august 2005

Dosť bolo kultúry!

Dni európskeho kultúrneho dedičstva, ktoré pod záštitou Rady Európy sa každoročne konajú aj na Slovensku, patria zatiaľ k ojedinelým európskym podujatiam. Ak „európskej“ kultúrnej politiky dodnes niet, spoločná stratégia sa skôr či neskôr musí zrodiť. V prvej fáze možno ako štít proti agresivite kultúry americkej. Expandujúcu amerikanizáciu a hegemónne postavenie kultúr západnej Európy mnohí už dnes vykresľujú ako nepriateľov našej kultúry. Lebo, vraj, ide o fenomén, ktorý vygumuje z kultúrnej mapy sveta niečo tak chatrné a chúlostivé, ako je slovenská kultúra. Hľa, aká mohutná môže byť malovernosť!

SNG: Mária Bartuszová

Mária Bartuszová (1936–1996) patrila k najvýznamnejším sochárkam, ktoré tvorili na Slovensku. Je predstaviteľkou tzv. organickej línie v slovenskom sochárstve 2. polovice 20. storočia. Od 60. rokov sa venovala abstraktnej sochárskej tvorbe, čoskoro začala inklinovať k biomorfnému tvarosloviu, nakrátko sa priklonila ku konkretizmu, v 70. rokoch sa venovala u nás ojedinelej tvorbe haptických plastík pre slepcov, v 80. rokoch sa venovala tvorbe inštalácií zostavovaných z perforovaných a zošnurovaných sadrových škrupín.

cyprus 2005 630.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 630.jpg

cyprus 2005 631.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 631.jpg

cyprus 2005 632.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 632.jpg

cyprus 2005 633.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 633.jpg

cyprus 2005 634.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 634.jpg

cyprus 2005 635.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 635.jpg

cyprus 2005 636.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 636.jpg

cyprus 2005 637.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 637.jpg

cyprus 2005 638.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 638.jpg

cyprus 2005 607.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 607.jpg

cyprus 2005 623.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 623.jpg

cyprus 2005 608.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 608.jpg

cyprus 2005 624.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 624.jpg

cyprus 2005 609.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 609.jpg

cyprus 2005 628.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 628.jpg

cyprus 2005 610.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 610.jpg

cyprus 2005 611.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 611.jpg

cyprus 2005 612.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 612.jpg

cyprus 2005 613.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 613.jpg

cyprus 2005 614.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 614.jpg

cyprus 2005 615.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 615.jpg

cyprus 2005 616.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 616.jpg

cyprus 2005 617.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 617.jpg

cyprus 2005 618.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 618.jpg

cyprus 2005 619.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 619.jpg

cyprus 2005 620.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 620.jpg

cyprus 2005 621.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 621.jpg

cyprus 2005 606.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 606.jpg

cyprus 2005 622.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 622.jpg

cyprus 2005 591.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 591.jpg

cyprus 2005 592.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 592.jpg

cyprus 2005 593.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 593.jpg

cyprus 2005 594.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 594.jpg

cyprus 2005 595.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 595.jpg

cyprus 2005 596.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 596.jpg

cyprus 2005 597.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 597.jpg

cyprus 2005 598.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 598.jpg

cyprus 2005 599.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 599.jpg

cyprus 2005 600.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 600.jpg

cyprus 2005 135.jpg

Prophet Elias in Protaras

cyprus 2005 135.jpg

cyprus 2005 601.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 601.jpg

cyprus 2005 139.jpg

Prophet Elias in Protaras

cyprus 2005 139.jpg

cyprus 2005 602.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 602.jpg

cyprus 2005 140.jpg

Prophet Elias in Protaras

cyprus 2005 140.jpg

cyprus 2005 603.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 603.jpg

cyprus 2005 141.jpg

Prophet Elias in Protaras

cyprus 2005 141.jpg

cyprus 2005 604.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 604.jpg

cyprus 2005 154.jpg

Prophet Elias in Protaras

cyprus 2005 154.jpg

cyprus 2005 605.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus 2005 605.jpg

cyprus_2005_590.jpg

Turecka severna cast cyprus

cyprus_2005_590.jpg

cyprus 2005 249.jpg

Paralimni

cyprus 2005 249.jpg

cyprus 2005 253.jpg

Paralimni

cyprus 2005 253.jpg

cyprus 2005 255.jpg

Paralimni

cyprus 2005 255.jpg

cyprus 2005 258.jpg

Paralimni

cyprus 2005 258.jpg

cyprus_2005_144.jpg

Prophet Elias in Protaras

cyprus_2005_144.jpg

cyprus 2005 232.jpg

Paralimni

cyprus 2005 232.jpg

cyprus 2005 120.jpg

Prophet Elias in Protaras

cyprus 2005 120.jpg

cyprus 2005 233.jpg

Paralimni

cyprus 2005 233.jpg

cyprus 2005 123.jpg

Prophet Elias in Protaras

cyprus 2005 123.jpg

cyprus 2005 234.jpg

Paralimni

cyprus 2005 234.jpg

cyprus 2005 129.jpg

Prophet Elias in Protaras

cyprus 2005 129.jpg

cyprus 2005 236.jpg

Paralimni

cyprus 2005 236.jpg

cyprus 2005 131.jpg

Prophet Elias in Protaras

cyprus 2005 131.jpg

cyprus 2005 238.jpg

Paralimni

cyprus 2005 238.jpg

cyprus 2005 133.jpg

Prophet Elias in Protaras

cyprus 2005 133.jpg

cyprus 2005 241.jpg

Paralimni

cyprus 2005 241.jpg

cyprus 2005 242.jpg

Paralimni

cyprus 2005 242.jpg

cyprus 2005 243.jpg

Paralimni

cyprus 2005 243.jpg

cyprus 2005 244.jpg

Paralimni

cyprus 2005 244.jpg

cyprus 2005 245.jpg

Paralimni

cyprus 2005 245.jpg

cyprus 2005 247.jpg

Paralimni

cyprus 2005 247.jpg

cyprus 2005 207.jpg

Paralimni

cyprus 2005 207.jpg

cyprus 2005 224.jpg

Paralimni

cyprus 2005 224.jpg

cyprus 2005 209.jpg

Paralimni

cyprus 2005 209.jpg

cyprus 2005 225.jpg

Paralimni

cyprus 2005 225.jpg

cyprus 2005 210.jpg

Paralimni

cyprus 2005 210.jpg

cyprus 2005 226.jpg

Paralimni

cyprus 2005 226.jpg

cyprus 2005 211.jpg

Paralimni

cyprus 2005 211.jpg

cyprus 2005 227.jpg

Paralimni

cyprus 2005 227.jpg

cyprus 2005 212.jpg

Paralimni

cyprus 2005 212.jpg

cyprus 2005 229.jpg

Paralimni

cyprus 2005 229.jpg

cyprus 2005 213.jpg

Paralimni

cyprus 2005 213.jpg

cyprus 2005 214.jpg

Paralimni

cyprus 2005 214.jpg

cyprus 2005 215.jpg

Paralimni

cyprus 2005 215.jpg

cyprus 2005 216.jpg

Paralimni

cyprus 2005 216.jpg

cyprus 2005 217.jpg

Paralimni

cyprus 2005 217.jpg

cyprus 2005 218.jpg

Paralimni

cyprus 2005 218.jpg

cyprus 2005 219.jpg

Paralimni

cyprus 2005 219.jpg

cyprus 2005 220.jpg

Paralimni

cyprus 2005 220.jpg

cyprus 2005 221.jpg

Paralimni

cyprus 2005 221.jpg

cyprus 2005 222.jpg

Paralimni

cyprus 2005 222.jpg

cyprus 2005 223.jpg

Paralimni

cyprus 2005 223.jpg

cyprus 2005 185.jpg

Paralimni

cyprus 2005 185.jpg

cyprus 2005 186.jpg

Paralimni

cyprus 2005 186.jpg

cyprus 2005 189.jpg

Paralimni

cyprus 2005 189.jpg

cyprus 2005 191.jpg

Paralimni

cyprus 2005 191.jpg

cyprus 2005 193.jpg

Paralimni

cyprus 2005 193.jpg

cyprus 2005 194.jpg

Paralimni

cyprus 2005 194.jpg

cyprus 2005 195.jpg

Paralimni

cyprus 2005 195.jpg

cyprus 2005 198.jpg

Paralimni

cyprus 2005 198.jpg

cyprus 2005 199.jpg

Paralimni

cyprus 2005 199.jpg

cyprus 2005 200.jpg

Paralimni

cyprus 2005 200.jpg

cyprus 2005 201.jpg

Paralimni

cyprus 2005 201.jpg

cyprus 2005 202.jpg

Paralimni

cyprus 2005 202.jpg

cyprus 2005 203.jpg

Paralimni

cyprus 2005 203.jpg

PICT0940.jpg

Mesto Paphos

PICT0940.jpg

cyprus 2005 204.jpg

Paralimni

cyprus 2005 204.jpg

cyprus_2005_183.jpg

Paralimni

cyprus_2005_183.jpg

cyprus 2005 205.jpg

Paralimni

cyprus 2005 205.jpg

cyprus 2005 184.jpg

Paralimni

cyprus 2005 184.jpg

cyprus 2005 206.jpg

Paralimni

cyprus 2005 206.jpg

cyprus 2005 453.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 453.jpg

cyprus 2005 454.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 454.jpg

cyprus 2005 457.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 457.jpg

cyprus 2005 460.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 460.jpg

cyprus 2005 461.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 461.jpg

cyprus 2005 462.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 462.jpg

cyprus 2005 463.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 463.jpg

cyprus 2005 464.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 464.jpg

PICT0912.jpg

Mesto Paphos

PICT0912.jpg

PICT0914.jpg

Mesto Paphos

PICT0914.jpg

cyprus 2005 431.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 431.jpg

PICT0935.jpg

Mesto Paphos

PICT0935.jpg

cyprus 2005 435.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 435.jpg

PICT0937.jpg

Mesto Paphos

PICT0937.jpg

cyprus 2005 449.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 449.jpg

PICT0938.jpg

Mesto Paphos

PICT0938.jpg

cyprus 2005 450.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 450.jpg

cyprus 2005 451.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 451.jpg

cyprus 2005 452.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 452.jpg

cyprus 2005 406.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 406.jpg

cyprus 2005 407.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 407.jpg

cyprus 2005 408.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 408.jpg

cyprus 2005 409.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 409.jpg

PICT0947.jpg

Chram bohyne Aphrodity

PICT0947.jpg

cyprus 2005 412.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 412.jpg

PICT0949.jpg

Chram bohyne Aphrodity

PICT0949.jpg

cyprus 2005 414.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 414.jpg

PICT0953.jpg

Chram bohyne Aphrodity

PICT0953.jpg

cyprus 2005 417.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 417.jpg

PICT0954.jpg

Chram bohyne Aphrodity

PICT0954.jpg

cyprus 2005 420.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 420.jpg

PICT0955.jpg

Chram bohyne Aphrodity

PICT0955.jpg

cyprus 2005 426.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 426.jpg

PICT0956.jpg

Chram bohyne Aphrodity

PICT0956.jpg

cyprus 2005 430.jpg

Mesto Larnaca

cyprus 2005 430.jpg

PICT0957.jpg

Chram bohyne Aphrodity

PICT0957.jpg

PICT0958.jpg

Chram bohyne Aphrodity

PICT0958.jpg

PICT0959.jpg

Chram bohyne Aphrodity

PICT0959.jpg

PICT0960.jpg

Chram bohyne Aphrodity

PICT0960.jpg

PICT0962.jpg

Chram bohyne Aphrodity

PICT0962.jpg

cyprus_2005_413.jpg

Mesto Larnaca

cyprus_2005_413.jpg

PICT0946.jpg

Chram bohyne Aphrodity

PICT0946.jpg

stolík

stolík
Tretí medzinárodný Workshop - hrad Lietava

Dá sa povedať, že hrady, respektíve zrúcaniny hradov sú jedným z významných prvkov slovenskej kultúrnej krajiny a tieto dve zložky sa nedajú vnímať oddelene, a to najmä pri sanačných činnostiach na zrúcaninách.

Čelný predstaviteľ UNESCO v B. Štiavnici

Autor: Rastislav Marko, Štiavnický život 11/2005

V nedeľu 21. augusta navštívil Banskú Štiavnicu generálny riaditeľ UNESCO Koichiro Matsuura. Po prijatí zástupcami mesta v priestoroch radnice nasledovala krátka prehliadka mesta so zástupcami Pamiatkového úradu, návšteva Štátneho ústredného banského archívu a krátke fáranie do štôlne Glanzenberg spojené s odhalením pamätnej tabule.

drevenice

Moze mi niekto doporucit literaturu o stavbe dreveníc?Dakujem

SNM-MT: Človek a príroda

V nedeľu, 4. septembra 2005 sa v Múzeu slovenskej dediny Jahodnícke háje,
v národopisnej expozícii v prírode Slovenského národného múzea v Martine uskutoční prvýkrát podujatie „Človek a príroda“.

peníze na zříceniny

Zdá se vám normální, že peníze které přislíbí MK na sanaci části zříceniny příjdou s ročním zpožděním a a to ještě není jisté, zda vůbec nějaké příjdou.
Myslím, milé téma na diskuzi.
Aleš z Lietavy

Stradivari hviezda večná

Antonio Stradivari sa narodil v Cremone r. 1644. Roku 1667 zhotovil niekoľko huslí podľa vzoru svojho majstra Nikolu Amatiho a tiež ich jeho etiketou označil. Svojím menom začal husle označovať až r. 1670. Do roku 1690 pracoval málo, zaoberal sa štúdiom o stavbe huslí. Až od roku 1690 začal pracovať podľa svojho spôsobu: tvar jeho huslí je plnší , všetky diely jeho huslí sú súmernejšie, pomer výšky klenby dosky vrchnej k jej hrúbke pravidelnejší, i lak oveľa krajší než u jeho predchodcov.

Oprava pozláteného zrkadla

potrebujem odborníka na zreštaurovanie 220 cm vysokého pozláteného zrkadla. Niekde chýbajú ornamenty a zlatá vrstva je zošúchaná. Viem poslať aj foto.

hlinene stavby

Zaciname robit na medzinarodnom skolskom projekte o hlinenych stavbach - pozrite na adrese http://www.skola.obnova.sk/?Projekty/2005%2F2006/Lehmbauwand .

hlinene stavby
SNG: Tu a tam – Svet umenia očami detí

Výber z detských výtvarných prác, ktoré vznikli v rámci animačných projektov ako výsledok inšpiratívneho pôsobenia profesionálnych umelcov, resp. ich diel umiestnených na výstavách či v stálych expozíciách SNG v Bratislave.

Berlín: Nová tvár socialistickej metropoly

Apríl 1976

Na rozlohu 403 čtverečních kilometrů, tedy na celé teritorium hlavního města NDR Berlína, je za dobrého počasí vynikající pohled z míst, kde na starých Baedekerových průvodcích Berlínem stál činžovní blok ohraničený ulicemi Hoher Steinweg, Königstrasse, Klosterstrasse a Neue Friedrichstrasse. Po válce zbyly v centru města pouze rozvaliny.

Maľby Jozefa Zelného v PGU

V Považskej galérii umenia v Žiline sa vo štvrtok 25. augusta o 17.00 vo výstavných priestoroch na prvom poschodí uskutoční posledná zo série letných vernisáží. Tentoraz bude otvorená výstava Maľby autora Jozefa Zelného, v kurátorskej koncepcii Milana Mazúra. Ponúkne najnovšie diela maliara pochádzajúce z obdobia od 90. rokov až po tie aktuálne.

nová drevenica

fotografie drevenice a jej kachlovej pece

nová drevenica

trezor

Predam starozitny trezor Wertheim na 3 kluce s vnutornou schrankou , Presne taky isty sa nachadza na www.wertheim.at .

Zhotovenie základov

Dobrý deň, rád by som sa dozvedel pravdu o tom, ako je to v skutočnosti so zhotovovaním základov. Je mi jasné, ýže pri stavbe budovy treba základ vyhotoviť, resp. založiť v nezamŕzajúcej hĺbke, teda min 80cm pod úrovňou terénu. Ja by som chcel zhotoviť deliaci plot medzi dvomi pozamkami o celkovej dĺžke cca 20m. pričom každé 3m bude betónový stĺp o výške 120 cm nad úrovňou terénu, medti ktorými budú drevené plotové polia upevnené na tieto stĺpy. Medzi dvomi aj otváracia brána. Okrem toho medzi stĺpikmi asi do výšky 20 cm nad teréom múrik. Treba skutočne aj pod tento 20 cm vysoký múrik 80 cm hlboké základy? Ja by som to realizoval asi takto. Samozrejme, betónové stĺpky osadiť do základu 80 cm pod úrovňou terénu, prepojenia medzi jednotlivými stĺpikmi tak maximálne 20 cm pod úroveň terénu a zviazané medzi sebou roksorom, zaliatym v betóne. K tomuto ma inšpiroval sused, ktorý si kúpil v stavebninách betónové stĺpiky výšky 260 cm, ktoré zabetónoval do 80 cm hĺbky a medzi tieto stĺpiky upevnil prefabrikované betónové dieôce 40 cm vysoké a 2m dlhé, ktoré majú slúžiť ako ochrana proti podhrabaním proti zvieratám. Takže ako? Treba po celej dĺžke 80 cm základ, či nie. Ďakujem za odpoveď, Juraj Alan

Reštaurované dielo: Christian Rugendas podľa Johanna Lorenza Haida

Univerzitné tézy boli pamätné výtlačky, ktoré ohlasovali verejnú obhajobu tém záverečných prác študentov. Vrcholným obdobím ich vydávania boli 30. roky 18. storočia, z ktorých pochádza aj téza zo zbierky SNG. Je výnimočná tým, že ide o tlač na hodváb, ktorý sa používal pre exempláre určené ako dar protektorom dišputy.

Fujarôčka moja

Slovenské národné múzeum v Martine pozýva svojich priaznivcov
do Múzea slovenskej dediny v Jahodníckych, kde sa v nedeľu 21. augusta 2005 od 10. 00 hod. uskutoční podujatie Fujarôčka moja.

Preservation of the 20th Century Architecture and the World Heritage

Heritage at Risk

Moscow. September 2005

It is a well known fact that Russian Avant-garde and Constructivism of the 1920s-early 1930s are one of the most important contributions to the early years of the International Modern Movement in architecture. But the deadline for rescuing parts of the 20th Century potential World Heritage properties located in Russia is to be passed within the next 5 years.

lyko - spracovanie a vyrobky z neho

Vedel by mi, prosim, niekto poradit ako sa spracuva lyko? A co a akym sposobom sa z neho da vytvorit/ vyrobit? Lyko sme ziskali z jelse.
Dakujem

natery drevenice, dreva a krovu

Urcite kazdy opoznate natery typu prepaleny olej a recepty z cesnakom a stolovym olejom. A co nafta?

Skuste nam ich priblizit. Pripadne co si o nich myslite? Vyskusali ste dajaky recept? Odporucali by ste ho dalsim experimentatorom?

Ja osobne si myslim, ze prepaleny motorovy, alebo fritovaci olej, nie je to najlepsie pre drevo.

nová drevenica

fotografie drevenice a jej kachlovej pece

nová drevenica

Biedermeier vitrina

Ponúkam na predaj peknú Biedermeier vitrinu, Viedenský bieder, všetko je v pôvodnom stave, vo vitrine neboli robené doposiaľ žiadne zásahy,funkčné zámky, pôvodná politúra, material orech (dýha) vnútorná strana vitriny je dýhovaná svetlou korenicovou dýhou,bytový stav, cena 47000,-Sk, foto zašlem e-mailom.

SNG: Slovenský mýtus

Výstava predstaví kľúčovú, ba osudovú tému slovenského výtvarného umenia 20. storočia – vizuálnym spôsobom stvárnené predstavy slovenskej pospolitosti o sebe samej, svojich počiatkoch a zmysle svojej existencie.

drevenica-podkrovie

Chceme upraviť podkrovie drevenice na spálne, viem že strešné okná na drevenici nemajú čo robiť, ale ak už to musí byť ,potom aký typ "ju"

drevenica-podkrovie

PLSTĚNÍ

může mě někdo poradit kde je možné dohladat něco o plstění odkazy sprcování vlny atd.. děkuji

Matej Krén: Pasáž

V priestorovej inštalácii Pasáž Matej Krén (1958), autor, ktorý programovo pracuje s médiom knihy, inštaluje iluzívne nekonečné steny z kníh. Počíta so vstupom diváka, avšak s možnosťou pohybovať sa len jedným smerom na veľmi úzkej ceste.

Letavy 2005

Jubilejný 20. ročník najväčšieho a najrozsiahlejšieho vzdelávacieho podujatia pre neprofesionálnych výtvarníkov, literátov, fotografov a divadelníkov sa začal na Krokave, pri Hnúšti v okrese Rimavská Sobota 14. augusta.

Príďte sa pozrieť na netradične tradičné pálenie vápna

Spolok Banskej Štiavnice ´91 spoločne s Pamiatkovým úradom, Mestom Banská Štiavnica, Fakultou architektúry, SPŠ Samuela Mikovíniho a v spolupráci so Slovenským banským múzeom, ICOMOS Slovensko a in

Bez senzácie

Porubčania sa modlia za svoj kostol


13. mája 2000

Obyvateľom hornonitrianskej dedinky Poruba začína dochádzať trpezlivosť. Tri roky sú nútení obracať sa k Bohu v kultúrnom dome. To im však až tak veľmi neprekáža. Tŕňom v ich očiach je absolútny nedostatok finančných prostriedkov na dokončenie opravy kostola svätého Mikuláša - národnej kultúrnej pamiatky. Kostol v Porube zvonku pôsobí ako nový. Interiér však potrebuje rozsiahlu rekonštrukciu.

4.Mezinárodní sympozium rytého skla v Kamenickém Šenově - 5. - 11. 9. 2005

Sdružení sympozia rytého skla v Kamenickém Šenově pořádá spolu s Městem Kamenický Šenov, Českou sklářskou společností, Střední uměleckoprůmyslovou školou sklářskou, Sklářským muzeem a Sklářským ateliérem Petera Ratha v Kamenickém Šenově ve dnech 5.-11.9.2005 již 4. ročník Mezinárodního sympozia rytého skla.

umely kamen, technologia odlievania

Cau vsetci,
Mam taky problem, chcel by som si odliat sochu do lukoprenovej formy. Socha bude v exteriéri so striedaním teplôt a bol by som rad keby vydržala aspon 20 rokov. Z coho ju odliať? Sadru som zavrhol pre jej malu odolnost, rozmyslal som o niecom ako umely kamen, ale nenasiel som nikoho kto by to predaval. Poradi niekto z coho namiesat zmes aby to vydrzalo a nedalo sa na prvy pohlad rozoznať, že ide o repliku?. Ako zabezpecit mrazuvzdornost a nenasiakavost. Da sa niekde hotova zmes kupit?
Cele by to po vytvrdnuti malo vyzerat ako andezitovy tuf / pieskovec. Dik vsetkym ktorí poradia ako na to. Ivko

drevenica

potrebujem rozobrať drevenicu, označiť ( očíslovať ), premiestniť a zložiť, má niekto podobnú skúsenosť, existuje nejaký "návod"?, vie niekto por

drevenica
The Africa Garden

Over the years the BBC’s Ground Force programme has led millions of fans down more than 130 garden paths, creating backyard paradises in just days and teaching viewers along the way about different ‘plant practices’ from around the world.

Výstava fotografií trojice členov zo skupiny Generácia ’74 v PGU.

Jedinečnosť tejto výstavy spočíva predovšetkým v prepojení a prezentácii dvoch vzdialených období tvorby Jaroslava Horečného, Stanislava Hatalu a Jaroslava Hulku. Starú tvorbu od novej oddeľuje úsek približne tridsiatich rokov. Evidentná vizuálna odlišnosť ich fotografií, spôsobená dlhým časovým odstupom, tak ponúka mnoho zaujímavých pohľadov na toto médium.
Spojivom v tvorbe a živote autorov bola v rokoch 1974 – 1979 Skupina Generácia ’74, v ktorej okrem nich pôsobili aj V. Bača a J. Schramek.

obnova kovovych predmetov

Prosim o radu, resp. postup, ako mam vycistit a osetrit stare hrdzave kovane panty na drevenych dverach. Nechcem ich netierat farbou ale nechat v prirodyenom stave.

kamenna dlazba

kupim staru kamennu dlazbu alebo stare dlazobne kocky. Poradte prosim. tel. 0905/817 222

Úvahy o umení

Kultúrne centrum v Martine dňa 2.8.2005 sprístupnilo výstavu ÚVAHY O UMENÍ vo svojich priestoroch na P.O.Hviezdoslava č.5. Svoju tvorbu predstavia štyria mladí ľudia - Alena Glončáková, Simona Bielaková, Milan Ďurica a Matúš Havran, ktorí študujú výtvarné umenie na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici.

Čo Prinesú cesty

Prichadzajú nove cesty a nove priležitosti nie len pre ludi ale aj pre rozvoj Kultur. Ale aka kultura tu ide? Aquaparky - Rance je to to prave pre Slovensko. Kde je nasa narodnost nas Janošik?

Hronský Beňadik: Perla potrebuje obnovu

Ďalšia národná kultúrna pamiatka kľačí na kolenách

11. mája 2000

Tri mladé výtvarníčky predstavujú v PGU projekt SERENDIPITA

Serendipita je schopnosť netradičnej komunikácie, bez telesného a verbálneho kontaktu. Poukazujeme ňou na podvedomé prepojenie (myslenie, cítenie) niektorých ľudí. Je to schopnosť pozorne načúvať alebo hľadať súvislosti vo sférach, ktoré na prvý pohľad nesúvisia a nebývajú ani ľahko dostupné. Príkladom serendipity - a súčasne aj konceptom prezentovanej výstavy - je aj multimediálny projekt troch mladých etablujúcich sa autoriek Evy Tkáčikovej, Kataríny Kerekesovej a Johanny Balúšikovej, ktorých životné cesty sa spojili pred 15 rokmi.

Zberateľstvo známok

Pri výbere zberateľa a predmetu jeho zbierania som zvažoval niekoľko variant. Nakoniec som sa rozhodol pre zbieranie známok. Túto činnosť dnes už môžeme nazvať fenoménom pretože niekoľko desaťročí sa mu venovali tisíce nadšencov po celom svete. Od malých chlapcov až po seniorov, od obyčajných ľudí až po boháčov. Jednoducho zbieranie známok sa stalo koníčkom ale aj veľkým biznisom.

Kreslo

Kreslo

Vapno & vapenne technologie pri obnove pamiatok

Pozývame Vás a Vašich kolegov do Banskej Štiavnice na medzinárodný KURZ a SEMINÁR „Vápno a vápenné technológie pri obnove pamiatok“, ktorý sa bude konať v čase od 5. 9. 2005 do 16. 9. 2005.

Vapno & vapenne technologie pri obnove pamiatok
Vápno a vápenné technológie pri obnove pamiatok

Pozývame Vás a Vašich kolegov do Banskej Štiavnice na medzinárodný KURZ a SEMINÁR „Vápno a vápenné technológie pri obnove pamiatok“, ktorý sa bude konať v čase od 5. 9. 2005 do 16. 9. 2005.

Most přes tisíciletí

Apríl 1976

Již více než čtyři sta let se historici, a archeologové snaží rozřešit problém prvotního osídlení Ameriky. Většina hypotéz předpokládá, že k osídlení Nového světa lidmi došlo tzv. vodní cestou (například z Polynésie na vorech nebo z Evropy přes Grónsko), některé se však vyslovují ve prospěch tzv. suché cesty přes úzkou pevninskou šiji, která kdysi spojovala Eurasii s Amerikou v místech dnešní Beringovy úžiny.

Trpký koniec smolenického kaštieľa II.

Koncom roka 1992 začala vtedajšia majiteľka „obnovu“ kaštieľa bez stavebného povolenia. Dala zbúrať strechu a stropy nad poschodím a potom sa stavebné práce zastavili. Niekoľkoročným pôsobením poveternostných vplyvov sa stavebno-technický stav objektu ešte zhoršil. Boli zničené alebo odcudzené takmer všetky umelecko-remeselné prvky. V roku 2001 Ministerstvo kultúry SR zrušilo vyhlásenie kaštieľa za kultúrnu pamiatku a v tom istom roku jeho pozostatky zbúrali.

stôl

stôl
Trenčín: Dom mestského kata

2. mája 2000

Dom, v ktorom údajne býval trenčiansky mestský kat, ešte donedávna obhospodarovali bezdomovci. Podľa toho aj vyzeral. Kultúrna pamiatka z prelomu 16. a 17. storočia bola v dezolátnom stave a strašila turistov na prístupovej ceste k Trenčianskemu hradu.

teakova podlaha

Vie mi niekto poradit dodavatela teakovej podlahy? Dakujem

Zlavy na vstupnom pre nahacov

Leopoldovo múzeum vo Viedni sprístupnilo 29. 7. 2005 výstavu erotických malieb známych umelcov Egona Schieleho a Gustava Klimta bezplatne pre tých návštevníkov, ktorí sa na diela prídu pozrieť nahí, alebo maximálne v plavkách.

Katarína Grossmannová - Môj farebný svet

V štvrtok 14. júla boli po krátkej prestávke znova otvorené dočasné výstavné priestory Galérie Ľudovíta Fullu v Ružomberku. Fotografie liptovských vrchárov Martina Martinčeka tu vystrieda maľba na hodvábe, kartóne a ručnom papieri Kataríny Grossmannovej (1951 - 2001) Katarína Grossmanová sa narodila v roku 1951 v Žiline, v Bratislave vyštudovala Filozofickú fakultu Univerzity Komenského. Maľbe na textil sa začala venovať po absolvovaní Inštitútu úžitkového umenia v Kolíne nad Rýnom v roku 1991 – v meste, kde aj neskôr pôsobila.

Programy pre pracu v muzeach

Tak ma napadlo ze vam prezradim par web-odkazov na ine IS typu AMIS, BACH, CEMUZ, a ADLIB.

Prosim do tejto diskusie vkladajte iba web-odkazy, pripadne strucne popisy programov pre lahsie fungovanie muzeii. Ak chcete hlbsie rozdiskutovat ten ktory SYSTEM vytvorte pre neho novu diskusiu.

Este na zaver spomeniem ze nemusite zaradovat iba odkazy a popisy programov pre evidenciu zbierok. Pridajte aj cokolvek co vam zlahsuje pracu.

Nezodpovedane otazky v muzeach

Autor: Jarmila
Dátum: 29.07.05 19:10
Prevzate z diskusie: Muzealita a vsetko okolo nej

Mili diskutujuci,
vsetko je vec nazoru, na ktory ma kazdy pravo. Jedna vec je vsak prax - muzeum a muzejnictvo a druha vec je jeho teoreticke zhodnotenie - muzeologia. Je fajn, ak su obidve vo vyvazenom vztahu. Prax ti staci v muzeu pri kazdodennej praci, pokial ju robis rutinne, nemas vyssie ambicie robit ju zmysluplnejsie a nehodlas o nej referovat napriklad na konferencii. Lebo keby si chcel, zrazu sa musis nejako vyjadrit, potrebujes terminologiu, potrebujes veci primerane pomenovat a to je uz otazka onej teoretickej a vedeckej nadstavby. Celkom rada by som si uz na Obnove precitala aj diskusie k veci, seriozne nazory hoci z rozlicnych stran pohladu, nielen dehonestujuce a zlahcujuce nazory, momentalne napady a vzajomne repliky. Muzejnictvo je dost vazna vec na to, aby sme si vytvorili forum aj pre DISKUSIU - trebars aj s potrebou davkou humoru. Waidacherova prirucka nie jedina literatura o problematike. A Rasto - skus si pozriet aj inde definicie muzeality, ono to totiz este pokracuje aj dalej. Ked sa veci vytrhavaju z kontextu - co je dnes oblubenym zanrom napriklad novinarov, nevedie to k nicomu poriadnemu. Majte sa krasne.

----------------------------------------------------------------------------------------------

harp: Ktore zakladne otazky tak potrebne pre fungovanie muzea nie su medzi odbornou verejnostou stale zodpovedane? Co je to muezalita? To asi nie je spravna otazka. A to ze par pracovnikov muzea neovlada a nerozmuie hodnotovemu zakladu muz. prace asi nebude hlavnym problemom dnesnych muezii? Co teda? Cakame na "hodnotnu" liniu diskusie, ktora sa priblizi k problemom dnesnych muzeii.

Vedenie muzea: manager vs. odborny pracovnik

Autor: Zuzana
Dátum: 02.08.05 08:00
Prevzate z temy: Existuje profesia muzejnik?

Odbočím od hlavnej témy tejto diskusie a uvediem pár poznámok na margo Vašej poznámky, či je správne a dobré, že múzeá riadia odborní pracovníci a nie manažéri: To sa dostávame do roviny diskusie o tom, či vedné, múzejné, školské a iné inštitúcie podobného charakteru, majú viesť "ľudia, ktorí vyšli z nich" alebo iba manažéri. Čisto manažérske riadenie by bolo určite prínosné, keby v kompetencii takéhoto manažéra/riaditeľa bolo akurát riešenie "ekonomických otázok", marketingu a pod. U nás sú však kompetencie širokospektrálne a často viac škody ako osohu vedia takýto vrcholoví pracovníci spraviť, keď začnú fundovane riešiť otázky odbornej činnosti, posudzovať kvalitu vedátorov a pod. Ja zámerne zjednodušujem, ale tu asi neplatí, že dobrí manažér môže dobre viesť verejnú inštitúciu takéhoto charakteru, nedá sa totiž riadiť len zákonmi trhu. Potom sa kultúra ekonomizuje a následne komercionalizuje. Inštitúcie sa síce dostávajú z červených čísiel, ale za akú cenu?
-----------------------------------------------------------
Kto u vas v muzeu sedi na stolicke sefa a ako sa vam pracuje pod managerom, pripadne pod vedenim vasho kolegu, odborneho pracovnika.

Nahí návštevníci výstavy nemusia platiť vstupné

Leopoldovo múzeum vo Viedni sprístupní 29. 7. 2005 výstavu erotických malieb známych umelcov Egona Schieleho a Gustava Klimta bezplatne pre tých návštevníkov, ktorí sa na diela prídu pozrieť nahí, alebo maximálne v plavkách.

oprava vitráže

Hladam restauratora, ktory by vedel opravit vitrazovu vypln dvierok na vrchnom dieli stareho sekretara /alt deutsch/.
trilobit

Význam archeomineralógie pri poznávaní kultúrneho dedičstva a jej úloha...

Ľudstvo si stále viac uvedomuje nenahraditeľné miesto kultúrneho dedičstva medzi najcennejšími hodnotami civilizácie. Jeho významnou súčasťou sú aj stavebné a výtvarné pamiatky, remeselné a umelecké artefakty. Poznanie ich pôvodu a predpokladov možnosti ich zachovania pre budúce generácie, predstavujú celý rad komplikovaných problémov. Pri riešení týchto otázok môžu nezastupiteľným spôsobom pomôcť aj petrológia, geofyzika, geochémia, mineralógia a ďalšie vedné odbory.

Prihlásenie

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Najnovšie blogy

Titulny obrazok blogu uzivatela: teodor
4. medzinárodná faleristická konferencia
26. september, 2014, teodor
Titulny obrazok blogu uzivatela: harp
Michalský jarmok v skanzene v Martine
23. september, 2014, harp
Pozvanka na konferenciu
Veľká vojna a Bratislavská župa
19. september, 2014, michal ain
Titulny obrazok blogu uzivatela: vlcik-tlcik
Kunsthalle
11. september, 2014, vlcik-tlcik