pravdu máš, taký majstri, to je na facku – ako Heretic hovorieva :lol: :lol: :lol: Majú svoju hlavu a svoj rozum, a pokiaľ nad nimi človek ako tĺk nestojí pomaly s bičom v ruke, tak je z toho niekedy riaden “folklór”. Ďakujem za správu, istotne vás dondeme kuknuc min. 3-členná partička – ja, moja krásna polovička Katka a Heretic Šnúrkovatý, cca dakedy v polovičke novembra. Dovtedy “dovidenia” na Obnove :lol: :wink:

  • evi

    Member
    3. októbra 2010 at 21:43

    Veru Evi, pravdu máš, taký majstri, to je na facku
    Zle si ma pochopil, majstri sú v tom nevinne – robia to, čo vedia. V tomto prípade im chýbal ” manuál”.

  • vlcik-tlcik

    Member
    3. októbra 2010 at 22:32

    Nie Evi, súhlasím s Radom, majster sa k takémuto produktu nemal dať dokopať za žiadne peniaze.
    Dokonca to ani nie je ako pôvodné, nová zárubňa bola rovná, dali ste novú, priznali ste oblúk, zväčšil sa otvor. Orámovanie dverí zvonka malo kopírovať otvor, aj oblúk, zvnútra sa mi nezdá umiestnenie pántov, ani tých priečnych drevečiek, ak už áno prekryl by som nimi pánty a určite umiestnil asi inak.
    Opakujem, mňa by si k tomuto nikdy, ani pod výstrahou smrti nedokopala, a neber to ako kritiku, iba konštatujem, tiež sa občas seknem, ale v takýchto prípadoch asi nie.

Page 1 of 2

Log in to reply.

Začiatok diskusie
0 of 0 odpovede/odpovedí June 2018
Súčasnosť