Miloš Dohnány a jeho tvorba

Obnova.sk Fotografia

V rámci Mesiaca fotografie pripravuje SNG v spolupráci so spoločnosťou FOTOFO výstavný a edičný projekt k 100. výročiu narodenia fotografa Miloša Dohnányho (1904–1944). Celé spektrum jeho tvorby nebolo ešte donedávna známe.Dohnány za svoj pomerne krátky život vytvoril všestranné a pritom vizuálne príťažlivé fotografické dielo, ktoré ešte nikdy nebolo vcelku spracované a sprístupnené.

Obnova.sk Fotografia

Až na základe novších výskumov sa ukázalo, že bol vedúcou osobnosťou už napoly zabudnutej slovenskej fotografickej moderny. Spomedzi slovenských fotografov 30. – 40. rokov 20. storočia najdôslednejšie presadzoval moderný fotografický názor nielen svojou tvorbou, ale aj publicisticko-kritickou, osvetovou a organizačnou činnosťou.

Obnova.sk Fotografia

Niektoré jeho snímky sa po nedávnych veľkých prehliadkach slovenskej fotografie stali takmer fotografickými ikonami akýmisi vizuálnymi emblémami svojej doby.

Obnova.sk Fotografia

SNG, Vodné kasárne, 2. poschodie, sála 7

Nové články 1x za mesiac na váš eMail.

Nerozosielame spam! Prečítajte si naše podmienky použitia.

Súvisiace články

Fero Fenič – fotograf

V utorok 12. apríla 2005 o 18:00 hod. sa v Českom centre (Hviezdoslavovo nám. 8) uskutoční vernisáž výstavy fotografií s názvom Ragtime 1980 za osobnej účasti ich autora, režiséra, scenáristu, vedúceho televíznych projektov, riaditeľa dokumentárneho štúdia a filmového festivalu Fera Feniča. Fotografie zachytávajú nakrúcanie Miloša Formana v New Yorku spred 25 rokov, keď pracoval na filme Ragtime podľa rovnomennej literárnej predlohy E. Doctorowa. Ide o kolekciu štrnástich veľkoformátových fotografií, ktoré sprevádzali českú časť Febiofestu a od budúceho týždňa budú sprievodným podujatím jeho slovenskej časti.

Václav Cigler a jeho škola

Výstava je usporiadaná v spolupráci s Galériou Pokorná v Prahe, ktorá ju pripravila pre pražskú výstavnú sieň Mánes (jún 2003). Predstavuje dielo významnej osobnosti českého moderného výtvarného umenia doc. Václava Ciglera (1929) v kontexte jeho pedagogickej činnosti na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave