Zraz historických železničných vozidiel v Bratislave

Historické električky zabezpečovali v sobotu a v nedeľu 14. a 15. júna 2008 kyvadlovú dopravu do areálu rušňového depa v bratislavskej Rači, kde sa konal zraz historických železničných vozidiel Rendez 2008. V depe bolo vystavených sedem parných rušňov a iné vozidlá zo Slovenska, Českej republiky, Rakúska a Maďarska. Ide o vrcholné podujatie osláv 160. výročia príchodu prvého vlaku na naše územie.Ako agentúru SITA informoval riaditeľ Múzejno-dokumentačného centra (MDC) železníc Jiří Kubáček, v sobotu začala v depe zároveň fungovať stála expozícia, ktorá bude pre verejnosť otvorená každú stredu a sobotu zadarmo.

Historické rušne z Česka a Maďarska dotiahli do Bratislavy vlaky, v ktorých pricestujú aj zahraniční návštevníci podujatia. Jedna z hlavných hviezd Rendezu – parný motorový vozeň Komarek z roku 1903 docestoval z Prahy netradične. “Neprišiel po koľajniciach, ale na kamióne, ktorý sme tiež prezentovali. Ide o špeciálny kamión na prepravu rušňov,” povedal Kubáček. Ukážku prepadu pancierového vlaku z čias druhej svetovej vojny pripravil Klub vojenskej histórie Carpathia. Návštevníci Rendezu sa mohli previezť na strojoch v areáli depa alebo na okružných jazdách po bratislavských staniciach.

MDC organizovalo podujatie so Železnicami slovenskej republiky, Cargom Slovakia, Železničnou spoločnosťou Slovensko, Dopravným podnikom Bratislava, Klubom priateľov histórie železničnej dopravy Bratislava východ, Klubom vojenskej histórie Carpathia a ďalšími klubmi historických železničných vozidiel a železničných modelárov. Bližšie informácie o podujatí možno nájsť aj na internetovej stránke www.vlaky.net.

Nové články 1x za mesiac na váš eMail.

Nerozosielame spam! Prečítajte si naše podmienky použitia.

Súvisiace články

Pamiatková obnova železničných budov…

Pamiatková obnova železničných budov v rušňovom depe Bratislava-východ … Jiří Kubáček
Súčasné rušňové depo Bratislava-východ I – označované tiež ako "starédepo" – leží medzi bratislavskými železničnými stanicami Rača a Vajnory.Zabezpečuje dopravu nákladných vlakov v oblasti juhozápadného Slovenska, ako ajposunovacie výkony v obvode zriaďovacej stanice Bratislava-východ. V súčasnostivstupuje do povedomia slovenských i zahraničných priateľov železníc každoročnýmizrazmi historických železničných vozidiel…

Parnú mašinku Katku prebudia tento víkend

Už desiaty raz cez víkend 24.-25. apríla 2010 v areáli košického rušňového depa slávnostne zapália oheň pod kotlom najstaršej parnej lokomotívy na Slovensku, 126-ročnej Katky. Súčasťou dvojdňového podujatia Prebúdzanie Katky bude aj Rušňoparáda – predvádzanie starších i novších lokomotív na točni, ale aj jazdy historickými vlakmi. Ako informoval riaditeľ odboru komunikácie železničnej spoločnosti Slovensko Miloš Čikovský, atrakciou tohtoročného podujatia bude v sobotu popoludní ukážka dobýjania depa replikou historického pancierového vlaku Štefánik, ktorý sa zúčastnil na bojoch v Slovenskom národnom povstaní.

O Veterán klube – Martin

Už dávnejšie sa mnohí majitelia historických vozidiel z Martina a okolia vzájomne poznali a stretávali sa. Založili občianske združenie VETERÁN KLUB – MARTIN, ktoré bolo 28. 3. 2008 zaregistrované na MV SR.