Lokalne trate

4 posts / nové (0)
Posledne poslané
Obrázok používateľa admin_obnova
Offline
Lokalne trate

Zrusenim lokaliek sa nenavratne strati asi 15% trati slovenska. Obmedzi tento stav navstevnoist pamiatok a rozvoj cestovneho ruchu v pamiatkovich lokalitach? Podpisali ste peticiu proti zruseniu lokaliek? Ako sa vas a vasho mesta dotkne zrusenie lokaliek?Zrusenim lokaliek sa nenavratne strati asi 15% trati slovenska. Obmedzi tento stav navstevnoist pamiatok a rozvoj cestovneho ruchu v pamiatkovich lokalitach?

Podpisali ste peticiu proti zruseniu lokaliek?

Ako sa vas a vasho mesta dotkne zrusenie lokaliek?

__________________

Admin

Lokalne trate
Obrázok používateľa FERRICA
Offline

dobry den, pokusal som sa posielat mail na hore uvedenu adresu ohladne peticie proti zruseniu lokaliek ale vyhadzuje mi ze adresa je nepaltna, neviete kde moze byt chyba, pripadne mi neviete poradit kde by som sa dostal k peticnym harkom? dakujem za odpoved

Obrázok používateľa FERRICA
Offline

v pripade ze mate zaujem podpista peticiu proti zruseniu lokalnych trati, poslite e-mail na peticia@obnova.sk

Zasleme vam e-mail z peticiou.

Dobry den, bolo by mozne zaslat peticny harok? pokusal som sa o kontakt via mail na uvedenu adresu ale vyhadzuje mi ze adresa neexistuje.. Dakujem

Obrázok používateľa karpatska
Offline

Ahoj,

pôvodne existovala úzkokoľajová železnica aj v Kr. Chlmci, zrušená bola v na základe mierovej zmluvy po 1SV, obnovená nakrátko počas 2SV, po nej definitivne zrušená. V meste sa ešte nachádza torzo bývalej nakladacej rampy + v chotári mesta malé úseky pôvodnej železnice. Prikladám mapku:

Obrázok používateľa Milo1
Offline

Tá mapka sa nezobrazuje, čo je škoda.

__________________

http://www.pevnosti.sk - Architectura von Vestungen

Obrázok používateľa karpatska
Offline

ano viem, bohužiaľ sa mi nedarí nahrať fotku z práce... nahrám v nedeľu z domu + pridám aj dobovú pohľadnicu ako bonus : )

Obrázok používateľa harp
Offline

Napriklad Bansku Stiavnicu navstevuje asi 3000 studentov, skoro vsetci vyuzivaju vlakovu dopravu. Ako sa v zime dostanu zo zladovatelej stiavnice?

Skoro vo vsetkych oblastiach kde sa maju trate zrusit sa podpisovala peticia. Bude mat uspech?

Mali by tieto trate prejst pod spravu mesta - kraju? Alebo by sa mal tento subiekt spolupodielat na ich dotovani?

Je to fakt hlupost zrusit taketo trate!

__________________

Pracujem aj pre www.obnova.eu // www.cervotoc.sk // www.lanovefarby.sk

Obrázok používateľa harp
Offline

v pripade ze mate zaujem podpista peticiu proti zruseniu lokalnych trati, poslite e-mail na peticia@obnova.sk

Zasleme vam e-mail z peticiou.

Obrázok používateľa harp
Offline

tak som aj dopadol, v piatok som odisiel do Banskej Stiavnice, dnes ked som s tade odchadzal som sa v Ziari /n/ HRONOM nedostal do autobusu prisiel plny a odisiel viac nez plny.

Je to katastrofa, dal som si poslat, v piatok, spesinov dokumenty, slecna pri okienku v Martine ubezpecovala ze pridu do BS do 17-00 dodnes som ich nevidel, a to uz je Nedela.

Obrázok používateľa karpatska
Offline

Ahoj,
takže sľubené informácie o trati v Kr. Chlmci
mapka trasy železnice:

zrušené zastávky v roku 1920 na území dnešného Slovenska:
- Pribeník prekladisko (64. km)
- Pribeník (64. km)
- Kráľovský Chlmec (68. km)

Trať bola vybudovaná medzi Kr. Chlmcom a obcou Cigánd v roku 1913, následujúci rok napojená na už existujucú trať medzi mestami Sárospatak a Nyiregyháza. V roku 1920 trať na československej strane demontovaná, v roku 1938 znovu vybudovaná, následné v roku 1944 znovu demontovaná, do dnešnej doby sa už neobnovila. Trať na dnešnej maďarskej strane bola definitivne zrušená koncom 80. rokov 20. storočia.

Obrázok používateľa karpatska
Offline

a pohľadnica Kráľovský Chlmec so zastávkou železnice a vlakovou súpravou na zastávke:

Obrázok používateľa Milo1
Offline

Takže tá trať šla súbežne s cestou Kr. Chlmec - Pribenik? Bola napojená na žel. zastávku v Pribeniku? V ktorých miestach prechádzala cez čs. - maďarskú hranicu? Bolo to niekde v blízkosti opevnenej colnice na konci Pribenika?
Dík za prípadné odpovede a upresnenia.

Obrázok používateľa Jusuf
Offline

Aj ja mám otazku : V Cigande nejak (most cez Tisu ? , prievoz?) nadväzovala trať na tú , čo končí v Dombráde ? Tá je myslím nejaká užšiekoľajná...

Z Kiraľhelmecu pokračovala niekde ďalej ?

Petícia : príspevky sú z 2003, tak možno preto je to neaktuálne...

Obrázok používateľa tatar
Offline

13. august. 1913 trať Kráľovský Chlmec - Pribeník - Zemplénagárd - Cigánd
15. januára 1914 predĺžené Cigánd - Sárospatak
11. október 1927 Sárospatak - Sátoraljaújhely
22.októbra 1930 Balsa - Kenézlö most cez Tisu do Nyíregyházy
Medzitým 1918 Kráľovský Chlmec pripadol ČSR, trať Chlmec - Zemplénagárd zrušená
1938 - po Prvej Viedenskej arbitráži, znovu Királyhelmec - Zemplénagárd, trať obnovená
1944 Nemci zničili most cez Tisu pri Balsi, do dnešných dní nebol obnovený, premáva iba
kompa
po vojne trať Chlmec - Zemplénagárd znovu zrušená, rozchod bol 760 mm
Dombrád je iný železničný fúz, rozchod neviem

__________________

Strážca tajomstva v krajine bláznov.

Obrázok používateľa karpatska
Offline

ďakujem Tatarovi za doplňujúcu informáciu. Ešte drobné doplnenie, v roku 1914 plánovali trať predlžiť o ďalšich cca 17 km do Veľkých Kapušian cez obec Leles, vojna plány prekazila. Železničný most u mesta Sárospatak je dodnes zachovaný, slúži peším, cyklistom a motorkárom. Z mostu cez Tisu sa zachovali už len ruiny pilierov na brehoch rieky. Budúci mesiac skúsim zdokumentovať/odfotiť stopy po tejto lokálnej trati v Kr. Chlmci a v jeho okolí.

Obrázok používateľa karpatska
Offline

Pardon, nevšimol som si otázky od Milo1 a Jusuf.

Milo1 - prikladám ti mapku (pomohol som si s Google Earth). Vyznačil som ti trať, ktorá je dodnes dobre badateľná:

Napojenie na dnešnú žel. stanicu v Pribeníku je v celku pravdepodobné, ako vidieť aj na google mapke trať musela pretnúť hlavnú trať niekde v priestore dnešnej stanice. Samozrejme úplnu istotu možno získať, ak má niekto známeho na katastralnom úrade v Kr. Chlmci, tam majú historické kat. mapy, kde je trať aj jeho príslušenstvo s určitosťou zakreslená. Trať pokračovala do susednej obce Damoc v dnešnom Maďarsku. Na tejto mapke som označil colnicu. Trať križovala dnešné hranice niekde na juhovýchod od kaštieľa v Pribeníku (bola tam ďalšia zastávka Pribeník prekladisko, mohla slúžiť pre veľké hospodárstvo, ktoré existovalo pri kaštieli) a smerovala ďalej na juhovýchod do obce Damoc, ďaleko od colnice.

Jusuf - ano, z Cigandu pokračovala vetva na Nyiregyhaza cez obec Dombrád. Uzkokoľajová bola aj v Kr. Chlmci

Doplňujúca informácia, existuje združenie na maďarskej strane sa snaží obnoviť túto lokálnu trať v prvom kroku na maďarskej strane, v dlhšiom časovom horizonte obnovu do Kr. Chlmca a výstavbu do V.Kapušian. Aktualizovaná analýza o tomto projekte je z roku 2010

Obrázok používateľa tatar
Offline

Je mi ľúto karpatska, ale mýliš sa, z Cigándu síce viedla trať do Níreďházu, ale tak, ako píšem ja, cez Šárošpatak, Kenezlo, most cez Tisu, Balšu do Níreďházu. Nakoniec, pozri si aj svoju mapku, nič také, čo tvrdíš tam nie je.
Trasa Dombrád - Níreďháza je samostatný fúz.
Z Cigándu do Dombrádu nebola ani kompa, síce je tam most, ale ten je cestný a bol postavený v rokoch 1976 - 1980.
Aj keď ni veĺmi rozumiem bratom mojim aziatským, mená a čísla sa dajú, ostatné si tak trochu domyslím.
A cigándi Tisza-híd
http://www.zemplenimuzsa.hu/05_3/vsarhelyi.htm
trať Dombrád Níreďháza, ale nemýlil si sa v tom, že mala rozchod 760mm, čiže úzkokoľajka,
pravdepodobne preto kisvasút.
http://www.tar.hu/vonat/vonatok/nyirvidek.htm#menetrend
Tie ostatné trate
http://www.freeweb.hu/mk45-2009/hkvtort.htm

Obrázok používateľa karpatska
Offline

Ahoj,

ano Tatar, máš pravdu, Jusuf pardon za preklep z mojej strany

Obrázok používateľa karpatska
Offline

ďalšie 2 úzkokoľajové trate existovali v dnešnom Medzibodroží. Jedna bola v Strede nad Bodrogom (1912-1928), slúžila na prepravu cukrovej repy (nie na prepravu osôb). Duhá bola medzi obcami Svätuše-Veľký Horeš, slúžila na prepravu kameňa z kameňolomu na železničné prekladisko vo V. Horeši. Dodnes sa zachovalo torzo jednej stavby, ktorá patrila k tejto železnici pri žel. stanici V.Horeš. Viac informácii k nej nemám.

Obrázok používateľa tatar
Offline

Nič v zlom karpatska, dobrá téma, úzkokoľajky poznám, napríklad ich mal cukrovar Šurany, alebo tuším aj Sládkovičovo, či Sereď, to presne neviem, ale o osobnej, aká bola v K. Chlmci som vôbec nevedel.

Obrázok používateľa zmar
Offline

karpatska: ďalšie 2 úzkokoľajové trate existovali v dnešnom Medzibodroží. Jedna bola v Strede nad Bodrogom (1912-1928), slúžila na prepravu cukrovej repy (nie na prepravu osôb). ...

Mohl bych se zeptat na trasu železnice ve Strede nad Bodrogom ? V archivu jsem našel výkaz s počtem vozidel a délkou trati, ale nic o tom, kam trať vedla.

Obrázok používateľa karpatska
Offline

Trasu v Strede nad Bodrogom nepoznám, na internete je informácia o 4 parných rušňoch, ktoré sa tu používali:
http://www.kisvasut.hu/jarmulista/view_lista.php?hely=Bodrogszerdahely
prepošleš tie detaily ktoré máš ty? ďakujem

Obrázok používateľa zmar
Offline

Ve výkazu z roku 1922 se uvádí délka trati 7km, rozchod 760 mm. Trať vycházela z 'malé stanice ve Strede nad Bodrogom' a vedla na hranici. Železnice měla parní trakci, provoz zajišťovaly 2 lokomotivy čísel 1(výr. č. 5617) a 2 (2846). železnice měla 60 nákladních vozů, z toho 30 kusů s ložnou váhou 3t a dalších 30 ks s ložnou váhou 8t.

Obrázok používateľa Milo1
Offline

Karpatska: Dík za informácie a mapy, už som si ich vytlačil.

Voľby prehliadania komentárov

.

Prihlásenie

To prevent automated spam submissions leave this field empty.