aktivita diskusia o Obnova.sk Spravodajstvo, publicistika a blogy na Obnova.sk

Tagged: 

  • Spravodajstvo, publicistika a blogy na Obnova.sk

    Posted by harp on 14. augusta 2012 at 15:17

    V zadani pre programovanie Obnova.sk som napisal:

    Clenenie clankov:
    • Publicistika (autorske clanky spoplatnovane)
    • Spravodajstvo (sita a ine hromadne zdroje – mueza, TIK)
    • Blog (kazdy uzivatel, ale aj moznost vytvorit firemny ci blog redakcie)
     

    Poslednu dobu prebiehaju pre mna hodnotne diskusie o zobrazovani obsahu na Obnova.sk:

    http://www.obnova.sk/diskusia/k-v-i-r-e-n

    Zda sa vam byt tychto formoatov vela? Ake zmeny navrhujete? Maju niektore zaniknut, alebo treba radsej roztriedit obsah tak aby sa nemiesal a aby si kazdy nasiel svoje…

    harp odpovedal 9 years, 5 months ago 4 Členovia · 10 odpovede/odpovedí
  • 10 odpovede/odpovedí
  • sasha

    Moderator
    18. augusta 2012 at 12:41

    harp, musím zareagovať na tvoju chválu v komentári na OH a uviesť veci na správnu mieru. Mam jednu veľkú výhodu a nectnosť zároveň, že mám relatívne dosť času a v mnohých prípadoch dávam prednosť Obnove pred písaním toho čo by malo mať prioritu.

    Mnohé agentúrne články sú dobré a titulka vzbudí aj pozornosť, lenže po otvorení je tam toho okrem holého textu veľmi málo, aj keď formát uspokojí aj najnáročnejšieho… teda mňa. Príklad nájdeš TU.

    pipo sa snažil niektoré z agentúrnych správ doplniť o zaujímavé detaily a motivovať spôsob spracovania takýchto príspevkov. Viac menej bezúspešne asi preto, že nikomu nenadával.

    Redaktor by, podla mňa, nemal agentúrnu správu iba prekopírovať ale pojať ako základ tvorby príspevku. Podobne vznikol aj príspevok k OH. Pri veľkom upratovní záloh som našiel obrázky plagátov olympijských hier, ktoré ma inšpirovali. Potom už stačilo len načrieť do internetovej pokladnice a vybrať informácie, o ktorých sa málo hovorí a ktoré by zaujali (?). Robota na cca 2 hodiny aj s výrobou “loga” a úpravou obrázkov.

    Viem, že pre bežného a zamestnaného človeka sú niekedy aj 2 hodiny veľa, lenže potom sa úroveň nezmení. Stále píšem o spracovaní agentúrnych správ a spontánnych príspevkoch, ktoré sú vlastne hotové už v okamžiku keď človeka prepadne myšlienka. Napísať vážny príspevok, pod ktorý sa patrí dať © je omnoho náročnejšie na čas aj zaobstaranie zdrojov. “Struh” predstavoval 14 dní intenzívnej práce. Veľký objem práce predstavuje aj spracovanie hesla do výkladového slovníka.

    Tým nechcem ani len naznačiť, že 10% návštevníkov Obnovy by malo hrdlačiť na príspevkoch. Myslím si ale, že Obnova by mala disponovať aspoň troma “spisovateľmi”, ktorí by ich písali. Na home page je šesť príspevkov, ktoré sú (nepravidelne) nahradené novými príspevkami za cca 9 dní. Optimálny stav by potom znamenal 3 príspevky na 3 agentúrne správy za 9 dní. Redaktor by musel spracovať 3 a každý so “spisovateľov” 1 príspevok. Nebudem už unavovať, pretože to je možno na diskusiu a škoda premrhať pekný deň.

  • antik

    Member
    19. augusta 2012 at 10:27

    Sasha, pekne si to zhrnul a pomenoval. Nebude však také jednoduché dosiahnuť popisovaný stav. Iste, aj mne by sa páčilo ten žurnalistický polotovar, ktorý často SITA ponúka, vziať a úplne prekopať. Ideál by nastal, keby sa rôzni “spisovatelia” venovali autorskej činnosti. Vedel by som si predstaviť reportáže, za ktorými by redaktor vycestoval, či cielene sledoval nejaké prebiehajúce kauzy. Lenže to už sa bavíme o profesionálnej redakcií. Ťažko čakať od redaktora-dobrovoľníka, že bude svojej záľube venovať toľko času ako v riadnom zamestnaní. Ďalej by možno stačilo mať nejakú redaktorskú legitimáciu, či vizitku, ktorou by sa redaktor predstavil-uviedol, keby chcel napríklad spraviť reportáž zo zákulisia niektorej pamiatky, či múzea. Teda zase je to aj v takýchto detailoch o tej profesionalite, alebo amatérskosti. Obnova a jej redakcia sa nachádza niekde medzi tymito pojmami.

  • sasha

    Moderator
    19. augusta 2012 at 16:09

    Povzbudený postom, ktorý poslal antiK som vyrobil anketu, ktorá snáď pomôže v ďalšej debate. Nemala by byť posledná, pretože o motivácii návštevníkov vieme veľmi málo.

    Pokiaľ by ste chceli pridať komentár, k ankete sa dostanete cez ponuku v záhlaví “Ankety”. Inak to nejde.

  • sasha

    Moderator
    28. augusta 2012 at 20:00

    Vážení a milí redaktori, spisovatelia, autori, ale aj ostatí návštevníci Obnovy. Možno ste si už všimli, že na Obnove sa oddelila publicistika od agentúrnych správ. Výzva pre redaktorov, uľahčenie hľadania pre návštevníka. Postupne by malo ešte pribudnúť vyhľadávanie podľa autora a možno aj ďalšie užitočnosti.

    Pre redaktorov iba jeden pokyn. Pokiaľ budete publikovať, nezabudnite vyznačiť voľbu “Publicistika” v nastavení “Agentúra”.

    Prajem vám krásny a úspešný týždeň.

  • antik

    Member
    28. augusta 2012 at 20:22

    Veľké “páči sa mi to”!

  • harp

    Administrator
    30. augusta 2012 at 10:31

    Ked sa vam to tak paci pridavam moznost v vyhladavat podla autora a nazvu v publicistike.

  • harp

    Administrator
    30. augusta 2012 at 10:42

    Pani keby sme dostali stotinu rozpoctu ktory je vycleneny na obnovu rusoviec. Vsetkych by som vas zaplatil ako redaktorov. A rad. Vcera som to prave spominal pre obnovu stratenej uskalienke. Obnova zaraba na reklame cca 1 € za den. Server stoji 600€ bez DPH rocne a nepostacuje. Aj napriek tomu vsak uvazujem ako by sme mohli za autorske clanky platit. Niekedy som navrhoval zalozit fond, kde by sa kazdemu redaktorovi pripisovali zaautorsky clanok nejake symbolicke peniaze ako honorar. Na tento fond by mohli zasielat peniaze aj navstevnici. A bolo by na redaktorovi ci by si za ten ktory clanok honorar vybral, alebo nie. Zvysne financie by zostavali vo fonde pre tych redaktorov ktori by si chceli honorar vyberat vzdy, alebo na ine projekty. Mozno aj na prenajom vykonnejsieho serveru. Treba to domysliet a hlavne usudit ci sa ma zmysel tymto tu zaoberat.

  • docent

    Moderator
    30. augusta 2012 at 17:37

    Vážený admin, po dlhej odmlke som sa vrátil na obnova.sk a do očí mi udrely novinky. Inšpirovaný sam sa šiel pozrieť na formát slovníkového hesla a zo srdca ďakujem za jeho vylepšenie. Nebudem dlho obkecávať a hneď sa pustím do roboty.

  • sasha

    Moderator
    4. septembra 2012 at 13:36

    Aby táto prínosná téma neupadla do zabudnutia predkladám na zváženie “obrázkový” návrh.

    Publicistika disponuje titulným obrázkom, ktorý je menší ako titulný obrázok agentúrnej správy. Nič proti tomu, ale neviem prečo musí mať dva formáty. Neuvedomil som si to hneď a chystal som obrázok ako do agentúrnej správy alebo článku v minulosti (obr. 1 / 1). Hneď na home page mi ho orezalo (obr. 1 / 2) a v príspevku sa objavil zmenšený (obr. 1 / 3). Navrhujem zjednotiť formát na 141,8 x 141,8 bodov a používať ho na home page aj v príspevku. Ilustrujú to pripojené náhľady.

  • harp

    Administrator
    15. októbra 2014 at 16:04

    Vzhladom na mnoziacich sa spammerov v blogu sme zaviedli moderaciu obsahu blogovych prispevkov. Po testovacej prevadzke sa rozhodneme ci ju ponechame.

Log in to reply.

Začiatok diskusie
0 of 0 odpovede/odpovedí June 2018
Súčasnosť