aktivita diskusia Bazár Co sa najviac kupuje/predava

  • Anonymous

    Guest
    17. apríla 2006 at 4:31

    staci si prezriet inzerciu. najvacsi dopyt je po obrazoch slovenskej moderny, militariach, a vzacnych kuskoch nabytku, hodin…

  • dorotka

    Moderator
    17. apríla 2006 at 5:08

    (sa mi to vymazalo)
    myslím si, že otázka dopytu-ponuky-kúpy-predaja je oveľa širšia, aby sa na ňu dalo tak jednoducho odpovedať, že : slovenská moderna, hodiny, etc… podľa marcela.
    Všetko samozrejme závisí od kúpyschopnosti zberateľov. A že v súčasnosti je dosť solventných a že vedia, do čoho vraziť financie, tak z toho vyplýva záujem o slovenskú modernu. Okrem iného, je to praobyčajný boom (ba mnohokrát praobyčajný snobizmus) a neobjavená, na aukciiách neprimerane vysoko vyhnaná suma za slovenskú modernu. Odporúčam diela viacerých výtvarníkov moderny ponúknuť v zahraničí za cenu, za ktorú oné dielo kúpili v aukcii.
    predovšetkým je KONEČNE POTREBNÉ DEFINOVAŤ ZBERATEĽSTVO ako fenomén, jeho vývoj, zmeny, vplyvy a potom sa odpichnúť k jednotlivým dimenziám zberateľstva , rozmanitosti a početnosti záujemcov v daných témach.. To je ukazovateľ.
    Čo ma stimuluje k následnému spracovaniu. Len nie už dnes večer.

  • sasha

    Moderator
    17. apríla 2006 at 20:14

    Aukčná spoločnosť SOGA spol. s r.o.
    v roku 2002 dražila 1686 položiek “výtvarného umenia” a 303 položiek “umeleckého remesla”: sochy, sošky, plastiky – 72 položiek,
    nádoby a ich súbory (džbán, tanier, terina, košík, váza, žardiniera, flakón, kazeta, dóza) – 113 položiek,
    príbory – 8 položiek,
    svietniky – 8 položiek,
    hodiny a hodinky – 26 položiek,
    zrkadlá – 4 položky,
    nábytok – 44 položiek,
    šperky – 12 položiek,
    iné (lampa, pudrenka, tabatierka, rámik, šach, táca, fajka) – 16 položiek.Položky “umeleckého remesla” tvorili cca. 18% celkovej ponuky a ich štruktúra tiež všeličo napovedá.
    Súhlasím s tým, že je to na Slovensku boom, spôsob investovania so slušným úrokom a riadny kšeft. Nesúhlasím s tým, že by to malo, vo väčšine prípadov, niečo spoločné so zberateľstvom.
    Dorotkyn projekt definície zberateľstva je dobrý (lepšie nehodnotím, pretože tuším osídla), veľmi dôležitý, no oblasť je rozsiahla, neprebádaná, osídlená nepriateľskými, znepriatelenými klanmi i šelmami všetkými masťami mazanými. Každopádne by to bola vzrušujúca a zaujímavá výprava. Pokiaľ bude záujem o kvalifikovaného nosiča som k dispozícii.

  • dorotka

    Moderator
    19. apríla 2006 at 5:24

    sašovi-určite niečo pripravím, už len s ohľadom blízkeho prepojenia so zbierkami (tu myslím múzejnými), pretože akoby sa na to zabudlo, že múzeá sú vlastnými pokračovateľmi aj súkromných zbierok.
    Počítam s tebou !

  • theo

    Member
    14. mája 2006 at 5:29

    dorotka – prečo si mysliš že su ceny za Slovensku modernu neprimerane vysoko vyhnane? Ceny sú predsa tvorené ponukou a dopytom,funguje tu tzv. neviditeľná ruka trhu.To že je o diela predstaviteľou našej výtvarnej moderny na Slovensku záujem považujem za pozitívny jav.Už asi 5 rokov sledujem trh s vytvarnym umenim,chodim napriklad na predaukčne výstavy,občas aj na aukcie.Za toto obdobie ceny za kvalitne diela stupli a nezda sa mi že by mali v budúcnosti klesnuť Alebo si niekto mysli že by ceny za kvalitné obrazy trebárs takého Bazovského mali byť nižšie ako 200-400 tisíc, čo je cena za lepšie ojazdené auto? Podľa môjho názoru sa začina u nas vytvarať solventna a rozhľadena vrstva zberateľov a milovníkov výtvarneho umenia podobne ako je to vo vyspelejšich krajinach. Keď porovnam ceny za diela špičkovych maliarov u nás s cenami v susednych krajinach,konkrétne v Českej republike a v Maďarsku,nezda sa mi že by boli naše ceny premrštene.To že sú predstavitelia Slovenskej výtvarnej moderny najlepšie predajni na Slovensku a už menej v zahraničí je pochopiteľné.Je to asi tym že sme mala krajina a žili sme dlho za železnou oponou, bude nejaky čas trvať kým sa najvýznamneší slovenskí autori dostanu do povedomia zahraničnych zberateľov.
    Na porovnanie pripájam odkazy na strávky niektorých aukčnych spoločností v Čechách a v Maďarsku:
    http://www.aukce-neumann.cz/
    http://www.dorotheum.cz/
    http://www.acb.cz/
    http://www.galerieartpraha.cz/
    http://www.kieselbach.hu/
    porovnajte ich ceny s cenami v našich akčnych domoch/chvalabohu že už aj u nás také niečo existuje/:
    http://www.soga.sk/
    http://www.dartesro.sk/

  • freya

    Member
    14. mája 2006 at 6:02

    DIky za linky Theo! :P

  • dorotka

    Moderator
    14. mája 2006 at 7:12

    theo, jasné že poznám weby mnohých aukčných (kamenných, intern.) spoločností, na Slovensku a v okolitých krajinách. Ale aj tak ďakujem.
    V žiadnom prípade nepodceňujem diela výtvarníkov v rámci moderny, naopak, aj ja mám mnohých z nich veľmi rada. I ke´d vzhľadom na cenovú dostupnosť mnohých (ktorých mám rada) nevlastním.
    Ja som len poukázala na to, že ceny obrazov slovenských autorov sú predimenzované. A to z dôvodu boomu, asi tak, že v každom období je spoločensky nevyhnutné pre istú komunitu vlastniť niečo zaujímavé. Teda nie z dôvodu, že sa im to páči, prípadne že tomu rozumejú, ale z prestížnych dôvodov . A finančná nedostupnosť toho-ktorého predmetu je pre onú skupinu limitujúca a stimulujúca. Rozumieš ?
    domnievam sa, že mám celkom dobrý prehľad o umeleckých predmetoch a pamätám si rozličné stupne dopytu (a následnej zvýšenej ponuky).
    To máš ťažko definovateľné, fakt sa musíš zaoberať jednotlivosťami, takto globalizovať nie je efektívne .
    Tak ako sme odlišní, prejavujú sa aj našľe umelecké sklony. Preto našťastie všetci netúžia po Alexym (ktorého ostatne mnohokrát signovala Šárka B.-A.) ale tvoria si zbierky porcelánových figúriek z Plaue.

  • freya

    Member
    14. mája 2006 at 7:14

    Vidis Dorotka, tak co nehodis sem tie linky na tie weby. Niekde som sa na to pytala, a nikto mi neodpovedal. Fnuk… :cry:

  • dorotka

    Moderator
    14. mája 2006 at 7:36

    freya,
    ja mám tie linky vo favorites a na 60 zdrapoch pripnutých na korkovej “nástenke”. Kým by som ti ich sem povpisovala, to radšej vypíšem štyri príspevky…A títo naši computeráci to majú rýchlejšie. Okrem toho, si taká šikuľka, že si ich fultexom alebo googlom alebo iným vyhľadávačom zistíš za pár minút :P

  • theo

    Member
    14. mája 2006 at 9:08

    dorotka,tvoje príspevky sa veľmi dobre čítajú,vidno že sa v tom vyznáš,ja som na rozdiel od teba len amatér,preto sa rád dozviem niečo zaujmavé.Ale myslím že netreba všetkých solventných zberateľov hádzať do jedného vreca,sú medzi nimi rôzni ľudia,tak isto ako sú rôzni aj menej solventní.Aj dôvody prečo budujú svoju zbierku sú rôzne.Jedni to robia s prestížnych,snobských dôvodov,tak ako si napísala,iní sú zberatelia investori,kupujú obrazy so zameraním na vhodné uloženie finančných prostriedkov,ďalej su zberatelia podnikatelia,ich motívom je umeniu pomôcť až po klasický obchodný prístup,potom sú zberatelia v pravom slova zmysle,pre ktorých výtvarné artefakty sa stali životnou potrebou.Dôležité je že všetci sú pre výtvarné umenie prínosom a umenie je prínosom pre nich,lebo ich kultivuje a zušľachťuje.
    Je to zaujmavá a nevyčerpateľná téma.Zberateľstvo je celoživotná vášeň,kto jej raz prepadne,už sa jej nezbaví.Doporučujem si prečítať knihy od Ivana Melicherčíka.To myslím ako doporučenie pre ostatných,nie pre Teba,Ty si ich určite čítala.A čo sa týka cenového ohodnotenia,kolíše a bude kolísať, tak ako hodnota každej investície,lebo umenie je tiež investícia,ale veľmi ušľachtilá investície,ktorá prináša v prvom rade úžitok vo forme duševného uspokojenia a umeleckého zážitku.

  • dorotka

    Moderator
    14. mája 2006 at 16:13

    theo,
    pravdaže s tebou súhlasím, najmä v závere. Myslím si, že máme na vec rovnaký názor , a ak sa v drobnostiach odlišuje, je to len na prospech diskusie.
    Potešila ma tvoja odpoveď.

  • dorotka

    Moderator
    14. mája 2006 at 16:17

    freya, jasné, že by to bolo senzi, kebyže ovládam preposlanie niektorých liniek z favorites, ale ja to žiaľ neviem – selektovať medzi dlhým zoznamom a vyselektované antik a trödler a starožitnosti strčiť do tohto chlievika. možno by mi naozaj /ako vraví aj lazyman/ pomohol ten harpov program. A možno ani ten !

  • Anonymous

    Guest
    14. mája 2006 at 16:26

    Ja som mala ten isty problem s mojimi favourites. Harp mi poslal super program, ktory ich zmenil na htlm dokument, takze som mu ich mohla poslat v maily. Nebolo by zle keby sa tebe tiez chcelo… urcite pribudnu aj tu www odkazy. :wink:

    freya,
    ja mám tie linky vo favorites a na 60 zdrapoch pripnutých na korkovej “nástenke”. Kým by som ti ich sem povpisovala, to radšej vypíšem štyri príspevky…A títo naši computeráci to majú rýchlejšie. Okrem toho, si taká šikuľka, že si ich fultexom alebo googlom alebo iným vyhľadávačom zistíš za pár minút :P

  • freya

    Member
    14. mája 2006 at 16:27

    To som bola ja.. nechapem, tento pocitac ma niekedy automaticky registruje, inokedy zase nie.. :o

  • Anonymous

    Guest
    14. mája 2006 at 17:06

    Harp mi poslal super program…
    A nam by taky program nemohol poslat?

Log in to reply.

Začiatok diskusie
0 of 0 odpovede/odpovedí June 2018
Súčasnosť