Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový

22. mája 2008 – Starý most v Bratislave pravdepodobne zbúrajú a namiesto neho postavia nový. Definitívne by sa o tom malo rozhodnúť do polovice júla, kedy má byť hotová kompletná dokumentácia pre územné rozhodnutie v súvislosti s rekonštrukciu mosta pre rýchloelektričku do Petržalky. Pre agentúru SITA to potvrdil splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor. “Je to reálne, podmienky Dunajskej komisie na úpravu mosta a zabezpečenie potrebného gabaritu vodného toku sú náročné. Splniť všetky si vyžiada veľa financií,” konštatoval.

Úsek Dunaja ako dopravného koridoru č. 7 práve v okolí Starého mosta je jedným z troch miest na Slovensku, ktoré nevyhovujú normám. V prípade Starého mosta nevyhovuje vzdialenosť medzi piliermi ani jeho výška. V súčasnosti sú jednotlivé piliere vzdialené 86 metrov, vzdialenosť by pritom mala byť 100 metrov. “Vzdialenosť je nedostatočná. Už asi trikrát tam nabúrali lode,” vysvetlil Fabor. Nevyhovuje ani výška mosta desať metrov nad hladinou rieky. Mostovka by mala byť o 1,9 metra vyššie. Fabor zároveň zdôraznil, že do úvahy treba brať aj parametre a podmienky, ktoré vyplynú z pripravovaného vodného diela Wolfstahl. Rakúska stavba si totiž vyžiada zníženie dna koryta Dunaja o štyri metre.

Podľa predbežných analýz by malo byť výhodnejšie postaviť úplne nový most ako rekonštruovať existujúci. “Postaviť most vychádza približne na rovnako ako podbetónovať základy pilierov, zrušiť jeden pilier a nadbetónovať a zdvihnúť mostovku. Radšej mať úplne nový most,” uviedol. Predbežné náklady sa momentálne vyčísľujú. Podľa Fabora by však mohol prispieť štát alebo aj EÚ. Je presvedčený, že peniaze na stavbu by nemali ísť len z daní Bratislavčanov. Most by mal v budúcnosti slúžiť autám, električke, chodcom aj cyklistom.

Nové články 1x za mesiac na váš eMail.

Nerozosielame spam! Prečítajte si naše podmienky použitia.

Súvisiace články

Odpovede

  1. Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový

    Je az tragikomicke citat clanky o tom ako sa ma niekto – nieco – niekde “zburat” namiesto rekonstrukcie a obnovy. Je jednoduchsie
    a lacnejsie zburat a postavit nove, ale bude mat to “nove” este
    pomenovanie Stary most? Bratislavcania by nemali dopustit aby sa
    v tomto meste burali budovy, mosty a spomienky.

    Ufrlany Bratislavcan

  2. Re: Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový
    Starý most bude mať tvar perforovaného rebra

    22. júla 2008 (SITA) – Starý most v Bratislave bude mať po rekonštrukcii tvar perforovaného rebra s kruhovými otvormi. Rozhodli o tom v ankete prostredníctvom internetu a SMS hlasovania občania. Za tento variant hlasovalo 11 273 ľudí z celkového počtu 26 084. Výsledky dnes na tlačovej besede v Bratislave oznámili predstavitelia magistrátu, ktorý hlasovanie inicioval. Okrem variantu Perforované rebro mohli občania hlasovať za varianty Grafiti s farebnými pruhmi a Priehradovina s krížikovým vzorom. Primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský už pri vyhlasovaní ankety garantoval, že naozaj postavia ten variant, ktorý si v ankete vyberie najviac občanov.

    Starý most stavali v rokoch 1889 – 1890. Pôvodne niesol názov Most Františka Jozefa. Po 1. svetovej vojne ho premenovali na Štefánikov most. Ten nemecké vojská v roku 1945 vyhodili do vzduchu. Na starých pilieroch bol vybudovaný nový most, ktorý dostal názov Most Červenej armády. Cez Starý most by mala o niekoľko rokov premávať rýchlodrážna električka, podmienkou je však jeho kompletná a komplexná rekonštrukcia. Po rekonštrukcii by po moste mali premávať okrem električky aj automobily, jeho súčasťou budú aj chodníky pre peších a cyklistov. Mostovku budú musieť zdvihnúť, pretože súčasná výška už nezodpovedá platným normám, most sa takmer dvojnásobne rozšíri na 33 metrov. V súčasnosti sú piliere mosta od seba vzdialené 84 metrov, po rekonštrukcii to bude okolo 150 metrov. Most má dnes štyri piliere, po rekonštrukcii budú tri, ktoré budú spevnené a podbetónované.

  3. Re: Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový
    Starý most začnú rekonštruovať koncom roka 2009

    22. júla 2008 (SITA) – Starý most v Bratislave by sa mohol začať rekonštruovať v druhej polovici alebo koncom budúceho roka. Uviedol to dnes na brífingu primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský. Podľa neho je totiž životnosť mosta obmedzená, preto by sa malo s rekonštrukčnými prácami začať čo najskôr. Primátor tiež priznal, že električka do Petržalky by mala premávať o rok neskôr, ako magistrát avizoval, teda až v roku 2011. Primátor opäť nevedel povedať presnú sumu, ktorú zaplatí magistrát za rekonštrukciu Starého mosta. “Čísla sa pohybujú okolo miliardy korún (33 193 919 €), plus-mínus niekoľko sto miliónov korún. Pre mňa so škrípajúcimi zubami je prijateľný variant 1,1 miliardy korún (36 513 311 €),” povedal Ďurkovský. Peniaze na rekonštrukciu pôjdu z mestského rozpočtu, mesto sa však bude snažiť získať časť nákladov aj z EÚ. Podľa projektanta spoločnosti Alfa 04 Miroslava Maťaščíka by jednou z najdrahších položiek malo byť vybudovanie zjazdov z mosta. V Petržalke sa plánuje vybudovanie troch estakád. Estakádami by sa mala premostiť diaľnica i železnica, uvažuje sa aj o premostení Bosákovej ulice.

    Starý most stavali v rokoch 1889 – 1890. Pôvodne niesol názov Most Františka Jozefa. Po 1. svetovej vojne ho premenovali na Štefánikov most. Ten nemecké vojská v roku 1945 vyhodili do vzduchu. Na starých pilieroch bol vybudovaný nový most, ktorý dostal názov Most Červenej armády. Cez Starý most by mala o niekoľko rokov premávať rýchlodrážna električka, podmienkou je však jeho kompletná a komplexná rekonštrukcia. Po rekonštrukcii by po moste mali premávať okrem električky aj automobily, jeho súčasťou budú aj chodníky pre peších a cyklistov. Mostovku budú musieť zdvihnúť, pretože súčasná výška už nezodpovedá platným normám, most sa takmer dvojnásobne rozšíri na 33 metrov. V súčasnosti sú piliere mosta od seba vzdialené 84 metrov, po rekonštrukcii to bude okolo 150 metrov. Most má dnes štyri piliere, po rekonštrukcii budú tri, ktoré budú spevnené a podbetónované.

  4. Re: Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový
    Odborníci požadujú novú súťaž na obnovu Starého mosta

    1. augusta 2008 (SITA) – Viacerí odborníci naďalej od magistrátu požadujú, aby vyhlásil novú architektonickú súťaž na rekonštrukciu Starého mosta v Bratislave. K výzve sa pridalo aj predstavenstvo Slovenskej komory architektov. Argumentuje najmä tým, že návrh budúceho vzhľadu mosta nie je v súlade so zadaním súťažných podmienok. Podľa predstaviteľov predstavenstva je možné za rekonštrukciu pokladať iba také stavebné úpravy, ktorými sa podoba objektu prispôsobí pôvodnému stavu.

    “Predložené varianty návrhu však predpokladajú zbúranie súčasného Starého mosta a na jeho mieste výstavbu úplne nového mosta s novou podobou, s novou funkciou a s inými rozmermi,” uvádza sa v stanovisku predstavenstva, ktoré má agentúra SITA k dispozícii. Vypracovanie nových súťažných návrhov je podľa neho najlepšie aj v takom prípade, ak projekt nosného dopravného systému MHD dokazuje, že most je nerekonštruovateľný a treba ho nahradiť novým mostom.

    Kritike sa nevyhla ani súťažná podmienka, podľa ktorej mal súťažiaci preukázať každoročný obrat minimálne 45 miliónov korún (1,5 mil. €) za tri roky a predloženie aspoň jednej zmluvy s rovnako vysokou zmluvnou cenou. Podľa predstavenstva je táto podmienka zásadným obmedzením, ktoré automaticky vylučuje bežné projektové kancelárie, tvorivé združenia, či odborníkov univerzít. Predstavenstvo sa nestotožňuje ani s názorom, že nová súťaž by zabrala drahocenný čas. Architekti zároveň upozorňujú na historickú hodnotu Starého mosta, keďže na ministerstve kultúry sú už podané dokumenty na zápis mosta ako kultúrnej pamiatky.

    Výzvu podporuje aj spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. Generálny riaditeľ Gabriel Koczkáš upozorňuje, že súťaž na nosný systém MHD bola vypísaná na základe koncepčne zastaraného stavebného zámeru z roku 2004. Zámer rekonštrukcie mosta treba podľa neho preto prehodnotiť, prípadne zosúladiť aj s projektom prepojenia železničných koridorov TEN-T 17, čiže zosúladiť s vybudovaním železničného tunelu popod Dunaj a pod centrom mesta. Tunel s tromi podzemnými zastávkami a dvoma stanicami bude slúžiť nielen na prepojenie medzinárodných železničných koridorov, ale aj pri preprave občanov v rámci mesta.

  5. Re: Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový
    O podobe Starého mosta rozhodne architektonická súťaž

    6. augusta 2008 (SITA) – O budúcom vzhľade Starého mosta v Bratislave predsa len rozhodne architektonická súťaž. Novinárom to dnes na mimoriadnom brífingu povedal primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský. Víťazný návrh verejnej ankety, na základe ktorého mal mať most tvar perforovaného rebra, podľa Ďurkovského automaticky postupuje do súťaže. Návrhy by mala hodnotiť medzinárodná porota, výsledok by mohol byť známy do konca roka. Náklady na projekt rekonštrukcie Starého mosta sa touto súťažou zvýšia približne o jeden milión korún (33 194 €). Projektantom rekonštrukcie Starého mosta naďalej zostáva spoločnosť Alfa 04. Spoločnosť Alfa 04 vyhrala medzinárodný tender na projektanta a podľa Ďurkovského sa určite táto súťaž rušiť nebude.

    Primátor si je vedomý, že nová architektonická súťaž môže opäť oddialiť začiatok premávania rýchlodrážnej električky zo Šafárikovho námestia do Petržalky. Električka mala totiž podľa pôvodných plánov začať premávať cez most v roku 2010, neskôr sa termín posunul na rok 2011. Ďurkovský však prisľúbil, že sa pokúsi o skrátenie niektorých termínov, ak to bude možné. Nie je ale vylúčené, že dráha električky sa začne stavať od Janíkovho dvora a nie od Starého Mesta. “Skutočne nevylučujem, že sa začnú klásť koľaje od Janíkovho dvora a zároveň sa začne s rekonštrukciou Starého mosta,” povedal Ďurkovský. Podľa vyjadrení primátora by však pri architektonickej súťaži na nový vzhľad Starého mosta mohol vzísť aj návrh na podobu ďalšieho, šiesteho mosta cez Dunaj. “Ak bude návrh totálne futuristický a zaujímavý, viem si predstaviť, že sa o ňom bude diskutovať,” skonštatoval.

    Bratislavský magistrát sa pôvodne rozhodol vybrať budúcu podobu mosta prostredníctvom verejnej ankety, odôvodňoval to nedostatkom času a nutnosťou čo najrýchlejšej rekonštrukcie mosta. Občania si mohli vybrať medzi tromi návrhmi z dielne jedného projektanta. Vyhral tvar “perforované rebro”, za ktorý na internete alebo prostredníctvom sms hlasovalo najviac ľudí. Tento spôsob výberu však predovšetkým odborníci, ale aj časť verejnosti kritizovala a vyčítala magistrátu, že na budúcu podobu takej významnej stavby mal vypísať architektonickú súťaž.

    Starý most stavali v rokoch 1889 – 1890. Pôvodne niesol názov Most Františka Jozefa. Po 1. svetovej vojne ho premenovali na Štefánikov most. Ten nemecké vojská v roku 1945 vyhodili do vzduchu. Na starých pilieroch bol vybudovaný nový most, ktorý dostal názov Most Červenej armády. Cez Starý most by mala o niekoľko rokov premávať rýchlodrážna električka, podmienkou je však jeho kompletná a komplexná rekonštrukcia. Po rekonštrukcii by po moste mali premávať okrem električky aj automobily, jeho súčasťou budú aj chodníky pre peších a cyklistov. Mostovku budú musieť zdvihnúť, pretože súčasná výška už nezodpovedá platným normám, most sa takmer dvojnásobne rozšíri na 33 metrov. V súčasnosti sú piliere mosta od seba vzdialené 84 metrov, po rekonštrukcii to bude okolo 150 metrov. Most má dnes štyri piliere, po rekonštrukcii budú tri, ktoré budú spevnené a podbetónované.

  6. Re: Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový
    Ďurkovský nepovažuje Starý most za dominantu mesta
    Primátor považuje Starý most skôr za technickú dopravnú stavbu, ktorá by nemala byť veľmi nápadná. Preto sa najskôr rozhodol nevyhlásiť architektonickú súťaž, pod tlakom odbornej verejnosti však svoje rozhodnutie zmenil.

    8. augusta 2008 (SITA) – Primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský nepovažuje Starý most za dominantu hlavného mesta, ale za technickú dopravnú stavbu. V rozhovore pre agentúru SITA tak odôvodnil rozhodnutie nevypísať architektonickú súťaž na jeho rekonštrukciu. Ďurkovský je pôvodným povolaním projektant, preto je presvedčený, že budúci vzhľad Starého mosta by nemal byť veľmi nápadný a rušivý. Za dominantné stavby Bratislavy považuje Nový most či Most Apollo, ktoré sú výrazné vo vedute mesta. “Konštrukcia Starého mosta by nemala prekrývať pohľad napríklad z Mosta Apollo na hrad alebo Dóm sv. Martina,” povedal Ďurkovský. Zasahovať do profilu Starého mosta by sa malo preto čo najmenej.

    Ďurkovský priznal, že architektonickú súťaž nakoniec vyhlásil na základe tlaku odbornej verejnosti. Na druhej strane ho však zasa teší narastajúci záujem občanov o komunálnu politiku. “Odsun znamená vždy cenové nárasty, ale nie je mi ľahostajná mienka verejnosti. Snažíme sa ju rešpektovať,” konštatoval Ďurkovský. Zároveň však zdôraznil, že v rámci architektonickej súťaže sa budú posudzovať iba “realizovateľné” návrhy, o zaujímavých ale futuristických návrhoch sa môže diskutovať pri rozhodovaní o vzhľade šiesteho mosta cez Dunaj. Na otázku, či nepovažuje predlžovanie rekonštrukcie Starého mosta za neúspech, odpovedal záporne. “Za neúspech by som považoval to, keby sme sa nepustili do rekonštrukcie. Sme ale pred závažným problémom, Starý most technicky doslúžil. Máme posudok, že o šesť rokov treba tento most zavrieť a nepustiť tam doslova a do písmena ani nohu, ani auto,” vysvetlil Ďurkovský dôvod okamžitej rekonštrukcie Starého mosta.

    Starý most stavali v rokoch 1889 – 1890. Pôvodne niesol názov Most Františka Jozefa. Po 1. svetovej vojne ho premenovali na Štefánikov most. Ten nemecké vojská v roku 1945 vyhodili do vzduchu. Na starých pilieroch bol vybudovaný nový most, ktorý dostal názov Most Červenej armády. Cez Starý most by mala o niekoľko rokov premávať rýchlodrážna električka, podmienkou je však jeho kompletná a komplexná rekonštrukcia. Po rekonštrukcii by po moste mali premávať okrem električky aj automobily, jeho súčasťou budú aj chodníky pre peších a cyklistov. Starý most by sa mohol začať rekonštruovať v druhej polovici roka 2009. Električka by po ňom mohla začať premávať v roku 2011, pre primátora je pritom hraničným termínom rok 2012. Podľa prvotných plánov mala električka začať premávať zo Šafárikovho námestia cez Bosákovu ulicu do Janíkovho dvora v roku 2010.

  7. Re: Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový
    Ministerstvo kultúry navrhuje vyhlásiť za NKP len časti Starého mosta

    Bratislava 28.11.2008 – Ministerstvo kultúry SR navrhuje v dnešnom svojom rozhodnutí vyhlásiť za národné kultúrne pamiatky len časti bratislavského Starého mosta – piliere (s výnimkou stredného riečneho piliera), mýtne domčeky, kamenné oporné múry a schodiská pri nástupoch na most. Mostová konštrukcia bola z predmetu vyhlásenia vypustená aj z toho dôvodu, že nie je pôvodnou súčasťou mostu Františka Jozefa, jej konštrukcia bola už pri výstavbe v rokoch 1945 – 46 plánovaná ako dočasná a v súčasnosti vykazuje havarijný stav.

    Cieľom vyhlásenia častí Starého mosta za národnú kultúrnu pamiatku je ochrana jeho najhodnotnejších historických častí. V prípade Starého mosta ide predovšetkým o prvý pevný a súčasne najstarší a jediný zachovaný historický most v Bratislave. Je technickým a architektonickým dokumentom mostného staviteľstva na Slovensku a súčasťou historicky zažitej panorámy Bratislavy.

    Pôvodný návrh Pamiatkového úradu SR vyhlásiť celý Starý most za národnú kultúrnu pamiatku rezort kultúry výrazne zúžil. Dôvodom tohto rozhodnutia boli najmä záväzky SR týkajúce sa plavby na Dunaji a takisto aj odborné posudky stavu mostovej konštrukcie. Vyhlásenie častí mosta za národnú kultúrnu pamiatku neohrozuje jeho pripravovanú rekonštrukciu, ktorá môže byť uskutočniteľná v plánovanom rozsahu.

    Vyhlásené časti mosta je možné opravovať, doplniť o nové konštrukcie (nadstavbu pilierov, novú „mostovku“), prípadne premiestniť (mýtne domčeky) ako ktorúkoľvek inú národnú kultúrnu pamiatku podľa zákona č. 49/2002 Z. z. o ochrane pamiatkového fondu v znení zákona č. 479/2005 Z.z. Príslušným prvostupňovým orgánom štátnej správy, ktorý bude rozhodovať o zámere opravy mosta, je Krajský pamiatkový úrad Bratislava, v prípade potreby premiestnenia časti pamiatky to bude Pamiatkový úrad Bratislava. Pamiatkový úrad SR má aj zastúpenie v odbornej porote pre vyhlásenie medzinárodnej architektonickej súťaže na rekonštrukciu mosta.

    Rozhodnutie ministerstva kultúry nadobudne právoplatnosť až po uplynutí stanovenej lehoty, za predpokladu, že nikto z účastníkov konania proti rozhodnutiu nepodá rozklad.

    Tlačový referát MK SR

  8. Re: Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový
    A čo nový ktorý tam postavia.Fajnovo moderný vymakaný.Kam speje táto doba?Bratislavu sme zohyzdili tak že nevieme čo kde tam je.Určite si myslím že ten nový most parádne zapadne do panorámy BA.Ešteže sa na Slovensku nájde pár múdrych ludí.

  9. Re: Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový
    Súťaž o budúcej podobe Starého mosta obnovia v januári

    BRATISLAVA 27. decembra (SITA) – Architektonickú súťaž o budúcej podobe Starého mosta v Bratislave by mohli obnoviť v januári 2009. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol primátor Andrej Ďurkovský. Súťaž totiž mesto pozastavilo, pretože Ministerstvo kultúry SR začalo konanie, v ktorom rozhodovalo o vyhlásení Starého mosta za národnú kultúrnu pamiatku. Ministerstvo však koncom novembra rozhodlo, že za pamiatku by mali byť vyhlásené len niektoré časti mosta, nie celý most. Pamiatkou by tak mali byť niektoré mostné piliere, mýtne domčeky, kamenné oporné múry a schodiská pri nástupoch na most. Z návrhu bol vypustený stredný riečny pilier a mostová konštrukcia z rokov 1945 – 1946. Rozhodnutie ministerstva preto nijako neovplyvní plánovanú rekonštrukciu Starého mosta.

    Napriek tomu nevníma primátor dané rozhodnutie rezortu kultúry veľmi oslavne. „Na jednej strane nás to z hľadiska postupu prác dosť zdržalo, na druhej strane nepovedalo nič objavné. Je to kompromis, ktorý nič svetoborné nerieši,“ povedal Ďurkovský. Mesto však podľa neho bude pokračovať ďalej, v krátkej dobe by sa malo rozhodnúť, ako sa bude rekonštruovať a ako bude v budúcnosti most vyzerať. Primátor zároveň zdôraznil, že mesto bude jednoznačne postupovať tak, aby plánovaná rýchlodrážna električka do Petržalky začala po Starom moste premávať v roku 2011.

    Starý most v Bratislave však mesto na Silvestra o 19:00 uzavrie pre individuálnu automobilovú dopravu. Most tak bude k dispozícii len pre MHD, peších a cyklistov. Mesto k takémuto kroku pristúpilo na základe výsledkov posledných skúšok a meraní na moste, podľa ktorých je najstarší most v hlavnom meste v kritickom stave. Autá sa budú môcť na most opäť vrátiť až po dokončení jeho rekonštrukcie. V súvislosti s uzatvorením Starého mosta sa zmení organizácia dopravy na Jantárovej ulici v Petržalke a v okolí Šafárikovho námestia. Zmena sa dotkne aj autobusovej linky číslo 78, ktorá bude mať od 2. januára 2009 zastávku na Šafárikovom námestí. Všetky autobusy, ktoré budú premávať po Starom moste, budú musieť dodržiavať aj naďalej 70-metrové odstupy a rýchlosť 40 km/h.

    zdroj: SITA

  10. Re: Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový
    Mesto je proti vyhláseniu Starého mosta za pamiatku

    23. septembra 2008 (SITA) – Hlavné mesto Bratislava nesúhlasí so zámerom ministerstva kultúry vyhlásiť bratislavský Starý most za národnú kultúrnu pamiatku. Uvádza sa to vo vyhlásení primátora Andreja Ďurkovského, ktoré dnes poskytol agentúre SITA. Primátor je prekvapený rozsahom chránených objektov, ktoré navrhuje ministerstvo. Ako pamiatkové hodnoty vyšpecifikovalo tri riečne a tri pobrežné piliere, šikmé mostné nájazdy s čelnými opornými múrmi, dva mýtne domčeky, rekonštruovanú mostovku z roku 1945-46, hmotu a siluetu mosta, ako aj Šafárikovo námestie, ktoré považuje za významný priestor v urbanisticko-architektonickej štruktúre centrálnej mestskej oblasti. “Štátne inštitúcie sa musia predovšetkým dohodnúť medzi sebou, čo vlastne od mesta chcú,” konštatuje Ďurkovský. Vysvetľuje, že nie je možné chcieť, aby hlavné mesto dodržalo záväzky štátu v podobe kritérií dunajskej komisie, teda aby bol most rozšírený, zvýšený, a zároveň od mesta žiadať, aby to nemohlo urobiť, ale aby most chránilo.

    Mesto podľa Ďurkovského Starý most potrebuje a nemá zaň náhradu. Zároveň nesie zodpovednosť za jeho bezpečnosť. Odborné posudky podľa primátora potvrdili nedostatky v kvalite a životnosti ocele, pričom pri nízkych teplotách a nárazovom zaťažení sa môže aj zrútiť. “Statický posudok uviedol, že spodná časť stavby má štvrtý stupeň poškodenia a navyše, posledný pilier v Dunaji je ľahko naklonený na centrum mesta,” vysvetľuje Ďurkovský. Zároveň je preňho nepochopiteľné, ako sa do konania o vyhlásení za pamiatku mohlo dostať aj Šafárikovo námestie, ktoré je zahltené intenzívnou autobusovou dopravou vrátane obrátky autobusov, a ktoré chce hlavné mesto prebudovať na park, aby vynikli hodnotné secesné budovy a ďalšie objekty, ktoré v súčasnosti poškodzujú výfukové plyny autobusov.

    Rekonštrukcia Starého mosta je súčasťou projektu vybudovania električky do Petržalky, ktorý by mal prispieť k odľahčeniu dopravy v hlavnom meste. Most musia kompletne zrekonštruovať, zdvihnúť a rozšíriť. Premávať by po ňom nemala len električka, ale aj automobily a jeho súčasťou by mal byť aj cyklistický chodník a lávka pre peších. Mesto pôvodne plánovalo začať rekonštrukciu mosta v druhej polovici roka 2009. Jeho vyhlásenie za národnú kultúrnu pamiatku by projekt výrazne skomplikovalo.

  11. Re: Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový
    Aktivisti sa obávajú, že navrhovaná rekonštrukcia bratislavského Starého mosta bude ďalším tragickým omylom, akým bola výstavba Nového mosta

    2. októbra 2008 (SITA) – Navrhovaná rekonštrukcia Starého mosta v Bratislave by bola údajne podobným tragickým omylom ako výstavba Nového mosta pred 40-timi rokmi. Práve táto výstavba podľa Mikuláša Hubu zo Spoločnosti pre trvalo udržateľný život v SR zlikvidovala veľkú časť historického jadra a oddelila hrad od centra mesta. “Zničilo sa Podhradie, Rybné námestie, synagóga či Židovská ulica bez šance ich nejako v reálnom čase zrekonštruovať do pôvodnej podoby,” uviedol pre agentúru SITA Mikuláš Huba. Druhou časťou tragédie je nekoncepčné vtiahnutie automobilovej dopravy do stredu mesta. Za dopravno-technickú absurdnosť pritom označil nedoriešenie vyústenia dopravy z mosta, ktoré sa končí na jednosmernej Mýtnej ulici.

    Aktivisti práve v riešení dopravy na Novom moste a Starom moste vidia akúsi analógiu. Navrhovaným riešením v prípade Starého mosta by sa totiž do centra mesta vtiahlo opäť množstvo áut. “Obávame sa, že by takzvaná rekonštrukcia, ale v skutočnosti novostavba, mohla mať podobné následky ako Nový most, iba v ružovom,” povedal Huba. Lepším riešením by podľa neho bolo zachovať Starý most len pre peších, cyklistov a plánovanú električku. “Ten priestor v okolí Starého mosta by sa upokojil. Rehabilitovali by sme sa za Nový most a darovali by sme Bratislavčanom trocha kľudu tam, kde by sa naozaj hodila pešia zóna a solídna cyklotrasa,” dodal Mikuláš Huba. Aktivisti navrhujú vyhlásiť Starý most v Bratislave za kultúrnu pamiatku.

  12. Re: Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový
    Starý most by mal byť využívaný, tvrdí Most-Hid
    Starý most v hlavnom meste by mal slúžiť dovtedy, kým sa nerozhodne o jeho budúcnosti. Strana Most-Híd navrhuje aj vybudovanie metra.

    BRATISLAVA 5. novembra (SITA) – Starý most v Bratislave má slúžiť dovtedy, kým sa nerozhodne o jeho skutočnej prestavbe alebo náhrade, povedal na dnešnej tlačovej besede kandidát na poslanca v regionálnych voľbách za stranu Most-Híd Peter Tatár. “Magistrát ohlásil rozoberanie mostu skôr, než je jasné, čo s ním bude ďalej. Je to však prekvapujúce v čase, keď nie je celkom jasné, ako má most vyzerať, či sa bude opravovať, udržiavať, zvyšovať,“ uviedol. Tiež podľa neho nie je jasné, čo presne má po moste jazdiť, ako bude vyriešená doprava cez Dunaj, dokonca ani financovanie. „Kým sa nerozhodne čo s ním bude, treba zachovať jeho dnešnú funkciu,“ doplnil. Na znak „ochraňovania“ a odľahčenia Starého mosta naň kandidáti stany na poslancov do regionálnych volieb symbolicky povešali oranžové balóny.

    Kandidát na predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Robo Beňo sa rovnako venoval problematike Starého mosta aj odklonenej doprave. „Kým sa bude rozhodovať o projekte a o financovaní Starého mosta, mestská hromadná doprava bude ešte viac zaťažovať Nový a Prístavný most. Doprava sa tým skomplikuje, keď ju preložíme na iné mosty, a to všetko pod zámienkou, že tento most prerábame. A nevieme sa rozhodnúť, či ho opraviť, zrekonštruovať. Toto pre dopravu prínosom nie je,“ myslí si Beňo. Zároveň je presvedčený o tom, že ak nebude kraj spolupracovať s mestom aj mestskými časťami, doprava sa nevyrieši.

    Strana Most-Híd tiež navrhuje vybudovať v hlavnom meste metro, o ktorom sa podľa Tatára hovorí už približne desať rokov a počíta s ním aj územný plán, dnes je súčasťou TEN-T projektu. „Električka nie je nosný dopravný systém, aj keď to tak niekto nazýva. Tým je pre Bratislavu metro popod Dunaj,“ myslí si Tatár. Okrem toho, že odľahčí dopravu v centre, budú sa dať podľa neho zriadiť aj záchytné parkoviská. Na vybudovanie metra by sa podľa Tatára mali použiť združené peniaze. „Takéto projekty financuje väčšinou mesto. Potrebná je však aj spoluúčasť štátu, môže sa zúčastniť región alebo to môže byť financované formou PPP projektov,“ konštatoval.

    „V tejto krajine vieme nájsť peniaze na národne tenisové centrum aj národné divadlo. Toto mesto však akútne potrebuje vyriešiť dopravu. Treba ju dať pod zem,“ doplnil Beňo. .

    Primátor mesta Andrej Ďurkovský hovoril v súvislosti so Starým mostom najprv o jeho rekonštrukcii. O budúcom vzhľade mala rozhodnúť minulý rok verejná anketa. Magistrát napokon informoval, že Starý most je v havarijnom stave, čo mali potvrdiť aj výsledky pravidelných meraní a skúšok. Posudok z novembra minulého roka obsahuje pritom aj upozornenia na kritický stav mosta. Mesto preto rozhodlo, že po Starom moste nebudú môcť istý čas premávať autá. Od 31. decembra 2008 od 19:00 je most prístupný len pre mestskú hromadnú dopravu, peších a cyklistov, autá by sa mali na most opäť dostať až po jeho obnove. Vedenie mesta zmenilo aj formu obnovy mosta – pre havarijný stav a nedostatok peňazí sa rozhodlo, že most sa bude “len” opravovať, nie rekonštruovať. Myšlienky jeho rekonštrukcie v budúcnosti sa však nevzdalo, plánuje tiež údajne vypísať novú architektonickú súťaž.

    Technologický postup opravy Starého mosta v Bratislave pre odstránenie jeho havarijného stavu a následné osadenie električkových koľají by mal byť známy najskôr v decembri. Vtedy by mala byť vypracovaná dokumentácia pre územné rozhodnutie. Pre agentúru SITA to uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Metro Bratislava, a.s., Vladimír Kovalčík. Dovtedy sa podľa neho nedá definitívne povedať, ako sa bude postupovať či koľko to bude stáť. Podľa súčasných odhadov by to mohlo byť okolo 25 mil. eur, započítané je aj naplavovanie, dvíhanie mosta či prekládka sietí a potrubí. Očistenie mosta nie je možné osadením plošiny, kam by padali napríklad olovené farby, aby sa nedostali do Dunaja. V súčasnosti sa okrem iného riešia napríklad prekládky niektorých sietí na moste.

  13. Re: Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový
    EÚ by mohla dať aj na časť rekonštrukcie Starého mosta
    Časť prác v rámci rekonštrukcie Starého mosta by mohla spolufinancovať EÚ. Týka sa to prác v súvislosti s nadvihnutím mosta a dobetónovaním súčasných pilierov na zlepšenie podmienok plavebnej cesty. Mesto však chce osloviť rakúsku stranu, aby mohol byť projekt posúdený ako prihraničná spolupráca.

    BRATISLAVA 12. apríla (SITA) – Mesto Bratislava by mohlo získať peniaze z Európskej únie aj na rekonštrukciu Starého mosta pre vybudovanie električkovej trate zo Šafárikovho námestia do Petržalky. Pre agentúru SITA to potvrdil splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor s tým, že financovanie sa netýka celej stavby, ale len časti prác. Týka sa to prác v súvislosti s nadvihnutím mosta a dobetónovaním súčasných pilierov na zlepšenie podmienok plavebnej cesty. V súčasnosti preto mesto vedie konzultácie s EÚ, podľa Fabora je “reálna možnosť” na získanie peňazí v súlade s platnými podmienkami podpôr TEN-T projektov Európskej únie. “EÚ rozhodla schváliť spolufinancovanie na projektové dokumentácie,” povedal Fabor. Spolufinancovanie by v prípade realizácie mohlo byť do výšky desiatich percent. Mesto však osloví rakúsku stranu, aby mohol byť projekt posúdený ako prihraničná spolupráca. V tom prípade by mohlo byť spolufinancovanie do 20 percent.

    Na otázku, či je už známy termín na vypísanie medzinárodného tendra na dodávateľa rekonštrukčných prác mosta, odpovedal Fabor záporne. Metro Bratislava, a.s., pripravuje v súčasnosti dokumentáciu pre tender, zároveň sa čaká na vydanie územného rozhodnutia na rekonštrukciu Starého mosta od petržalského stavebného úradu. Na otázku, či nie sú zatiaľ ohrozené ďalšie termíny, odpovedal záporne. V januári sa totiž predpokladalo, že dodávateľ by mal byť vybratý v októbri tohto roka. Podmienkou však bolo vydanie územného rozhodnutia do konca februára, zatiaľ sa tak nestalo. Samotné rekonštrukčné práce by mali trvať 15 – 18 mesiacov. Električka by mohla následne začať premávať koncom roka 2011, prípadne na prelome rokov 2011 a 2012.

    V súčasnosti pokračujú sanačné práce na pilieroch pod cestnou časťou Starého mosta. Sanácia pilierov je nevyhnutná pre ich spevnenie a vystuženie. Práce spojené aj s prieskumom by podľa predbežných odhadov mali trvať približne tri mesiace. Premávka na moste je riadená semaformi. Sanácia pilierov mosta pod jeho železničnou časťou sa vykonala v roku 2009. Každý pilier zvnútra vyplnili 1 500 až 2 000 litrami cementovej malty a vystužili oceľovými prútmi.

  14. Re: Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový
    Starý most je uzavretý, nemôže naň už ani MHD a chodci. Riaditeľ mestskej firmy Metro VLADIMÍR KOVALČÍK hovorí, že nemôže garantovať, že most nespadne, aj keď oficiálne na spadnutie ešte nie je. Čo bude ďalej, to sa ukáže pri veľkom divadle, ktoré most čaká – pri jeho odplavení do prístavu.

    “Môj predpoklad je, že v októbri dáme dole železničný most, otázka je, či budeme dávať dole aj cestný. Tam potrebujeme aj navýšiť piliere, pre potrebný plavebný gabarit. Piliere sú ale pamiatkou, takže sme sa borili s tým, že sme museli sme zistiť, odkiaľ sú kamene, z ktorého je ich obklad. Most je celý v pamiatkovej zóne, takže most musí byť aj po oprave tvarovo rovnaký. V marci potom vieme dávať naspäť most.”

    21. 5. 2010, Dorota Kráková

    Čítajte viac: TU.

  15. Re: Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový
    Posudok potvrdil havarijný stav Starého mosta, rozoberú ho
    Do polovice septembra zo Starého Mosta odstránia mostovku a odsunú mostné časti z pilierov

    BRATISLAVA 25. mája (SITA) – Na bratislavskom Starom moste experti zaznamenali globálne poškodenie šiesteho stupňa zo 7-bodovej stupnice, konštrukcia mosta sa začala deformovať. Vyplýva to z odborného posudku, ktorý si objednalo mesto 13. mája po tom, ako na moste vyhlásilo havarijný stav. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa primátora Betarice Szabóová. Už začiatkom júna preto začne Metro Bratislava s odstraňovaním odľahčovacieho zariadenia – vahadla, na ktoré je už vypracovaný projekt. Nasledovať bude odstraňovanie asfaltu, potom prechodových konštrukcií a neskôr samotnej mostovky a odsunutie mostných častí z pilierov. Tieto práce by mali byť ukončené v polovici septembra. Plynári už začali s odstraňovaním plynovodu zo Starého mosta.

    Starý most je uzatvorený pre individuálnu dopravu od konca roka 2008. K tomuto opatreniu pristúpili kompetentní po výsledkoch vtedajších pravidelných meraní. Vtedy však verili, že most vydrží až do plánovanej rekonštrukcie a neuvažovalo sa, že bude úplne uzatvorený. Pre havarijný stav však most od 15. mája uzavreli aj pre mestskú hromadnú dopravu a cyklistov, od 17. mája aj pre chodcov.

  16. Re: Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový
    Stav Starého mosta sa údajne stabilizoval

    BRATISLAVA 24. júna (SITA) – Stav bratislavského Starého mosta, ktorý je pre havarijný stav úplne uzatvorený, sa údajne stabilizoval. Potvrdili to merania a skúšky z 19. júna. “Zlepšeniu” stavu vraj pomohlo odstránenie asfaltu a vahadla, teda odľahčovacieho zariadenia. Aj týmito opatreniami sa dospelo k odľahčeniu mostovky. “Odstránenie 280 ton asfaltu a vahadla spôsobilo dokonca mierne nadvihnutie mosta,” informovala dnes agentúru SITA hovorkyňa spoločnosti Metro Bratislava, a.s. Jana Murínová. V odbornom posudku sa podľa nej konštatuje, že geodetické merania preukázali stabilizáciu polohy mosta, ktorá sa v kritickom bode oproti predchádzajúcim meraniam lokálne zdvihla o 3,4 milimetra.

    Napriek tomu sa však most aj naďalej nachádza v siedmom, teda najhoršom stupni poškodenia. “Most zaznamenal za posledné mesiace zníženie až o 22 milimetrov, preto nadvihnutie konštrukcie o 3,4 milimetra nemení havarijný stav,” vysvetlila Murínová. V ďalších sanačných prácach sa preto podľa nej musí “bezodkladne” pokračovať. Nasledovať by malo odstraňovanie betónovej mostovky, čo by malo ešte viac pomôcť k odľahčeniu konštrukcie Starého mosta. Projekt na jej odstraňovanie by mal byť hotový začiatkom budúceho týždňa.

    Doriešená však stále nie je otázka financií, mesto na riešenie havarijného stavu najstaršieho bratislavského mosta nemá momentálne peniaze. V minulosti bolo v tomto fonde “našetrených” 50 mil. eur, v súčasnosti má mesto v tohtoročnom rozpočte vyčlenených šesť miliónov eur, aj to len na projektové práce. Peniaze z rezervného fondu, ktoré boli pôvodne naplánované na vybudovanie nosného dopravného systému, “zhltla” rekonštrukcia Zimného štadióna Ondreja Nepelu pre hokejový šampionát a ďalšie priority mesta. Súčasťou tohto dopravného systému je pritom v prvej etape aj rekonštrukcia Starého mosta a vybudovanie dlhoočakávanej električkovej trate zo Šafárikovho námestia do Petržalky. Primátor Andrej Ďurkovský nedávno vyhlásil, že na Starý most sa musia nájsť peniaze. Mesto tak čakajú škrty v rozpočte, peniaze na most by mohli ísť na úkor iných plánovaných stavieb.

    Starý most je uzatvorený pre individuálnu dopravu od konca roka 2008. K tomuto opatreniu pristúpili kompetentní po výsledkoch vtedajších pravidelných meraní. Vtedy však verili, že most vydrží až do plánovanej rekonštrukcie a neuvažovalo sa, že bude úplne uzatvorený. Pre havarijný stav však most od 15. mája uzavreli aj pre mestskú hromadnú dopravu a cyklistov, od 17. mája aj pre chodcov. Pri jedných z predchádzajúcich meraniach sa zistilo globálne poškodenie šiesteho stupňa zo sedembodovej stupnice, konštrukcia mosta sa začala deformovať.

  17. Re: Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový
    Mesto možno nebude mať na zaplatenie prác na Starom moste

    BRATISLAVA 23. septembra (SITA) – Je otázne, či mesto Bratislava bude vedieť zaplatiť všetky sanačné práce, ktoré sa vykonali na Starom moste. Podľa petržalského starostu a zároveň člena Mestskej rady Milana Ftáčnika bol na jej rokovanie predložený materiál s úpravou tohtoročného rozpočtu, kde sa výrazne krátila suma, ktorá podľa mnohých ledva stačila na projektové, nie realizačné práce nosného dopravného systému. Pôvodných šesť miliónov eur bolo znížených na 2,7 mil. eur. Úpravu rozpočtu v takomto znení predložil primátor Andrej Ďurkovský. “Splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor namietal, že táto suma nebude stačiť ani na to, čo sa už na Starom moste urobilo,” povedal pre agentúru SITA Ftáčnik.

    Ftáčnik to považuje za veľmi vážne. Argumentuje tým, že primátor ešte v lete, keď sa zistil havarijný stav na moste, uviedol, že na Starý most sa budú musieť nájsť peniaze. Tie z rezervného fondu, ktoré boli pôvodne naplánované na vybudovanie nosného dopravného systému, “zhltla” rekonštrukcia Zimného štadióna Ondreja Nepelu pre hokejový šampionát a ďalšie priority mesta. Súčasťou dopravného systému je v prvej etape aj rekonštrukcia Starého mosta a vybudovanie električkovej trate zo Šafárikovho námestia do Petržalky. “Teraz to nie je pravda a ja sa bude pýtať, prečo to nie je pravda,” uviedol Ftáčnik na margo financií. “Samozrejme, že robíme prehodnotenie rozpočtu. Bude to predmetom najbližšieho mestského zastupiteľstva,” povedal primátor Ďurkovský. Ako bude vyzerať rozpočet na rok 2011 nie je zatiaľ známe, pravdepodobne ho však bude schvaľovať až nový poslanecký zbor, ktorý vzíde z novembrových volieb.

    Starý most je približne od polovice mája úplne uzavretý. Dôvodom je jeho havarijný stav, čo potvrdili aj výsledky posledných pravidelných meraní. Tie preukázali, že mostovka za posledný rok poklesla o 16 milimetrov, čo je 16-krát viac ako v predchádzajúcom roku. Starý most pritom pre jeho stav uzavreli pre autá už na Silvestra 2008. So Starým mostom súvisí aj očakávaná električka do Petržalky. Pôvodne sa ako termín jej spustenia uvádzal rok 2010. Neskôr mesto presunulo začiatok prevádzky na rok 2011, najnovšie sa hovorí o prelome rokov 2011 a 2012. Je však otázne, kedy naozaj začne električka premávať do najväčšej bratislavskej mestskej časti. Stavebný úrad v Petržalke totiž stále nevydal územné rozhodnutie pre rekonštrukciu mosta a prvú etapu nosného dopravného systému, konanie je prerušené. Podľa hovorcu mestskej časti Ľubomíra Andrassyho stavebný úrad dodržuje stavebný zákon a posudzuje všetky pripomienky občanov. “Územné konanie je stále prerušené. Opäť bude môcť byť obnovené až vtedy, keď úrad dostane rozhodnutie krajského stavebného úradu o vylúčení, respektíve priznaní účastí niektorých zainteresovaným strán do konania.”

  18. Re: Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový
    Zo Starého mosta odstránili betónovú mostovku
    Z mosta, ktorý je v havarijnom stave, odviezli 400 kusov betónových panelov. Starý most sa tak odľahčil o 1 200 ton.

    BRATISLAVA 29. septembra (SITA) – Z bratislavského Starého mosta, ktorý je pre havarijný stav úplne uzatvorený, odstránili po piatich týždňoch celú betónovú mostovku. Agentúru SITA o tom dnes informovala hovorkyňa spoločnosti Metro Bratislava, a.s. Jana Murínová. Jej odstránením sa most odľahčil o 1 200 ton, práce boli ďalším krokom pri sanovaní, teda odstraňovaní havarijného stavu mosta. Ten je podľa kompetentných v siedmom stupni poškodenia zo sedembodovej stupnice. “Celkovo z neho odviezli 400 kusov betónových panelov, ktoré išli na ekologickú recykláciu,” uviedla Murínová. Denne sa pritom napílilo a odviezlo okolo 25 panelov.

    Spolu s odstránením mostovky, ktorá bola na moste viac ako 20 rokov po tom, ako nahradila drevenú, boli ukončené aj sanačné práce na pilieroch mosta. Každý z nich bol po prieskumných vrtoch injektovaný zvnútra betónovou zmesou a vystužený oceľovými prútmi. Piliere sú tak pripravené na nadstavenie. Ďalší postup prác na odstraňovaní havarijného stavu mosta sa podľa Murínovej určí v nasledujúcich dňoch.

    Starý most je uzatvorený pre individuálnu dopravu od konca roka 2008. K tomuto opatreniu pristúpili kompetentní po výsledkoch vtedajších pravidelných meraní. Vtedy však verili, že most vydrží až do plánovanej rekonštrukcie a neuvažovalo sa, že bude úplne uzatvorený. Pre havarijný stav však most od 15. mája uzavreli aj pre mestskú hromadnú dopravu a cyklistov, od 17. mája aj pre chodcov.

  19. Re: Starý most v Bratislave pravdepodobne nahradí nový
    Na Starý most sa do konca roka vrátia peší aj cyklisti

    BRATISLAVA 24. novembra (SITA) – Na bratislavský Starý most, ktorý je už niekoľko mesiacov úplne uzatvorený, by sa do konca roka mohli vrátiť peší a cyklisti. Pre agentúru SITA to dnes uviedla hovorkyňa spoločnosti Metro Bratislava, a.s. Jana Murínová. Stav mosta sa totiž po sanačných prácach výrazne zlepšil a z najhoršieho siedmeho stupňa poškodenia sa dostal na piaty. Potvrdil to aj najnovší odborný posudok, podľa ktorého sa napríklad zistilo, že most sa v kritickom mieste nad štvrtým pilierom nadvihol o päť milimetrov. Pre sprístupnenie mosta peším a cyklistom bude potrebné namontovať zábradlie na lávke aj z vnútornej strany, teda od konštrukcie mosta. Drevená lávka sa pri sanáciách nerozoberala, funkčné je aj zábradlie z vonkajšej strany, teda od Dunaja. “Prakticky hneď potom chodci budú môcť cez most prechádzať,” uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Vladimír Kovalčík.

    Starý most je uzatvorený pre individuálnu dopravu od konca roka 2008. K tomuto opatreniu pristúpili kompetentní po výsledkoch vtedajších pravidelných meraní. Vtedy však verili, že most vydrží až do plánovanej rekonštrukcie a neuvažovalo sa, že bude úplne uzatvorený. Pre havarijný stav však most od 15. mája tohto roka uzavreli aj pre mestskú hromadnú dopravu a cyklistov, od 17. mája aj pre chodcov. Následne sa začalo so sanačnými prácami, odstránil sa napríklad asfalt a betónová mostovka, čím sa most odľahčil o viac ako 2 100 ton. I keď sa stav Starého mosta naďalej označuje za havarijný, priame riziko jeho spadnutia už nehrozí. Na základe posledných výsledkov meraní spoločnosť Metro Bratislava prehodnocuje postup ďalších prác. Riešiť stav mosta bude síce podľa Murínovej potrebné aj naďalej, práce sa však nemusia vykonať bezodkladne. O ďalšom postupe však rozhodne až nové vedenie mesta, ktoré vzíde zo sobotných komunálnych volieb.

    Sanačné práce však boli už pred časom pre nedostatok peňazí pozastavené, zrušila sa aj strážna služba a kamerový systém monitorovania mosta. Pôvodne bola totiž na nosný dopravný systém, ktorého súčasťou je aj riešenie Starého mosta, vyčlenená čiastka šesť miliónov eur. V septembri však poslanci schválili zmenu tohtoročného rozpočtu mesta a čiastka sa znížila na 2,5 mil. eur. Toto rozhodnutie spôsobilo, že niektoré faktúry za už vykonané sanačné práce na moste sú doteraz nezaplatené a mesto na ich úhradu momentálne nemá peniaze. Mestskí poslanci preto začiatkom novembra odsúhlasili preklenovací úver 1,5 mil. eur pre spoločnosť Metro Bratislava. Zároveň by sa tento úver mal zapracovať do rozpočtu mesta v budúcich rokoch. Spoločnosť podľa Murínovej o preklenovacom úvere v súčasnosti rokuje s bankami.

  20. Bratislava dá dole Starý most

    Bratislava dá dole Starý most Najstarší most Bratislava rozoberie a vráti späť aj s električkovou traťou.

     

    Najstarší bratislavský most cez Dunaj ešte tento rok načas zmizne, oznámil včera primátor Bratislavy Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru). Celý ho prestavajú a namontujú naň aj električkovú trať do Petržalky. Taký je aspoň plán, na ktorý musí mesto získať peniaze z eurofondov.

     

     

    Podobu mosta nebudú hľadať v architektonickej súťaži, hlasovať nebudú ani obyvatelia Bratislavy, ako kedysi zamýšľal bývalý primátor Andrej Ďurkovský. Vizuálne má totiž most zostať rovnaký. „Bude replikou dnešného,“ hovorí Ftáčnik.

     

    Čítajte viac: http://bratislava.sme.sk/c/6212453/bratislava-da-dole-stary-most.html#ixzz1jFcK4sTi

Comments are closed.